پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

کوهکن: تحریم گازی اروپا را جدی بگیریم

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 408583
نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تهدید رهبر انقلاب مبنی بر تحریم گازی اروپا در صورت ادامه سیاست های خصمانه گفت: مسئولین داخلی این تهدید رهبری را جدی گرفته و راهکارهای قانونی را در جهت این سیاست کلان فراهم کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محسن کوهکن نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره تحریم متقابل اروپا از سوی ایران گفت: مدتی است که برخی کارشناسان غربی که منصف یا واقع‌نگر هستند مطالبی را در مورد دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مطرح کرده و به رهبران سیاسی خود توصیه می‌کنند که این دیدگاه‌ها و نظرات از سوی آنها جدی گرفته شود.

وی با اشاره به نظرات یکی از کارشناسان منطقه‌ای درباره جایگاه ایران گفت: یکی از اندیشمندان عرب مدتی پیش نامه‌ای به سران ترکیه و عربستان سعودی نوشت و با ارائه استدلال‌هایی درباره واقعیت‌های منطقه به آنان تاکید کرد که شما ناچار هستید با امپراتوری جمهوری اسلامی ایران کنار بیایید.

کوهکن نظرات رهبری درباره شکل‌گیری قدرت گازی در منطقه را یادآور شد و اظهار داشت: کسانی که فکر می‌کنند بیانات رهبری درباره استفاده حربه تحریم گازی اروپا یک شعار است باید به مسئله تاکید رهبری در شکل‌گیری اوپک گازی مراجعه و دیدگاه‌های دیگر ایشان در همین زمینه را مورد بازخوانی قرار دهند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: در زمانی که غربی‌ها نقطه‌نظرات رهبر معظم انقلاب را جدی می‌گیرند و کارشناسان جهانی آن را مورد بررسی قرار می‌دهند مسئولین داخلی نیز باید این فرمایشات رهبری را جدی گرفته و ساز و کارهای قانونی را جهت اجرای این سیاست کلان فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه جهان به گاز ایران نیاز دارد اظهار داشت: یکی از راهکارهای جدی گرفتن فرمایشات رهبر معظم انقلاب این است که ما در بحث استحصال منابع گازی به سمتی برویم که در آینده نزدیک دست بالا را در مقام فروشنده گاز و دیگر میعانات آن داشته باشیم و بتوانیم با قیمتی مناسب گاز را به کشورهای متقاضی بفروشیم.

کوهکن ابتکار عمل مقام معظم رهبری در زمینه تحریم گازی اروپا را یادآور شد و افزود: ایشان همچنان که در دیگر مسائل ابتکار عمل را به دست دارند در زمینه گاز نیز به خوبی جهت مشخصی را انتخاب کردند و کارشناسان غربی خیلی بیشتر از برخی افراد در داخل این تهدید را درک کرده‌اند.

نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: منحصر به فرد بودن این ابتکار ارزنده در زمانی مشخص می شود که گروهی مرعوب در داخل می‌گویند مذاکرات باید به سمتی برود که ما به طرف مقابل امتیاز بدهیم ولی در همین شرایط این تهدید رهبری یک گام به جلوست.

وی اضافه کرد: کمترین اثر این تهدید در کوتاه‌مدت بالا بردن قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره‌کننده است و قطعا اعضای تیم مذاکره کننده این مسئله را به خوبی درک می‌کنند.

کوهکن تصریح کرد: البته این یک واقعیت است که در کشور ما و در همه دولت‌ها افرادی هستند که توانمندی‌های بالقوه داخلی را باور ندارند و قبله آرزوهای آنها غرب بوده است اما تجربه نشان داده در هر جایی که با اقتدار وارد شدیم توانسته‌ایم کار را پیش برده و رو به جلو حرکت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی
چه ما اونا رو تحریم کنیم چه اونا ما رو ، هیچ کدومش به نفع مردم نیست ، این وسط یا کشورهایی مثل قطر حالشو می برن....
داداش دولت فعلا دستش جلوی کدخدا درازه!