پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

فرمانده سپاه:ایران بلای جان داعش شده

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 407269
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: زمانی که داعش در عراق شروع به اقدامات تروریستی کرد، هیچ کشوری همانند ایران با قاطعیت به کمک ملت عراق برای نابودی داعش نشتافت.
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا(ع) و در جمع بسیجیان جامعه زنان نواحی با بیان اینکه سپاه و بسیج دو نماد مقدس است اظهارداشت: این دو نماد مقدس با ابتکار امام خمینی (ره) از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد.

وی فلسفه وجود سپاه را حراست از انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها دانست و گفت: امروز دوست و دشمن اعتراف می کنند که اگر سپاه وجود نداشت معلوم نبود که سرنوشت انقلاب اسلامی چه می شد.

جعفری ادامه داد: ما پاسدارها باید خداوند را شاکر باشیم که توفیق خدمت و پاسداری از انقلاب اسلامی را به ما عنایت کرده است، اما نکته مهمی که باید در خصوص ایفای نقش پاسداری داشته باشیم بنا به فرموده مقام معظم رهبری، این است که به موقع، درست، و غیرمحافظه کارانه از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه برای پاسداری از انقلاب اسلامی ابتدا باید این انقلاب را به خوبی بشناسیم افزود: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت بی نظیر، مستمر، بسیار عمیق، با کیفیت بالا و برگرفته از مبنانی دینی است که به سرعت در مرزها در حال پیشرفت و توسعه است؛ این امر به برکت خون شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه فتنه ۸۸ به توسعه انقلاب اسلامی کمک کرد، بیان داشت: این فتنه آمریکایی – اسرائیلی خطر بزرگی برای انقلاب بود اما مثل همیشه ملت بیدار و آگاه با حضور خود معادلات دشمن را بهم ریخت و در ۹ دی پیام ولایت مداری را به مخالفین داخلی و خارجی صادر کرد؛ ۹ دی زمینه ساز بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان شد که تا کنون نیز ادامه دارد.

جعفری ادامه داد: تنها کشوری که در بحث بیداری اسلامی به کشورهای مسلمان کمک و حمایت کرد ایران بود، زمانی که داعش در عراق پیدا شد هیچ کشوری برای از بین بردن آن کمک نکرد، اما ایران به کمک ملت عراق برای نابودی داعش شتافت تا جایی که جهان حتی خود اوباما مات و مبهوت ماندند از این که داعش با برنامه ریزی چند ساله ای که داشت در عراق شکست خورده است و ایران بلای جان داعش در عراق شده است.

وی گفت: پس از جنگ تحمیلی فکر می کردیم که تنها از بعد نظامی تهدید می شویم، آمادگی و تجربه ای که امروز داریم قابل مقایسه با آن سال ها نیست، امروز دشمن جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی به پا کرده است از پیروزی انقلاب لحظه ای نبود که تحت فشار و حملات خارجی نباشیم اما همچنان این انقلاب زنده و سرپا است.

وی در ادامه افزود: ایستادگی انقلاب اسلامی به دلیل ایستادگی مردم و امت اسلامی دلداده به رهبری انقلاب اسلامی است تا جایی که این امر مهم در نزد خدا به قدری ارزشمند است که عنایت های دیگری را شامل این انقلاب می کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا امنیت در کشور ما حاکم است افزود: در برابر هجمه های دشمن و حملات فیزیکی و نظامی علیه خاک وطن به خوبی پاسخ آنها را داده ایم اما در بعد عدالت، توسعه دین، اخلاق و حدود الهی و شرعی در بعضی از موارد عقب افتاده ایم و متأسفانه بعضی از نهادها و وزارتخانه ها دقیقا ضد اهداف انقلاب عمل می کنند که این کار آنها اثر سوئی بر انقلاب اسلامی می گذارد.

وی ادامه داد: ما به عنوان پاسدار باید مأموریت خود را که همان حفظ و تعالی انقلاب اسلامی است به خوبی انجام دهیم و باید برای تحقق این امر مهم، نقش خود را به روز نگه داریم چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسالت مقابله با تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم که این انقلاب را نشانه گرفته است را دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۸ میلیون خواهر بسیجی، ظرفیت بسیار مهمی برای حفظ و پاسداری از ارزش های انقلابی و رشد آن به شمار می رود باید برای کیفیت بخشی به این ظرفیت تفکر راهبردی و تحول اساسی و مبنایی در موضوع بسیج زنان به وجود آید.

وی افزود: در زمان جنگ زنان نقش مهم پشتیبانی را برعهده داشتند اما امروز در جنگ نرم که بیشترین اثرگذاری آن بر زنان و دختران است، زنان ما نقش مستقیمی در مقابله با این جنگ دارند.
جعفری تصریح کرد: تبیین نقش واقعی زنان در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و جنگ نرم باید متحول شود همچنین انقلاب اسلامی به شدت برای تعالی و حفظ خود به نقش زنان احتیاج دارد.

این همایش با عنوان سومین دوره توانمندسازی مسئولین بسیج جامعه زنان، نواحی و اقشار بسیج از تاریخ ۲۰ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا علیه السلام آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی صالح
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله به سپاه و عزیزان در خدمت سپاه