کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درد در هنگام خمیازه را جدی بگیرید

29 بهمن 1393 ساعت 15:02

دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره جراحان دهان فک و صورت ایران با اشاره به اینکه دندان قروچه یکی از عوامل ایجاد کننده دردهای مزمن در ناحیه سر و صورت و اختلال در مفصل گیجگاهی- فکی است، یکی از علائم این بیماری را درد در هنگام خمیازه عنوان کرد.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رضا شریفی با اشاره به برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران از ۵ تا ۸ اسفند ماه ۱۳۹۳ در هتل المپیک تهران اظهار داشت: وظیفه مفصل گیجگاهی - فکی، تمام حرکت فک پایین، از جمله باز شدن دهان و حرکات طرفین است، به‌طور کلی عملیات اصلی که دهان موظف به انجام آن است مانند تکلم و جویدن توسط این مفصل کنترل و اجرا می‌شود، لذا تشخیص، درمان و پیشگیری هر گونه اختلالی که در این عضو پدیدار شود از روی علائمی مانند دردهای مبهم و صورت اهمیت ویژه ای دارد.

این جراح دهان، فک و صورت؛ تشخیص به موقع این نارسایی را راهی برای جلوگیری از فرسایش بیشتر مفصل گیجگاهی - فکی و همچنین درمان نسبی این بیماری عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات شایع ایجاد شده در اثر خلل این مفصل پیچیده و مهم بدن، دردهای ناحیه سر و صورت است که بیمار را دچار سر درگمی در مراجعه به پزشکان مختلف از جمله متخصصان گوش و حلق و بینی، متخصصان اعصاب و حتی روانپزشکان می‌کند.

شریفی گفت: مشکلات و اختلالات مفصل گیجگاهی - فکی در سنین مختلف با تظاهرات متفاوت همراه است به گونه ای که در مسیر بیماری از یک درد کوچک در ناحیه سر و صورت و صداهای مفصلی شروع شد و در انتها مشکلات شدید در باز و بستن دهان را ایجاد می‌شود.

دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران؛ دندان قروچه و اختلالات و مشکلات مفصل گیجگاهی - فکی را یک بیماری قابل درمان ذکر کرد و به بیماران توصیه کرد: در صورت مشاهدۀ درد و ناراحتی در هنگام باز و بسته شدن دهان، خمیازه کشیدن و درد صبحگاهی در عضلات جونده می‌بایست هر چه زودتر به بخش مفصل گیجگاهی - فکی دانشگاه‌ها مراجعه کنند تا توسط جراحان دهان، فک و صورت و سایر متخصصان دندانپزشکی مرتبط با آن موارد مورد درمان قرار گیرند.

سیزدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران همزمان با پنجمین همایش ایمپلنت خلیج فارس و سومین جشنواره تحقیقاتی جوان که از ۵ تا ۸ اسفند ماه ۱۳۹۳ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.


کد مطلب: 408163

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/408163/درد-هنگام-خمیازه-جدی-بگیرید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com