جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

جنتی: برخی درباره‌خواندن زنان‌دروغ می‌گویند

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 407406
علی جنتی گفت: برخی از مراجع محترم تقلید اعتراضاتی بر اساس گزارش‌های نادرستی که به آن‌ها داده شده بود، داشتند. ما نگرانی‌هایی که عمدتا برخواسته از انگیزه‌های دینی آنان است را درک می‌کنیم و به سخنان آن‌ها احترام می‌گذاریم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی جنتی پس از اجرای ویژه سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در جمع خبرنگاران گفت: مسایلی که اخیرا در خصوص تک‌خوانی بانوان مطرح شده، از اساس اشتباه است و هیج پایه‌ و اساسی ندارد. به هیچ آلبوم تک‌خوانی بانوان از طرف وزارت ارشاد مجوز داده نشده است و هر چه هست هم‌خوانی بوده است.

وی افزود: برخی از مراجع محترم تقلید اعتراضاتی بر اساس گزارش‌های نادرستی که به آن‌ها داده شده بود، داشتند. ما نگرانی‌هایی که عمدتا برخواسته از انگیزه‌های دینی آنان است را درک می‌کنیم و به سخنان آن‌ها احترام می‌گذاریم. ولی در عین حال این را صریحا می‌گویم که ما به هیچ آلبوم تک‌خوانی مجوز ندادیم و هر چه بوده هم‌خوانی بوده است. باید این موضوع را در نظر گرفت که برخی در این خصوص جعل دروغ می‌کنند.

جنتی ادامه داد: باید با مواردی که دروغ گفته می‌شود و تحریف در واقعیت می‌شود، برخورد کرد. این مسولیت تنها بر عهده وزارت ارشاد نیست؛ سایت‌های خبری تحت قانون مطبوعات هستند و هیات نظارت بر مطبوعات بایستی بر روی این قسمت تصمیمی‌گیری کند.

وزیر ارشاد در پایان گفت: در گذشته مواردی بود که در هم‌خوانی آقایان و خانم‌ها، صدای خانم‌ها حتی غلبه داشت. اما در آن زمان قرار نبود که اعتراضی در این خصوص صورت بگیرد. اما حالا قرار بر این است که اعتراض شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شریف
اقای شاه مرادی مشاور اقای وزیر موضوع تک خوانی زن را با تفکیک وتبیین نظر مراجع تقلید واستماع مقلدین اعلام وقبول کرد
دهقانی
مجوز همخوانی توسط چه کسی صادر شده آیااین مجوز بعدازجا افتادن همخوانی به تک خوانی نمیرسد. بله در گذشته بندرت در بعضی سریالها ویا موارد حماسی همخوانی داشته ایم ام نه در ترانه وآهنگ و خلاصه هرگونه توجیه برای خودتان ملاک است و برای ملت مسلمان که شما وزارت ارشاد و فرهنگ آنرا بعهده گرفته اید در زمینه فیلم های یاس اور و مطبوعات تشویش کننده جزنگرانی چیزی نیست.