جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

تولید داروی خوراکی سرطان در ایران

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 407338
مدیر عامل شرکت داروسازی اسوه از تولید دارو خوراکی سرطان و کاهش ۱۰ درصد هزینه‌ داروی "ام اس" در سال ۹۴ خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد عبده‌زاده در مراسم معرفی داروهای جدید صنایع دارویی کشور با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به همکاری چند سویه شرکت داروسازی اسوه با شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری، اظهار داشت: داروی جدید MS که سال آینده به بازار عرضه می‌شود ماهانه در دنیا ۴۰۰ دلار هزینه دارد در صورتیکه در سال آینده با ۱۰ درصد قیمت برند اصلی وارد بازار می‌شود.

مدیر عامل شرکت داروسازی اسوه در مراسم معرفی داروهای جدید صنایع دارویی کشور گفت: داروهای بیماران خاص که در سال ۹۳ تولید شده ۲۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته است.

عبده‌زاده همچنین تولید داروهای نوآورانه و همسو با نیاز بیماران را از دیگر اهداف این شرکت عنوان کرد و گفت: رسالت ما همسو با سیاست دولت و طرح تحول سلامت است و چشم‌انداز ما تولید داروهایی با کیفیت است.

مدیر عامل شرکت داروسازی اسوه با بیان این که عمده تلاش این شرکت در جهت رفع نیاز بیماران خاص، کاهش پرداخت از جیب برای بیماران است، افزود: داروهای بیماران خاص که در سال ۹۳ تولید شده ۲۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی کرده است.

عبده‌زاده با اشاره به اینکه در سال آینده با تولید داروهای خوراکی در حوزه سرطان و MS میزان صرفه‌جویی ارزی به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید، افزود: از میان داروهای بیماران خاص که اکنون بیماران برای آن پرداختی ندارند داروی خوراکی MS است.

مدیرعامل شرکت دارویی اسوه در ادامه، بر بازسازی و سرمایه‌گذاری در صنعت دارویی کشور تاکید کرد و گفت: در زمینه صادرات دارو نیاز به تسهیل و بازنگری داریم.

عبده‌زاده همچنین بر حمایت معنوی از تولید داخل و ورود به فهرست بیمه‌ای تاکید کرد و افزود: امیدواریم سال آینده شاهد حضور شرکت‌های بیشتری برای تولید داروهای جدید باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *