جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه‌های پزشکی به زائران خانه خدا

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 407143
رییس ستاد پزشکی سازمان هلال احمر در مکه اعلام کرد: سرماخوردگی و گرفتگی عضلات مهمترین علت مراجعه زائران به مراکز درمانی است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکترفاضل شیرخانی در مورد آخرین وضعیت درمان زائران حج عمره با بیان اینکه از ابتدای آذرماه تاکنون بیش از ۹۵ هزار زائر برای درمان به درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر مراجعه کردند، گفت: در حال حاضر یک مرکز شبانه روزی در مدینه منوره، دو درمانگاه ۱۶ ساعته (دو شیفته) و سه مطب هشت ساعته نیز در حال خدمت رسانی به زائران ایرانی هستند، اما در مکه مکرمه وضعیت فعالیت مطب‌ها متفاوت است بگونه‌ای که یک مرکز شبانه‌روزی، با نام درمانگاه "حضرت زهرا(س)"، دو مطب ۱۶ ساعته به نام "دارالهادی" و شش مطب هشت ساعته در دو شیفت چهارساعته در حال خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه از میان زائران مراجعه کننده، ۸۴ هزار نفر برای ویزیت عمومی به درمانگاه مراجعه کردند گفت: در این مدت حتی دو مورد زایمان طبیعی توسط پزشکان انجام شده که خوشبختانه حال عمومی مادر و کودک مساعد بوده و هر دو دختر بودند.

شیرخانی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۳ مورد بازدید بهداشتی از آشپزخانه‌های هتل‌های مکه انجام گرفته است اظهارکرد: در این مدت ۱۶۳ زائر به علت نیاز بیشتر به درمان به بیمارستانهای سعودی منتقل شده‌اند که حال عمومی آنها بهبود یافته و مرخص شدند.

رییس ستاد پزشکی سازمان هلال احمر در مکه با بیان اینکه بیشترین علت مراجعه افراد به مراکز درمانی سرماخوردگی و گرفتگی عضلانی بوده است گفت: بسیاری از زائران به دلیل سختی اعمال حج و همچنین پیاده رویهای طولانی مدت و پیمودن مسافتهای طولانی پس از ورود به مکه دچار بیماری می‌شوند و برهمین اساس به زائران توصیه می‌شود پیش از تشرف علاوه بر مصرف مکمل‌های غذایی، روزانه دوساعت پیاده روی کرده تا بدنشان آماده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *