پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲

ادعای پول دادن رحیمی به نمایندگان رد شد

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 408110
عضو هیئت رئیسه مجلس، طرح ادعای پرداخت پول به نمایندگان از سوی رحیمی را با انگیزه‌های سیاسی از سوی جریانات خاص، به منظور حذف رقبا دانست.
ادعای پول دادن رحیمی به نمایندگان رد شد
به گزارش جهان به نقل از خانه ملت حسین سبحانی‌نیا با اشاره به سخنان سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه ۱۷۰ نماینده مورد اشاره محمدرضا رحیمی، نامزد نمایندگی یا نماینده ادوار قبل بودند یا اصلا هیچ ربطی به نمایندگان نداشته‌اند، گفت:چنین ادعایی در مورد نمایندگان، سیاسی و فرافکنی بود.

طرح چنین بحثی از سوی آقای رحیمی، انحرافی و در راستای تخریب و سیاه کردن چهره مجلس بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۷۰ نفر و با ادعای یک حرکت کلی در انتخابات، در مقایسه با حیف‌و‌میل‌هایی که انجام گرفته و ادعاهایی که در پرونده رحیمی وجود دارد، عدد قابل توجهی نیست.

سبحانی‌نیا بیان کرد: دامن زدن به این مسائل صرفا با انگیزه‌های سیاسی از سوی جریانات سیاسی صورت می‌گیرد زیرا بسیاری از افراد مورد اشاره، نه ارتباطی با آقای رحیمی داشتند و نه هیچگاه مبلغ ۳ یا ۴ میلیون تومانی که قرار بوده او به نماینده‌ها بدهد، مشکل انتخاباتی آنها را حل میکرده است.

سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس گفت: همانطور که آقای اژه‌ای مطرح کردند، بسیاری از افراد ادعایی آقای رحیمی یا کاندیدا نبودند یا اصلا رای نیاوردند و در مجلس نبودند و نیستند؛ عده قابل توجهی نیز نامزد نمایندگی بودند که رای نیاورند لذا طرح چنین مسائلی با انگیزه‌های سیاسی از سوی جریانات خاصی برای حذف رقبا مطرح میشود.

وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی پیگیر باشند

عضو هیئت رئیسه مجلس از وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی خواست چنین موضوعی را به دقت مورد بررسی قرار دهند و تصریح کرد: برخی جریانات به دنبال تشویش اذهان عمومی در جامعه بودند ولی این مساله به آزمون پاکدستی مجلس نهم تبدیل شد زیرا بسیاری از نمایندگانی که نام آنها به عنوان گیرندگان پول از آقای رحیمی مطرح شد، چهره‌های موجه، امتحان‌داده و افرادی هستند که حاضر نیستند برای انتخابات تن به برخی مسائل بدهند؛ آن هم مبلغ ناچیزی که در این ادعا مطرح شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: باید افراد و جریاناتی که به این مسائل دامن زدند و در نشر آن نقش داشتند، به دستگاههای مسئول پاسخگو باشند و برخورد جدی با آنها صورت گیرد زیرا اگر فضایی به وجود آید که هر فردی با هر بهانه‌ای، اسامی یا لیستی مطرح و فضای جامعه را ملتهب کند، سنگ روی سنگ باقی نمی‌ماند و لذا برخورد با آن لازم و ضروری است.

 سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود عنوان کرده بود که اسامی ارائه شده توسط آقای رحیمی شامل ۱۷۰ اسم است که فلان مقدار مبلغ را فلان تاریخ به فلان فرد داده‌ام ، پس از بررسی‌ها دیده شد که شمار زیادی از این اسامی نه نماینده بودند و نه حتی نامزد برای نمایندگی مجلس و برخی از آنان نیز یا نماینده دوره قبل بودند و یا فقط نامزد نمایندگی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رد شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Indonesia
ما که باورمان شد واقعا که