جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

۸ رژیم لاغری که عمر را زیاد می‌کند

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 408072
بشر همیشه به دنبال جاودانگی است. به دنبال عمر طولانی و سلامتی. به همین دلیل همیشه به دنبال اکسیر جوانی یا طول عمر بوده است.
به گزارش جهان به نقل از تبیان، اگر شما هم می‌خواهید عمری طولانی و البته توام با سلامتی داشته باشید چند رژیم مناسب برایتان داریم. با ما همراه باشید تا با چند رژیم لاغری از سرتاسر دنیا که در عین حال شهرت زیادی در افزایش طول عمر دارند بیشتر آشنا شوید.

رژیم اوکیناوایی

این رژیم نام خود را از شبه جزایر ژاپنی به همین نام گرفته است که اهالی آن صد سال عمر می‌کنند. راز این طول عمر نیز در داشتن تغذیه‌ای بر پایه ی برنج، سویا و مشتقات آن، سبزیجات متنوع، غذاهای دریایی و چای سبز و همچنین دریافت کالری کم، انتخاب مواد غذایی تازه و رنگی و طرز تهیه ی آن ها با استفاده از حرارت ملایم است. تغذیه ی مردم این منطقه حاوی میزان اندکی چربی بوده و در عین حال سرشار از امگا۳ ها، ویتامین ها و مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. اهالی اوکیناوا کالری کمی دریافت می‌کنند. این رژیم باعث کاهش وزن شده و از بروز اختلالات متابولیسمی، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان پیشگیری می‌کند. توجه داشته باشید که جایگاه پروتئین‌های حیوانی نیز در این رژیم اندک است.

رژیم کرتوا یا رژیم مدیترانه ای

رژیم کرتوا بیش از اینکه یک رژیم لاغری باشد یک رژیم غذایی سالم و ساده است. این رژیم از سال ۱۹۵۰ شهرت زیادی در جهت حفاظت از دستگاه قلب و عروق پیدا کرده است. منوی این رژیم حاوی میوه ها و سبزیجات تازه یا خشک، غلات،روغن زیتون و مقدار کمی چربی های حیوانی، ماهی، گوشت سفید و تخم مرغ است.

رژیم کازمین (kousmine)

این رژیم توسط یک پزشک پیشگام در زمینه ی تغذیه ی سالم به نام کاترین کازمین Catherine Kousmine ابداع شده است. اساس این رژیم بر کاهش مصرف چربی بخصوص چربی‌های حیوانی، تخم مرغ، گوشت قرمز، مواد غذایی فراوری شده، قند، شکلات و الکل است. پیروی کننده های این رژیم به مصرف میوه و سبزیجات خام، غلات کامل و به طور کلی مواد غذایی غیرفراوری و غیر تصفیه شده تشویق می‌شوند.

توجه داشته باشید که دکتر کازمین در روش ابداعی خود روشی برای بالا بردن قدرت خوددرمانی نیز در نظر گرفته است و به این ترتیب باعث بهبود زندگی افرادی می‌شود که از بیماری‌های مزمن و جدی رنج می‌برند. البته تاکنون روش‌های این پزشک مورد بررسی تخصصی و علمی قرار نگرفته است و نمی‌توان به طور قطعی در مورد فواید و کارایی روش‌های وی نظر داد.

رژیم ضد التهاب دکتر ویل Weil

این پزشک آمریکایی یک نوع رژیم نیمه گیاهی ابداع کرده است که از بروز اختلالات خودایمنی و التهابی پیشگیری می‌کند. این رژیم بر پایه ی مواد غذایی سرشار از فیبر، ویتامین‌ها
رژیم کرتوا بیش از اینکه یک رژیم لاغری باشد یک رژیم غذایی سالم و ساده است. این رژیم از سال ۱۹۵۰ شهرت زیادی در جهت حفاظت از دستگاه قلب و عروق پیدا کرده است. منوی این رژیم حاوی میوه ها و سبزیجات تازه یا خشک، غلات،روغن زیتون و مقدار کمی چربی های حیوانی، ماهی، گوشت سفید و تخم مرغ است
و مواد معدنی بوده و چربی اندکی دارد. متخصصان حوزه ی تغذیه رژیم دکتر ویل را رژیمی برای پایه منابع گیاهی می‌دانند که در آن مصرف منابع حیوانی بسیار کم توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که این رژیم امکان بروز مشکلات مربوط به روده را افزایش می‌دهد.

رژیم سیناله Seignalet

این رژیم توسط یک پزشک فرانسوی به نام ژان سیناله ابداع شده است. هدف اصلی این رژیم پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلفی مانند تصلب شرایین، روماتیسم، سرطان، ام اس، افسردگی، دیابت و آسم است. اساس این رژیم بازگشت به نوع تغذیه ی آبا و اجدادی یعنی مصرف محصولات غذایی ارگانیک است. شیرهای حیوانی و محصولات تهیه شده از آن، غلات حاوی گلوتن و مواد غذایی طبخ شده با دمای بالای ۱۱۰ درجه ی سیلسیوس جایی در این رژیم غذایی ندارند. مصرف مکمل ویتامین و مواد معدنی برای دنبال کننده های این رژیم توصیه می‌شود. توجه داشته باشید با وجود اینکه بهبود زیادی در وضعیت پیروی کننده‌های این رژیم به خصوص بیماران، ایجاد شده است اما اثرات آن به طور علمی به اثبات نرسیده است.

رژیم مطابق با گروه خونی

این رژیم بر پایه ی مشاهدات و بررسی های دو متخصص درمان به روش‌های طبیعی و محقق به نام‌های جیمز و پیتر آدامو بنا نهاده شده است. اساس این رژیم تغذیه ای مناسب برای هر گروه خونی است. به این ترتیب رژیم مناسب برای گروه خونی O، رژیمی سرشار از مواد غذایی پروتئین‌های حیوانی است. برای گروه خونی A، رژیم گیاهخواری در نظر گرفته شده است. برای گروه B تغذیه ی متعادل و سالم با تمام گروه های غذایی و گروه AB، ترکیب رژیم غذایی مناسب گروه خونی A و B مناسب تشخیص داده شده است. توجه داشته باشید که این رژیم نیز از نظر علمی به اثبات نرسیده است اما بسیاری از متخصصان آن را عاملی برای سلامت و طول عمر افراد می‌دانند.

رژیم زون

این رژیم که به عنوان «رژیم ستاره ها» نیز معروف است توسط یک پزشک و محقق آمریکایی به نام دکتر بری سیرز ابداع شده است. این رژیم برای حفظ قند خون مناسب است و به این ترتیب ترشح انسولین را در حالت متعادل نگه می‌دارد. رژیم زون حاوی ۳۰ درصد پروتئین، ۳۰ درصد چربی و ۴۰ درصد کربوهیدرات است. در این رژیم هیچ ماده ی غذایی ممنوع نیست اما مصرف کربوهیدرات ها با شاخص گلیسمی بالا به حداقل می‌رسد. علاوه بر این مصرف گوشت‌های چرب، امعا و احشا، زرده ی تخم مرغ نیز به میزان کم توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که این رژیم برای افرادی که می‌خواهند لاغر شوند می‌تواند باعث بروز کمبود فیبر و ویتامین های گروه B شود.

رژیم کرونو

این رژیم نیز توسط یک پزشک فرانسوی به نام آلن دلابو ابداع شده است و اساس آن تنظیم شدن با ریتم بیولوژیکی بدن است. در رژیم کرونو، صبحانه حاوی لیپیدها، ناهار سرشار از پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده، میان‌وعده‌ای شیرین و شامی سبک توصیه می‌شود. پیروی کننده های این رژیم می‌توانند از مکمل های غذایی نیز استفاده کنند. این رژیم باید متناسب با شرایط روحی روانی و فعالیت های فردی پیروی کننده ها باشد. رعایت درست این رژیم باعث لاغری و افزایش طول عمر می‌شود. به عقیده ی برخی متخصصان احتمال بروز کمبود کلسیم در این رژیم وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگروسع ما رسیدچشم ما هم رژیم غذایی سالم رارعایت میکنیم به شرط اینکه کرایه وقسط ومخارج ...اجازه بدهند