شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
حجت‌الاسلام پناهیان:

مساجد در اصلاح سبک زندگی تلاش کنند

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 408357
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مساجد باید در اصلاح سبک زندگی ایفای نقش کنند و برنامه‌ریزی مساجد باید به گونه‌ای باشد که سبک زندگی اسلامی گسترش یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان عصر امروز در دومین همایش طرح آفاق اندیشه که با عنوان همایش سبک زندگی اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه مسجد تنها محل برای عبادت نیست، بیان کرد: باید مومنان در مساجد نسبت به تعاون و هم‌افزایی اهتمام داشته باشند.

وی ضرورت توجه به سبک زندگی اسلام را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید مردم در مسائل اخلاقی و ایمانی به سبک زندگی نیز توجه داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رشد عقاید دینی مردم اصلاح سبک زندگی است، خاطرنشان کرد: مساجد باید در اصلاح سبک زندگی ایفای نقش کنند و برنامه‌ریزی مساجد باید به گونه‌ای باشد که سبک زندگی اسلامی گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه در سبک زندگی اسلامی بعد از اشتباه بر توبه کردن تاکید شده است، بیان کرد: این در حالی است که در سبک زندگی غربی توجیه کردن کارها مورد توجه قرار می‌گیرد.

پناهیان با اشاره به اینکه آداب اسلامی باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در تقویت و ترویج آداب اسلامی نیز مساجد باید نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه باید هنگام نماز ادب اسلامی رعایت شود، بیان کرد: در مسجد آداب زندگی کردن در مسائل مختلف به مردم آموزش داده می‌شود و کسی که مسجدی باشد قطعا درس زندگی را در مسجد به درستی فرا می‌گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه ضرورت توجه سخنرانان به تبیین سبک‌های زندگی در مساجد را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در این مسیر به صورت جزیی اصلاحات در سبک زندگی مطرح شود.

پناهیان با اشاره به اینکه آداب غلط از سبک زندگی باید زدوده شود، خاطرنشان کرد: ارائه آداب صحیح سبک زندگی از رسالت‌هایی است که در مساجد باید به آن توجه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *