کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای روحانی گفت ان‌شاء‌الله در ۴ سال دوم!

2 اسفند 1393 ساعت 11:33

«آقای حسن روحانی که امروز بسیاری از نخبگان کشور را در دولت جمع کرده می‌گوید با این روند انشاء‌الله در چهارسال دوم به رشد اقتصادی ۶ درصد برسیم خوب است»!


به گزارش جهان، الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد در مناظره با عباس سلیمی نمین، که خبرگزاری ایلنا متن آنرا منتشر کرده، گفته است: «آقای حسن روحانی که امروز بسیاری از نخبگان کشور را در دولت جمع کرده می‌گوید با این روند انشاء‌الله در چهارسال دوم به رشد اقتصادی ۶ درصد برسیم خوب است»!

در همین رابطه، سایت تابناک هم گزارش داد که محمدرضا عارف در بخشی از صحبت‌های خود در سفر اخیرش به گنبدکاووس گفته است: با روندی مثبتی که از دولت شاهد هستیم انشاءالله آقای روحانی رئیس جمهور هشت ساله خواهد بود و از درون جبهه اصلاحات برای آقای روحانی رقیب‌تراشی نخواهد شد.

الیاس حضرتی، در اوان روی کار آمدن رئیس جمهور روحانی نیز طی یادداشتی در یکی از ویژه‌نامه‌های روزنامه اعتماد از این نوشته بود که دولت روحانی، در انتخابات دولت دوازدهم نیز پیروز میدان خواهد بود.

حسین مرعشی هم از دیگر اصلاح‌طلبانی بوده که در این زمینه اظهار نظر کرده است.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز زمانی در همین رابطه در یک روزنامه نوشت: دولت دقت کند که به تدریج در حال ورود به نیمه دوم عمر خود است بنابراین باید تغییراتی در جامعه ایجاد شود تا در سال ۹۶ (منظور، انتخابات دولت دوازدهم است!) بتواند از عملکرد خود دفاع کند.

حسن یونسی، دستیار رئیس جمهور روحانی هم در زمره کسانی بوده که پیرامون دولت بعدی صحبت کرده است.

به گزارش الف او در این باره گفته بود:‌ «کسانی که رقیب روحانی هستند به فکر دوره بعد هم نباشند و باید به فکر انتخابات ۱۴۰۰ (دولت سیزدهم) باشند»

این در حالی است که تحلیل‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شاید دولت رئیس جمهور روحانی؛ نخستین دولت چهار ساله در ۳۶ سال اخیر باشد.

در اِزای صحبت‌های ارائه شده از سوی فعالان اصلاح‌طلب باید بیان کرد که جریان اصلاحات بر خلاف اصولگرایان؛ بویژه پس از فتنه سال ۸۸، اساساً تا چندین سال، چهره‌ای را در اختیار ندارد که بتواند او را دارای ظرفیت ریاست جمهوری تصور کند و برای همین، در صورت عدم تغییر شرایط زمین بازی، تأکید بر هشت ساله بودن دولت رئیس جمهور روحانی، فعلاً گزینه‌ی بهین اصلاح‌طلبان است.

مهره‌های نسوخته جریان اصلاحات نیز برای مطرح شدن در بحث ریاست جمهوری، با مشکلات عدیده‌ای همچون بازی ناصحیح در فتنه سال ۸۸، عدم برخورداری از سوابق اجرایی لازم، کم‌توانی برای حمل مطالبات اصلاحات و عدم برخورداری از کاریزمای لازم مواجه‌اند.

این واقعیت‌ها، رفتارهای معاریف اصلاح‌طلب را با نوعی «تعجیل» همراه کرده است.
منبع: فارس


کد مطلب: 408588

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/408588/آقای-روحانی-گفت-ان-شاء-الله-۴-سال-دوم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com