کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسحاق جهانگیری:

فتوای آیت الله سیستانی عراق را نجات داد

30 بهمن 1393 ساعت 21:30

معاون اول رئیس جمهور کشورمان در شهر نجف اشرف با تمجید از فتوای آیت الله سیستانی گفت که این فتوا عراق و منطقه را از خطر گروه تروریستی داعش نجات داد.


به گزارش جهان، خبرنگار شبه العالم روز پنج شنبه گزارش داد، "اسحاق جهانگیری" در جریان سفرش به نجف اشرف گفت: فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق، این کشور و منطقه را از خطر گروه تروریستی داعش نجات داد.

وی در سفر به نجف اشرف ابتدا با آیت الله سید "محمد سعید الحکیم" و آیت الله "سیستانی" دیدار کرد و دوطرف درباره مسائلی همچون حمایت ایران از عراق در همه زمینه ها گفت وگو کردند.

جهانگیری پس از دیدار با مراجع دینی در نجف اشرف در کنفرانسی خبری گفت: ما درباره توافقنامه های جدید و مهم ایران و عراق و فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی برای مبارزه با تروریسم و لزوم وحدت امت اسلامی خصوصاً شیعه و سنی گفتگو کردیم.

وی تصریح کرد: فتوای آیت الله سیستانی جنگ را به نفع مردم عراق رقم زد.

کارشناسان امور عراق، سفر جهانگیری به این کشور را مهم توصیف و اعلام کردند: تهران به بغداد در تعدادی از زمینه ها خصوصاً جنگ سرسختانه عراق با داعش کمک شایانی می کند و همکاری تهران و بغداد بهبود اوضاع امنیتی، سیاسی و اقتصادی عراق را تسریع خواهد کرد.

"صباح التمیمی" کارشناس سیاسی عراقی در مصاحبه با خبرنگار العالم درعراق تصریح کرد: این سفر همچون سفرهای دیگر مسؤولان ایرانی به گسترش روابط تهران و بغداد در زمینه های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی و همچنین مبارزه با تروریسم کمک خواهد کرد.

جهانگیری پیش از دیدار با مراجع دینی در نجف اشرف، با تعدادی از مسؤولان عراقی در بغداد دیدار و گفت وگو کرد.


کد مطلب: 408368

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/408368/فتوای-آیت-الله-سیستانی-عراق-نجات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com