چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

نظر سردار جوانی درباره نامه رهبری به اوباما

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب: 407369
مشاور نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت كه به نامه هايی كه در گذشته توسط رئيس جمهوری آمريكا برای مقام های جمهوری اسلامی ایران و بخصوص مقام معظم رهبری نوشته شده ، پاسخ محترمانه ، معقول و منطقی داده شده است.
به گزارش جهان، سردار سرتيپ " يدالله جواني " در گفت و گو با شبكه العالم ، در پاسخ به اين موضوع كه نشريه وال استريت ژورنال درباره نامه رهبری به اوباما نوشته است كه مقام معظم رهبری اين نامه را با احترام پاسخ داده اما هيچ گونه تعهدی برای همكاری با آمريكا را نپذيرفته و ضمنا از سياست واشنگتن در برابر ايران در ۶ دهه گذشته انتقاد كرده است ، يادآور شد: همانگونه كه در گذشته در رسانه ها مطرح شد و خصوصا مقام معظم رهبری هم در مقاطعی به اين موضوع اشاره كرده اند، رئيس جمهوری آمريكا مكاتباتی را با جمهوری اسلامی ايران و بخصوص مقام معظم رهبری داشته است.

وی افزود : به اين مكاتبات پاسخ داده شده و همانگونه که اشاره شده اين پاسخ ها محترمانه و معقول و منطقی است، اما نكته مهمی كه وجود دارد اين است كه آمريكايی ها بر خلاف برخی ادعاها و شعارهايی كه می دهند، درعمل دچار مشكلاتی شده اند كه رهايی از آن را در همكاری و تعامل با جمهوری اسلامي ايران می دانند.

"مقام معظم رهبری هم در زمانی كه بيمارستان بودند موقع ترخيص به اين موضوع اشاره ای كردند و ممكن است كه بعدا در قالب نامه هم آن را به نگارش در آورده باشند."

جواني يادآور شد: آقای ديويد كوهن (معاون وزارت خزانه داری آمریکا) چند روز قبل گفت ايرانی ها گير افتاده اند و با دست های بسته پای ميز مذاكره آمده اند؛ اما مقام معظم رهبری در فرمايشات خودشان در ۱۹ بهمن ماه در جمع كاركنان و فرماندهان نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامي فرمودند كسی كه گير افتاده فعلا آمريكايی ها هستند و ملت ايران دستش باز است و موقعيت برتر و عالی در منطقه دارد.

وي تاكيد كرد : آمريكايی ها در منطقه مشكلات زيادی دارند كه يكی از آنها همين گروههای خودساخته تروريستی است كه از يك طرف می خواهند با ناآرام كردن منطقه بهانه حضور در آن را داشته باشند و بر روند بيداری اسلامی و جمهوری اسلامی اعمال فشار كند و هم از طرفی می خواهند كه تروريست ها تحت كنترل خودشان باشند و وقتی كه برخی از تهديدهای اين گروهها آشكار شد بحث ائتلاف ضد داعش را مطرح كردند و خواستند با جمهوری اسلامی همكاری كنند و در همين زمينه هم درخواست ارسال كردند.

مشاور نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان كرد : مقام معظم رهبری هم در زمانی كه بيمارستان بودند موقع ترخيص به اين موضوع اشاره ای كردند و ممكن است كه بعدا در قالب نامه هم آن را به نگارش در آورده باشند.

وی افزود : مقام معظم رهبری همچنين ضمن اشاره به درخواست سفير آمريكا در عراق از مسوولان جمهوری اسلامي برای مذاكره به منظور مقابله با داعش نكته ای را برجسته كردند و آن اين كه اساسا پشت فتنه ای كه در عراق شكل گرفته، خود آمريكايی ها هستند و آنها از جمله كسانی هستند كه نقش اصلی را در شكل دهی به اين گروههای تروريستی داشته اند و در سوريه و عراق بحران آفريدند در نتيجه مبارزه با داعش از روي صداقت نيست.

"آمريكايي ها بايد بپذيرند كه كدخداي جهان نيستند و بايد حقوق ملت ها مخصوصا در غرب آسيا را به رسميت بشناسند."

جوانی گفت: ايران نيز وارد چنين همكاری نخواهد شد گرچه كشور ما مواضعش در باره گروههاي تروريستي مشخص است زيرا اين گروهها ساخته و پرداخته كشورهاي بيگانه و مرتجعين در منطقه با هدف ناامن كردن منطقه هستند و در نتيجه ما به همكاري با ملت، ارتش و دولت سوريه و عراق ادامه مي دهيم و بيشترين ضربه ها هم ما با كمكي كه كرده ايم به تروريست ها وارد آمده است.

سردار جوانی تاكيد كرد : آمريكايی ها تا به امروز مسير اشتباهی رفته اند و اگر اصرار بر ادامه آن داشته باشند روز به روز به مشكلاتشان اضافه می شود كساني كه ۴ سال قبل بحران سوريه را به وجود آورده اند تصور می كردند كه ۳-۴ ماهه بشار اسد را سرنگون كرده و سوريه را مانند برخی كشورهای سرسپرده در اختيار خودشان خواهند گرفت اما ديديم با اين همه هزينه و تلفاتی كه به ملت سوريه تحميل كردند آنها مقاومت كردند و اين موضوع ثابت شد كه در سوريه حكومت مشروع و مردمي برقرار است و در انتخابات هم اين موضوع بيشتر مشخص شد.

مشاور نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاکید براینکه آمريكايي ها بايد بپذيرند كه كدخداي جهان نيستند و بايد حقوق ملت ها مخصوصا در غرب آسيا را به رسميت بشناسند، يادآور شد : همين امروز آنها ادعاي مبارزه با داعش را دارند اما هربار تروريست ها در محاصره قرار گرفته اند آمريكايي ها محموله سلاح و غذا براي آنها فرو فرستاده اند براي همين به نظر نمي آيد به اين زودي در مواضع آمريكايي ها چرخش و تغييري مشاهده شود. آنان نيز احتمالا مانند ساير ابرقدرت ها تا جايي پيش خواهند رفت كه به فروپاشي برسند.

وي گفت : آنچه مقام های رسمی ايران تاكيد كرده اند مذاكرات با آمريكا فقط در موضوع هسته اي است و لا غير. اگرچه آمريكايي ها تلاش مي كنند ساير مسايل مانند برنامه موشكي يا همكاري براي مبارزه با داعش را مطرح كنند؛ اما جمهوری اسلامی ايران نپذيرفته است. آنها چون مشكلات فراوانی در منطقه دارند وعده مي دهند كه اگر ايران در منطقه برای برخی پرونده ها همكاری كند آنها نيز در پرونده هسته ای بيشتر همكاری می كنند كه اين يك دروغ بيش نيست.

سردار جوانی بيان كرد : سياست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس ياوری مظلومان و دشمنی با ظالمان استوار است و برای حل مشكلات اقتصادی خود معامله نمی كنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *