جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲
معاون سیاسی وزیر کشور:

دولت در انتخابات بیطرف است

جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 407778
معاون سیاسی وزیر کشور، رعایت بی طرفی در انتخابات را رویکرد مهم دولت تدبیر و امید دانست و برلزوم رعایت این اصل مهم ازسوی تمامی متولیان برگزاری انتخابات هفتم اسفند ۹۴ تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، محمدحسین مقیمی عصر پنجشنبه درجمع نمایندگان احزاب، فعالان، گروه ها و تشکل های سیاسی گلستان در گرگان، اظهار داشت: رعایت اصل بی طرفی مورد تاکید جدی دولت، وزارت کشور و تمام کارگزاران و متولیان برگزاری انتخابات درهمه مراحل این عرصه حوزه مهم مشارکت سیاسی است.

وی با اشاره به فلسفه برگزاری جلسات با احزاب، گروه ها و تشکل ها سیاسی با سلایق و دیدگاه های مختلف ازسوی وزارت کشور، گفت: همدلی، همزبانی و همگرایی بین احزاب که جمع کثیری از مردم را درخود جمع کرده اند و شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه ها و نیز تلاش برای رفع مسائل و موانع پیش رو این تشکل های سیاسی از جمله اهداف جلسات می باشد.

مقیمی، توسعه فعالیت های حزبی را از دیگر اهداف برگزاری این جلسات برشمرد و اضافه کرد: دولت و وزارت کشور تمام تلاش خود را برای رفع موانع قانونی احزاب بکار خواهد بست.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ۹۴، تصریح کرد: توسعه فعالیت های احزاب به شور و نشاط سیاسی در جامعه برای حضور پرشورتر در انتخابات کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد شور و نشاط سیاسی درجامعه باید احزاب و تشکل های سیاسی درچارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت نمایند و از انجام هرگونه فعالیت بدون مجوز خود داری کنند.

مقیمی با تاکید برحمایت دولت از احزاب و تشکل هایی که مجوز کمیسیون ماده ۱۰ را دارند، گفت: دولت و وزارت کشور از مراسم هایی که توسط احزاب و تشکل های دارای مجوز برگزار می شود حمایت و امنیت مراسم را نیز تامین می کند.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای برخورد با متخلفان فاقد مجوز، افزود: قرار نیست گروه یا جریانی فرا قانونی، مراسم قانونی و دارای مجوز گروه ها و احزاب را برهم زنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر حمایت دولت از برگزاری جلسات قانونی و نیز تامین امنیت آن، اضافه کرد: یقینا دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با قانون شکنان برخورد خواهد کرد، ضمن اینکه احزاب و گروه های سیاسی باید با افزایش سعه صدر و آستانه تحمل، اجازه دهند همه کسانی که در چارچوب قانون مجوز می گیرند، فعالیت نمایند.

مقیمی همچنین درپاسخ به برخی سخنان و انتقادات در عدم بکار گیری اعضای ستادهای دکتر روحانی در دستگاه های دولتی و پست های مدیریتی، گفت: افرادی که در ستادهای رییس جمهوری شرکت کردند سه گروه بودند، گروهی شاغل بودند که هم اکنون درشغل خود و یا درصورت داشتن شایستگی در پست های مدیریت مشغول بکار هستند.

وی افزود: گروه دوم بازنشستگان بودند که بدلیل مسائل قانونی امکان استفاده آنان بجز در مواردی خاص در دستگاه های دولتی و پست های مدیریتی مقدور نیست، ضمن اینکه گروه سوم که بیشتر آنان جوانان بودند بدلیل صراحت قانونی که دربرنامه پنجم توسعه کشور نیز به آن اشاره شده، تنها باید از طریق آزمون وارد سیستم های دولتی شوند.

مقیمی همچنین بااشاره به ورود بیش ازحد نیروی انسانی به دستگاه های اجرایی در دولت گذشته، اضافه کرد: دولت کنونی باید حجم زیادی از وقت خود را صرف مسائل این نیروها نماید.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان نیز در این نشست، سعه صدر و ظرفیت تحمل مخالف را از توصیه ها و آموزه های دین اسلام دانست و گفت: رعایت این توصیه ها به توسعه هرچه بیشتر جامعه کمک می کند.

سیدعلی میرباقری همچنین احزاب با تضارب آرا را پشتوانه نظام دانست و افزود: درسالی که مزین به همدلی و همزبانی است، گروه ها و احزاب سیاسی می توانند با سعه صدر و نیز افزایش ظرفیت تحمل مخالف خویش به این شعار جامعه عمل بپوشانند.

در این نشست که معاونان استاندار گلستان نیز حضور داشتند، برخی نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب و نیز اعضای ستاد انتخابات دکتر روحانی نقطه نظرات خویش را بیان کردند.

استان مرزی گلستان با بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت، اقوام و مذاهب اسلامی مختلف را درخود جای داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از عوض کردن هول هولی استاندارا معلومه که بی طرفید!
ج س همدانی
Iran, Islamic Republic of
در همدان ، معاون سیاسی استانداری همدان و فرماندار همدان در جلسه احزاب اصلاح طلب شرکت کردند و مباحث انتخاباتی و ۰۰۰ مطرح شده ، آنوقت این آقا حرف از بی طرفی! دولت می زند