شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۳

وام 6500 میلیارد تومانی به یک نفر!

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 408117
رییس دستگاه قضا از تاخیر دستگاههای اجرایی برای شکایت از موارد فساد انتقاد کرد و گفت: هم‌اکنون چند پرونده فساد مالی در دست بررسی است که در یکی از آنها فردی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام ازیک بانک خصوصی دریافت کرده است که در صورت ناتوانی در باز پرداخت این وام بانک مذکور برای ادامه فعالیت دچار مشکل می شود.
وام 6500 میلیارد تومانی به یک نفر!
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر ، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه شورای لرستان گفت : برخورد این قوه با مظاهر فساد در راستای اجرای قانون و حمایت از دستگاههای اجرایی است.

قوه قضاییه آماده کمک همه جانبه به دولت


وی افزود : قوه قضاییه برای کمک همه جانبه به دولت برای خدمت رسانی به مردم مصمم است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه همکاری و همدلی قوا برای رفع مشکلات کشور منافاتی با استقلال قوا ندارد گفت: دستگاههای اجرایی در عین خدمت به وظایف ذاتی خود و حفظ استقلال درجهت عمران و آبادانی کشور همسو و همراهند.

رییس دستگاه قضا از تاخیر دستگاههای اجرایی برای شکایت از موارد فساد انتقاد کرد و گفت: دستگاههای اجرایی می بایست در برخورد با مفاسد پیشقدم بوده و نظارت را تشدید کنند .

چند پرونده فساد مالی در دست بررسی است


رییس دستگاه قضا با اشاره به ضرورت برخورد با مفاسد اقتصادی و نظارت بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات افزود: هم‌اکنون چند پرونده فساد مالی در دست بررسی است که در یکی از آنها فردی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام ازیک بانک خصوصی دریافت کرده است که در صورت ناتوانایی در باز پرداخت این وام بانک مذکور برای ادامه فعالیت دچار مشکل می شود.

در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی بسیاری از دستگاه ‌های اجرایی دچار لغزش شدند

آیت الله آملی لاریجانی بیان اینکه در پرونده شرکت آریا (فساد ۳ هزار میلیاردی) بسیاری از دستگاه ‌های اجرایی دچار لغزش شدند گفت : افزایش نظارت‌های درونی در دستگاه‌های اجرایی یک ضرورت است.

رییس قوه قضائیه افزود : ما باید خدمت به مردم را عبادت بدانیم و سرلوحه کار خود قرار دهیم و برخورد توأم با کرامت با مراجعین باید به عنوان یک اصل اساسی در دستگاه قضا مطرح باشد و قدرت قوه قضاییه نباید باعث شود که با مردم اخلاق بد داشته باشیم.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه دلسوزی برای مردم عبادت است گفت : بین قوا همدلی و وحدت است اما قوا مستقلند و دستگاه قضایی مأمور نظارت بر قوای اجرایی است و باید از طریق سازمان بازرسی از دولت حسابرسی شود ولی این منافاتی با همدلی ندارد.

رییس قوه قضاییه گفت: من بارها به رئیس جمهور و معاون اولش گفتم که این دولت موفق می‌شود زیرا همه بدون قصد دارند کار می‌کنند و چرخه‌های اقتصادی دارد می‌چرخد.

قوه قضاییه به بحث معوقات بانکی ورود کرده


آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قوه قضاییه به بحث معوقات بانکی ورود کرده است گفت: ما الان نمی‌توانیم سراغ تمام کسانی که معوقه بانکی دارند برویم زیرا خیلی از آنها از نوسانات دلار متضرر شده‌اند.

وام‌های کلان را به راحتی به بعضی افراد می‌دهند


رییس دستگاه قضا با اشاره به پرونده شخصی که ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها به صورت بی‌حساب و کتاب وام گرفته است افزود : بانک‌ها باید با اخذ وثیقه‌های درست وام بدهند اما می‌بینیم که این وام‌های کلان را به راحتی به بعضی افراد می‌دهند اما کسی که ۵۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی یک کارگاه کوچک وام می‌خواهد با سختی می تواند این وام را بگیرد .

وی با اشاره به اینکه معوقات بانکی را باید به ۲ بخش تقیسم کرد گفت: بخش اول معوقاتی است که برای دستگاه ‌های تولیدی فعال به وجود آمده اما دسته دیگر معوقاتی مانند همین ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که به صورت ارز بخشی از آن از کشور خارج شده و ما این صنف معوقات را پیگیری می‌کنیم.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه متأسفانه چهره قوه قضاییه اینگونه تصویر شده که بگیر و ببند است گفت : این تصور درستی نیست زیرا برخورد قاطع قوه با فساد کمک به دستگاه‌های دیگر و همچنین تولید است برای اینکه چرخه اقتصاد بچرخد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیماراسخ
6000و 500 میلیارد تومان خیلی پول است ؛خیلی.با آن می شود چندتا شهر را خرید.سرگیجه گرفتم؛اصلا غش کردم...
رضا
Iran, Islamic Republic of
ای خدا وای وای وای وای
به من سه میلیون وام ازدواج ندادند
به کجا بگی
این دزد ها چرا آزاد می چرخند
فراموش کردم بند پ در کار بود
محسن از رفسنجان
Iran, Islamic Republic of
تو دوران "روحانی مچکریم" این اتفاق افتاده...؟
خدا وکیلی منم رفتم بانک دو میلیون تومن وام بگیرم ، رئیس بانک میگه فعلا بودجه نداریم .
این کی بوده که تونسته کل بودجه بانک رو وام بگیره؟؟؟
بنام خدا
افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد 14 درصد و افزایش حقوق اساتید این دانشگاه 25 درصد میباشد .آقای دکتر میرزاده ! افزایش حقوق اساتیدی که حقوق 16 میلیون تومان دارند 25 درصد این حقوق معادل 14 درصد حقوق کارمنان است ؟!
14 درصد افزایش حقوق کارمندی که یک میلیون تومان می گیرد چقدر است ؟!
25 درصد افزایش حقوق مسولین دانشگاه آزاد که 32 میلیون تومان می گیرند چقدر است ؟!
حالا عدالت کیلویی چند است ؟!
قطار فساد های دولت دهم تمامی نداره
کاش دریافت کننده این وام 6500 میلیارد تومانی رو نام میبردید
مطمعنا یکی از نزدیکان یا معاونان احمدی نزاده
چشمت روشن
این همه پول رو به من بدن میفروشم میخرم خارج !!!!
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
این همه فساد مالی تو این مملکت اتفاق افتاده و میفته تو شرایطی که مردم به سختی هزینه های روزانه خود را تامین میکنند. واقعا چرا؟؟ جواب اینهمه جانفشانی ملت برای این نظام این بود؟ حق مردمی که تو 22 بهمن حماسه خلق کردند اینه؟؟
جهان نیوز لطفا منتشر کن.
روح اله
به گفتی رییس وقت سازمان بازرسی کل کشور ، مه آفرید 1700 میلیارد از بدهی اش رو پرداخت کرده بود و مابقی هنوز سررسید نشده بود.
اما بدلایل سیاسی چنان بزرگنمایی شد که دودش فقط به چشم مردم و کارگران زیر مجموعه امیر منصور رفت.
اما اکنون برای این 6500 میلیارد متاسفانه هیچ گونه موج رسانه ای از سوی رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب صورت نمیگیرد زیرا فعلا نون در سکوت است..
احمد
بنده چند ماهه برا وام ازدواج 6 میلیون تومنی اقدام کردم هنوز خبری نیست
بعضی ها 6500 میلیون تومن وام می گیرن...
احمد
خیلی ببخشید اصلاح می کنم
6500 میلیون تومن اشتباه بود
6500 میلیارد تومن درسته...
United States
با این پول چند جوان به خانه بخت می رفتند بانک برا ی کیست جزئ رانت خواران