جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مبتلایان به رتینوپاتی کجا مراجعه کنند؟

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 408263
رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به تلاش بیمارستان فارابی برای تشخیص و درمان به موقع نوزادان مبتلا به رتینوپاتی گفت: بیمارستان فارابی در ایام تعطیل و تعطیلات نوروز آماده خدمت‌رسانی به نوزادان مبتلا به این بیماری است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود جباروند رئیس بیمارستان فارابی در نشست خبری اولین همایش کشوری رتینوپاتی نوزادان نارس گفت: هر کس که دارای نوزاد نارس مشکوک به رتینوپاتی باشد و به بیمارستان فارابی مراجعه کند در لحظه و بدون صف انتظار مورد تشخیص و درمان قرار می‌گیرد و این اقدام در روزهای تعطیل و ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام مردم به هیچ وجه دغدغه مراجعه به مراکز درمانی نداشته باشند چرا که هدف بیمارستان فارابی درمان به موقع این بیماری است.

رئیس بیمارستان فارابی افزود: ما به هیچ وجه برای درمان این بیماری دید اقتصادی نداریم چرا که برای ما پیشگیری از عوارض بعدی این بیماری اهمیت دارد و برای این کار تجهیزات کافی را تهیه کرده‌ایم.

جباروند با اشاره به بیمارستان فارابی به عنوان قطب رتینوپاتی کشور گفت: این بیمارستان نه تنها بیمارانی را که به این مرکز مراجعه می‌کنند درمان می‌کند بلکه خدمات تشخیصی و درمانی را به بیماران ارجاع شده از سایر استانها نیز ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰ گروه از استانهای مختلف به این مرکز آمده‌اند و دوره‌های آموزشی را طی کرده‌اند و نحوه آموزش به این گروه‌ها نیز بدین شکل است که دانشگاه‌های پزشکی گروه‌ها را به ما معرفی می‌کنند و این افراد تحت آموزش قرار می‌گیرند.

رئیس بیمارستان فارابی در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی رتینوپاتی گفت: خدمات تشخیصی و درمانی رتینوپاتی بر اساس خدمات طرح تحول سلامت صورت می‌گیرد بدین ترتیب که بیماران تهرانی ۶ درصد هزینه‌ها و بیماران شهرستانی ۳ درصد هزینه‌ها را متقبل می‌شوند.

جباروند تأکید کرد: ما در بیمارستان فارابی به هیچ وجه هزینه تشخیص از کسی دریافت نمی‌کنیم و در صورت درمان با لیزرتراپی یا تزریق دارو نیز بر اساس تعرفه‌های دولتی اقدام می‌کنیم یعنی بیمار پذیرش می‌شود و تنها فرانشیز خود را پرداخت می‌کند.

رئیس بیمارستان فارابی خاطرنشان کرد: چنانچه بیمار قادر به پرداخت فرانشیز نباشد نیز بیمارستان فارابی به صورت کامل این خدمات را پوشش می‌دهد و خدمات تشخیصی و درمانی را به طور کامل ارائه می‌کند و فرانشیز توسط خود بیمارستان پرداخت می‌شود.

وی علت تشخیص و درمان رتینوپاتی حتی بدون دریافت فرانشیز را پیشرفت سریع این بیماری دانست و گفت: فرصت درمانی برای این بیماری تنها ۴ هفته است و چنانچه این فرصت را از دست دهیم نوزاد نارس باید تا پایان عمر نابینا باشد به همین علت اولویت ما تشخیص و درمان این بیماری است و دید اقتصادی وجود ندارد.

جباروند خاطرنشان کرد: از آنجا که بیماری رتینوپاتی بیماری سختی است و درمان سختی نیز دارد و کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان فارابی بالاست و هزینه پرداخت شده نیز دولتی خواهد بود از تمام اقشار به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی گفت: رتینوپاتی بیماری است که نوزادان متولد کمتر از ۳۴ هفته بارداری و وزن کمتر از ۲ کیلوگرم را تهدید می‌کند و چنانچه این بیماری به موقع تشخیص و درمان نشود به نابینایی مطلق می‌انجامد. ضمن اینکه مهلت درمان تنها ۴ هفته پس از ۳۱ هفتگی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *