کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عراقچی: توافق دو مرحله‌ای نخواهیم داشت

2 اسفند 1393 ساعت 9:40

معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در ژنو تاکید کرد: توافق دو مرحله‌ای نخواهیم داشت.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سید عباس عراقچی با بیان اینکه مذاکرات به مراحل جزئی رسیده است، گفت: پس از یک سال مذاکره در همه ابعاد و موضوعات در شرایطی هستیم که باید وارد جزئیات شویم به ویژه اینکه قصد ما این است در توافق نهایی کلیات و جزئیات یک پار چه باشد، به همین خاطر مجبور هستیم که وارد همه جزئیات در همه موضوعات و مراحل شویم.

عراقچی افزود: این شرایط ایجاب می‌کند که مذاکرات فشرده و به صورت طولانی برگزار شود.

وی که با واحد مرکزی خبر گفت‌وگو می‌کرد با بیان اینکه ، جمعه و شنبه در سطح معاونان و کارشناسان وزارت خارجه ایران و آمریکا مذاکرات برگزار می‌شود، تصریح کرد: روز یکشنبه هم جلسه‌ای با ۱+۵ خواهیم داشت که در آن‌ معاونان وزرای خارجه و مدیران سیاسی حضور خواهند یافت.

وی گفت: یکشنبه و دوشنبه هم وزرای خارجه ایران و آمریکا با یکدیگر دیدار می‌کنند.

عراقچی فضای روز نخست مذاکرات را مثبت و جدی توصیف کرد و گفت: این به معنی‌ این نیست که پیشرفت‌های فوق‌ العاده‌ای داشته‌ایم اما بحث‌ها نزدیک و فشرده دنبال می‌شود.

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: به دنبال نوآوری و تحولات در نحوه و شکل مذاکرات هستیم تا به کارها در مذاکرات سرعت دهد.

روز نخست مذاکرات ژنو دیروز در سطح معاونان و کارشناسان وزارت خارجه ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمیت به مدت هفت ساعت و نیم در هتل ویلسون ژنو برگزار شد.

با این وجود که همچنان جزئیات مذاکرات در اختیار رسانه‌ها قرار نمی گیرد اما گفته می شود، تعداد سانتریفیوژ‌ها و تحریم‌ها ضد ایران دو موضوع اصلی‌ مذاکرات این دوره ژنو است که هیئت‌های مذاکره کننده برای دستیابی به توافق نهایی وارد جزئیات این دو موضوع شدند.


کد مطلب: 408526

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/408526/عراقچی-توافق-دو-مرحله-ای-نخواهیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com