شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 21 Apr 2018
 
۱۹
۱۰۱

پشت‌پرده تبریک شهاب‌مرادی به‌حداد+فیلم

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
در آن سفر،شهاب مرادی و حدادعادل به همراه دختر و دامادشان (صالحی) نیز در حج بودند.گویا دختر آقای حداد که باردار بود،بیمار شده بود و امکان داشت خطری متوجه فرزندش شود و آقای مرادی هم به آقای حداد توصیه کرده بود نذر کنید اگر نوه تان سالم به دنیا بیاید،نامش را "خدیجه" بگذارید.
پشت‌پرده تبریک شهاب‌مرادی به‌حداد+فیلم
به گزارش جهان، چند روز پیش، یک آگهی تبریک از سوی حجه الاسلام شهاب مرادی خطاب به دکتر غلامعلی حدادعادل در روزنامه همشهری منتشر شد که طی آن از این که نوه تازه به دنیا آمده حداد، "خدیجه" نامیده شده، ابراز خوشحالی شده بود.

انتشار این آگهی، واکنش هایی را در پی داشت و برخی بی توجه به متن کامل تبریک، مرادی را متهم به مداهنه در قبال حدادعادل کردند و گروهی نیز آن را اقدامی در جهت فرهنگ سازی در ترویج و احیای نام حضرت خدیجه(س) دانستند.

در این بین، یکی از کاربران عصرایران، نامه و ویدئویی را برایمان ارسال کرده است که به نظر می رسد دقیق ترین و مستندترین روایت از پشت پرده این تبریک گویی است. عین نامه - بدون کوچکترین دخل و تصرف - و فیلم ارسالی به شرح زیر است:

با سلام و دعای خیر

قبل از شروع عرایضم، این نکته را توضیح می دهم که چرا نام خود را در این نامه ذکر نکرده ام؟ علت این است که این چند سطر را نه برای شهاب مرادی که برای حضرت خدیجه که سلام و صلوات خدا بر او باد، می نگارم.

وانگهی در زمانه ای که مردم به راحتی آب خوردن به همدیگر تهمت می زنند، ذکر نامم شاید باعث می شد در معرض این اتهام قرار بگیرم که سر و سری با شهاب مرادی دارم ؛ من آنچه خود دیده ام را می نویسم و اگر پای نام مبارک حضرت خدیجه(س) در میان نبود، هرگز این چند سطر را نمی نوشتم.

اما داستان آن تبریک چه بوده است؟

تابستان امسال، خداوند متعال توفیق داد تا در معیت تنی چند از دوستان، راهی حج شوم. در آن سفر ، حاج شهاب مرادی چندی روزی را همراه ما بود. آقای حدادعادل به همراه دختر و دامادشان (که اگر اشتباه نکنم آقای صالحی نام داشت) نیز در حج بودند. گویا دختر آقای حداد که باردار بود، بیمار شده بود و امکان داشت خطری متوجه فرزندش شود و آقای مرادی هم به آقای حداد توصیه کرده بود نذر کنید اگر نوه تان سالم به دنیا بیاید، نامش را "خدیجه" بگذارید. این نذر را دختر و داماد آقای حداد هم پذیرفته بودند.

بعد از این ماجرا بوده که توفیق دیگری نصیب جمع ما شد و دسته جمعی به زیارت آرامگاه حضرت خدیجه کبری(س) رفتیم. در آنجا حاج شهاب مرادی، روضه ای درباره حضرت خدیجه گفت که بسیار اثرگذار بود مخصوصاً این یادآوری که که ریشه و اساس اهل بیت(ع) حضرت خدیجه است. سپس به حاضران پیشنهاد کرد که اگر خداوند دختری به آنها داد نامش را خدیجه بگذارند. همچنین در جمع ما اعلام کرد که قرار است نوه آقای حداد هم اگر دختر باشد، خدیجه نام نهاده شود.

تا جایی که من می دانم، حاج شهاب مرادی، چند سالی است که وجهه همت خود را ترویج نام حضرت خدیجه قرار داده است. وقتی در مکه پیشنهاد او مبنی بر نامگذاری نام دختران به خدیجه را شنیدم، یاد خاطره ای از او افتادم. چند سال قبل تر ، در یکی از شب های قدر، حاج شهاب مرادی، بر منبر بود و از این که در جامعه اسلامی ما، کمتر کسی نام دختر خود را خدیجه می گذارد گلایه کرد و پرسید: در این جمع نام دختر چند نفر خدیجه است؟ اگر کسی نام دخترش خدیجه باشد، یک سکه بهار آزادی به او هدیه می دهم.
شاید باورتان نشود، ولی در میان آن جمعیت انبوه، تنها یک نفر بلند شد که نام دخترش خدیجه بود.

همین پارسال بود که حاج شهاب مرادی، پیشنهادی داد که در سایت ها هم منتشر شد (فکر می کنم در عصرایران هم منتشر شد) که گفته بود: در روز وفات حضرت خدیجه(س) به صورت سمبولیک، دخترتان را خدیجه صدا کنید.

امسال هم شهاب مرادی پیشنهاد داد یکی از روزهای سال به نام حضرت خدیجه(س) نامگذاری شود.

خلاصه آن که چند سالی است که ترویج و احیای نام حضرت خدیجه(س) یکی از دغدغه های شهاب مرادی شده است که دو موردش را خودم دیده ام: یکی شب قدر و دیگری حج امسال که از ما خواست اگر دختردار شدیم نامش را خدیجه بگذاریم و قضیه نوه حدادعادل را نیز همانجا بر سر مزار حضرت خدیجه(س) مطرح کرد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000407/nf00407093-1.jpg

آن آگهی نیز در همین حال و هوای ترویج و احیای نام حضرت خدیجه(س) و در ادامه همان پیشنهادی که بر سر مزار حضرت خدیجه(س) مطرح کرده بود منتشر شد تا گامی در ترویج نام خدیجه باشد ولی افرادی که این ماجرا و دغدغه وی برای احیای نام حضرت خدیجه(س) را نمی دانستند، حمل بر امور دیگری کردند. حال آن که خدا را به شهادت می گیرم که آنچه من شاهدش بودم و روح بلند حضرت خدیجه(س) نیز شهادت می دهند، ماجرا همان بود که نوشتم و خوشبختانه، فیلمی که با موبایل خودم گرفته بودم را دارم که برای اثبات مدعایم می فرستم تا مشخص شود که چیزی از خود ننوشته ام.

 

اما فارغ از این مسأله،بیایید به اطرافیان خود بنگریم و ببینیم آخرین باری که نام دختر تازه به دنیا آمده ای، خدیجه نهاده شده، کی بوده است؟

آیا نام همسر فداکار پیامبر اسلام(ص) که هر آنچه داشت را فدای پیامبر(س) و اسلام کرد و الگویی کامل از یک مادر مهربان و همسر عاشق بود و به تعبیر شهاب مرادی، اساس و ریشه اهل بیت(ع) بود، در جامعه اسلامی ما غریب نیست؟

والسلام
یک ایرانی مسلمان
کد مطلب: 407093
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۳۴
حرکت قابل تقدیر بود
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۲۴
توجیه یک اشتباه از خود اشتباه، اشتباهتره. چون باعث ترویج اشتباه میشود.
این تبریک غلط بود. والسلام
الف
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۰:۵۳
کار خیلی قشنگیه,
...
منتظر
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۵
احسنت
السلام علیک یا خدیجه الکبری
من هم نذر کردم
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۱۳
السلام علیک یا خدیجه الکبری
بینوا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۵۹
..شهاب مرادی از تریبون صدا و سیما درس اخلاق بگه ...
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۸
كنايه مي زني. به كوري... محبوب ترين است
سعيده
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۰:۴۷
سلام
واقعا كار زيبا و قابل تقديري بود.
خداوند خديجه خانم ، نوه ي جناب حداد عادل را نيز محفوظ و سلامت بدارد.
درود بر آقاي مرادي
سلام خداوند بر مادر مهربان همه ي ما ، ام المؤمنين خديجه ي كبري
مهدی
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ ۱۶:۲۳
کی گفته محبوب ترینه؟!!!!!
از زبون دیگران نظر نده لطفا
صبور
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۰۱
سلام
خدا آقای مرادی رو حفظ کنه که یکه و تنها به فکر احیای نام ام المومنين حضرت خدیجه کبری س هستند.

ای کاش بجای ایراد گرفتن، کمک شان می کردیم و قدمی هر چند کوچک در این مسیر همراهشان بودیم.
ترلان
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۵
خدا عقل سالم بهت بده صبور نادان
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۲۴
یاد بگیریم به هم توهین نکنیم خانم محترم
علی اصغر
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۱۱:۳۳
شما پیشنهاد بهتری دارید برای احیای یاد و نام ام المومنین از تلاش های آقای مرادی؟
مهدی
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ ۱۶:۱۹
چه ربطی داره پولو الکی خرج کردن هی از احساسات مردم نسبت به خاندان پیامبر سو استفادا میکنین ؟!!!
میخواین اشتباهتونو با وصل کردن به همسر پیامبر بپوشونین؟
خدا خیرتون نده ان شا الله
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۲
ما برای این بانوی بزرگ چه کردیم ؟
وقتی دستمان خالی ست حداقل حسادت نکنیم
مهدی
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ ۱۶:۲۶
الان درج آگهی تبریک واسه نوه دار شدن یه آدم معمولی شده یه کاری برای همسر پیامبر؟
دوزخ گوارای شماهایی که از احساسات مردم سواستفاده میکنین برا ماله کشیدن روی گندکاریاتون!
یاد بگیرید مثل رهبر زندگی کنین لطفا البته اگه میتونین
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۳۲
هرکسی را بهر کاری ساختند.... ایشان عمدتا در مورد روانشناسی اسلامی کارمیکنند... ما درحال حاضر اساتید اخلاقی چون آقای جاودان، ضیاآبادی و ... داریم که صداوسیما تاجدودی از ایشان بهره میبرد...
امير
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۳۲
سلامز
همه حرف ها را ميفهمم اما چرا ايشون كه تريبون هم دراختيار داره باید بروند اطلاعیه بدند به روزنامه؟
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۲:۰۱
خدا حفظشون کنه
فدای اسمت خانم
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۲:۳۴
خداییش اشکم درومد .من خودم که تقریبا مذهبیم تا حالا به اسم خدیجه به دید یه اسم روستایی و خیلی قدیمی نگاه میکردم.اگه انشالله ازدواج کنم و دختر دار بشم حتما اسم یکی از دخترانم رو " نازنین خدیجه" میگذارم .آمین
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۲۸
الهی آمین
منم هم شدیدا دوست دارم که نامدخترم را خدیجه بگذارم
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۳۴
سلام بر بانوی بزرگوار بر مادرمهربان، ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها
خداوند به حجت الاسلام مرادی توفیقات روزافزون بده، واقعا که احسنت،
عملکرد شون بسیار قابل تقدیر است
هادی
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۸:۰۵
شما که تقریبا مذهبی هستی
و البته سایت محترم جهان که این مطلب رو چاپ کردی
مگه روستایی ها چه جور اسامی می زارن؟
چرا نسنجیده به روستایی ها توهین می کنین؟
به دید یه اسم روستایی بهش نگاه می کردین؟
باعث خجالت، هم برا شما و هم مخصوصا برا سایت جهان
هادی
۱۳۹۳/۱۱/۲۶ ۰۹:۵۷
واقعا متاسفم برا سایت جهان
یا این نظر رو حذف کنید یا نظر بنده رو هم چاپ کنید
خیلی ..........
هادی
۱۳۹۳/۱۱/۲۶ ۱۴:۴۹
چرا نظر قبلی رو که دیروز فرستادم چاپ نکردین ؟
این آقا یا خانمی که گفتن تا حالا به نام خدیجه به عنوان یه اسم روستایی نگاه می کردن، مگه روستایی ها چه اسامی می زارن ؟
متاسفم برا این بنده خدای تقریبا مذهبی و سایت جهان
علی اصغر
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۱۱:۳۴
آقا هادی شما با اصل مطلب مشکل داری؟ چرا به جزئیات می پردازی؟
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۶ ۱۰:۳۵
چقد زیبا---- نازنین خدیجه
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۰۱
ای ول به شهاب مرادی
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۰۱
بر دل نشیند هر آنچه که از دل برآید
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۴۷
درود و سلام خدا به بانوی بزرگ اسلام
...
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۵۷
همين جا از شهاب مرادي طلب حلاليت دارم
عسگری
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۱۴
سلام
حرف شما نویسنده محترم درست... اما یه سوال ؟
آیا برای چنین تبریکی باید 9 میلیون تومان هزینه کرد که یه جمله تبریک برای احیای ارزش ها پرداخت شود؟
روزنامه همشهری نهایت تیراژی که دارد 300 هزار نسخه است که با احتساب 60 درصد فروش می شود 180 هزار نسخه. یعنی برای 180 هزار نسخه 0 میلیون تومان هزینه شده. حال یک سوال : به گفته خود آقای شهاب مرادی صفحات اجتماعی ایشان در اینترنت بیشترین مخاطب را دارد و از این میزان بیشتر است. اگر ایشان قصد ترویج شهائر را داشتند در صفحه اجتماعی خودشان یک تبریک ارسال می کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرتضي
Finland
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۵
او از هر طريقي اصل اين پيام يعني ""تجليل از خديجه كبري"" را تبليغ كرده بود منبر، تلويزيون، سايت هاي خبري، اينستاگرام و دست آخر آگهي روزنامه را هم امتحان كرد كه بايد هزار آفرين بهش گفت چون از تمام روش ها بيشتر ديده شد
منتظر
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۵۵
از پول خودش وبرا اهل البیت ع خرج کرده
نه از جیب امثال شما که نون به نرخ روز میخورین ونه برا کارهای بیهوده امثال حقوقدانتون
که جیغ بنفش میکشی
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۲۶
اگه از بیت المال بود که حروم هم بود الان چون از پول خودشه فقط اشرافیگری محسوب میشه.
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۵۹
ترویج شعائر در این مورد بیش از اینها می ارزه
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۴
حضرت خدیجه کل اموالشان را برای اسلام دادند
چرا وقتی کسی بخشی از مالش را برای تعظیم نام ایشان می کند این همه ایراد می گیریم
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۴۴
برای کار فرهنگی هر چقدر هزینه کنید هدر نمیره و بازدهی بیشتری داره ، این رو یه بچه هم هم میتونه درک کنه.
طلبه اي از قم
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۲۷
اي كاش كمي تاريخ مي خوانديم تا بدانيم كه 9 مليون در برابر تمام ثروت عظيم حضرت خديجه كه براي اسلام وترويج دين محمد صلي الله عليه واله خرج كردند وحتي جان خود را در اين راه فدا كردند چيزي نيست واي كه چه قدر بي بي جان خديجه شما مظلوم هستيد !
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۳۸
برادر گرامی وسعت فرهنگی پخش روزنامه بیش از اینترنت است بسیاری افراد مسن یا شهرستانی هستند که به اینترنت مراجعه ندارند اما هر روز روزنامه میخوانند. شاید علتش همین بوده والله اعلم
اسم زیبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۱۸:۴۹
سلام برای مادربزرگ حسین مظلوم جان هم بدهیم کم دادیم چه برسد9میلیون چقدرقبیحست حاظریم برای خودهرچه میخواهیم خرج کنیم ولی برای اونه برای اسلام انقدرخرج نمیکنیم تاجانهابرایش خرج شودمن به ایشون احسنت میگم حاج اقادم شماگرم خداحفظتان کند
محمد هادی
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۷:۴۳
حساب فضای مجازی را به فضای حقیقی باید جدا کرد. اگر ایشان قرار بود مجلسی جهت بزرگداشت حضرت خدیجه سلام الله برای 180 هزار نفر(آمار به نقل از خودتان) بگیرند خیلی بیشتر از این ها باید خرج می کردند. حالا این همه آگهی تبریک و ترحیم که با مبالغ بیشتر از این ها در روزنامه ها چاپ می شود، چرا به این آگهی انقدر بد نگاه می کنید. اصل این کار یک تبریک نبود تکریم نام مادری بود که همه ی دارایی خود را برای دین من و شما گذاشت...
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۲۲
ایشون میتونست به نحوه دیگری تبریک بگه نه جایی که قیمت آگهیش 10 میلیونه اینکارو بکنه که موجب انتقاد و حرف و حدیث بشه
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۷
به نسبت تاثيرش و انتشار خبرش كه بسيار بسيار بيشتر از حد و مرز روزنامه همشهري بود ارزان هم بوده مقايسه كن با هزينه يك جلسه هيئت با شام
منتظر
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۵۴
هر جای دیگه هم که میشد به صورت تبلیغی گفت، میگفت امثال شما حرف و حدیثش میکردین
برا اهل البیت ع هر چی خرج کنی کمه
حسن
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۱۶
ملالغتي كه ميگن همين آدمان!!!!
يارو برا ترويج اسم پفكو رب وكوفتو.... ميلياردي خرج ميكنه صدامون درنمياد حالا يكي پيداشده براي ترويج اسم دين وجاانداختنش ازآبروش وچهره هاي سياسي استفاده ميكنه شما بايستي مخالفت كني؟؟؟!!!!!!!
تدبر هم خوب چيزي است
زینب
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۹
احسنت به نویسنده که توضیحات روشنگری رو ارائه کردند.
زرین فر
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۵۸
سلام. بنده به این حرکت ایشان خوشبین نبودم ولی خب با توجه به شناختی که داشتم ازشون و وجهه ی اجتماعیشون ،، برداشتم حس تملق هم نبود اما تو صفحشون خیلی بهشون حمله شد و حرفهای غیر منصفانه ای زدن که بنده دلیل این ها را بیشتر آقای حداد میدانم نه شخص اایشان. فکر کنم کسایی که به ایشون و نیت خیرشون بی احترامی کردند الان شرمند ه هستن. بنده هم به سهم خودم که برخورد خوبی نداشتم عذرخواهی میکنم ،شرمنده حاجی..  
سمانه
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۰۸
سلام و درود خدا بر بانوى بزرگ اسلام حضرت خديجه سلام الله عليه. كار جناب آقاى مرادى بسيار پسنديده و قابل ستايش است. خدا ايشون رو حفظ كنه كه هميشه پيشتاز كارهاى زيباى فرهنگى هستند.
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۲:۱۷
سلام الله علیها
محمدی
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۱۲
سلام..حضرت خدیجه( س ) کل ثروت و داراییشون رو برای اشاعه اسلام هزینه کردند.ان شاءالله بتوانیم کمی از این بانوی بزرگوار الگو بگیریم.
ثاقب فاطمه
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۱۵
سلام..
امیدوارم انقدر زود کلا قضاوت نکنیم..
دغدغه فرهنگی داشتن ایشون قطعا که اینکار رو کردن.. دیگه در این چند سال حداقل مطرح شده در تلویزیون و همه میدونن بنظرم که هدف تشویق و ترویج نام مبارک ام المومنین خدیجه کبری است.
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۱۷
سلام حرکت بسیار قابل تقدیری می باشد مادری که قبرش غریب،اسمش غریب بوده.همیشه این غربت برای من جای سوال داشت چون در ان حتی قبل از مبعوث شدن پیامبر مهربانمان صلی الله علیه و آله شهره عام و خاص بودند.بباید نام خدیجه از محجور بودن خارج شود.به اقای مرادی غبطه می خورم.سلام و صلوات خدا بر مادر مهربانمان ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها
محب خديجه
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۲۲
اي كاش من هم ميتوانستم ده برابر اين پول ها براي ترويج نام اين بانو هزينه كنم واقعا حركت خوبي بود من متاسفانه صاحب فرزند نمي شوم همينجا بر من نذر كه اگر خداوند دختري به من عنايت كند نامش را خديجه بگذارم شما هم برايم دعا كنيد
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۲:۲۰
خداوند حفظ فرماید حجت الاسلام شهابی را
محب حضرت خديجه
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۹:۳۶
سلام
ان شاالله به حق اين بانوي ارجمند خدا فرزندي سالم وصالح به شما عطا كنه و ما هم با مسرت تمام به شما تبريك بگيم.

با كريمان كارها دشوار نيست.
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۲۷
فکر نمی کردم قضیه اینطوری باشه !
شرمسارم بابت قضاوت عجولانه
خدا بهشون سلامتی بده
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۲۷
جدا؟
فکر کردم یه تبریک ساده است
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۰
عظیم شعائر حتی با یک تبریک هم ممکن است
قدم این نورسیده خوشنام مبارک
محب حضرت خدیجه
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۲
سلام
پیام ایشان به جهت احترامی که به مقام شامخ حضرت خدیجه سلام الله علیها قایل شدند بسیار قابل تحسین و تشکر است.
امیدوارم بدور از هیجانات پیامهای مثبت این پیام تبریک رو درک کنیم .پیامی سرشار از مهربانی و احترام به بانویی که تمام دارایی اش را برای تبلیغ اسلام صرف کرد و همه ما مدیون این بانوی بزرگوار هستیم.
و البته تبریک تولد دختر که مایه برکت است هم جالب و در خور توجه بود. خوبه که در صفحات روزنامه ها شاهد پیامهایی اینچنین باشیم.
یاعلی
بيطرف
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۵
حركت بسيار خوبي بود انشالله مكررا ديده شود.
راضیه
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۳:۳۱
به عنوان یک عمل فرهنگی برای ترویج و تشویق مردم برای نام گذاری نام مبارک حضرت خدیجه عمل پسندیده ای بود.
بنده خدا
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۷
حرکت آقای مرادی قابل تحسین است. خداوند ایشان را حفظ کند. وقتی فیلم را دیدم متاثرتر شدم... و به غربت این بانوی بزرگ بیشتر پی بردم. من هم نذر می کنم نام فرزند خود را خدیجه بگذرام ان شاءالله.
سلام بر بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری.
م.ش
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۷
السلام علیک یا خدیجه کبری (س)
ممنون. و سپاسگذارم از آقای مردای ...
محب حضرت خدیجه
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۷
سلام
البته از قضاوت عجولانه برخی از مردم و مطبوعات به عنوان یک شهروند دلگیر شدم و انتظار داشتم از مظلومیت این بانوی ارجمند اسلام و هوشمندی روحانیت محترم در این موضوع رفتار مناسب تری از سوی مطبوعات انجام میشد..
محب اهل بیت
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۵۰
سلام وقتی این خبر رو شنیدم واقعا خوشحال شدم ,قطعا ایشالاروزی صاحب فرزند بشم این سنت پسندیده رو به جا میارم. احسنت به آقای مرادی هم برای تبریک به این اتفاق و هم نشر این سنت و خبر خوشحال کننده ,ایشالا همیشه سلامت و موفق باشن
توکل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۵۸
از دیدن این فیلم لذت بردم
خدا به این فرزند و خانواده اش سلامتی بده
نامدار باشه
زهرا
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۱۲
چرا مردم ما انقدر سیاست زده هستند؟در مورد تمام مسائل اولین نکته ای که به ذهنشان می آید مسائل سیاسی و به واسطه این برداشت اشتباه شروع به تهمت زدن می کنند کاش به جای این همه نکته ای که گفتند به مظلومیت بزرگ بانوی اسلام توجه می کردند کار حاج آقای مرادی از نظر من تحسین بر انگیز است
همتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۱۵
همین آگهی پیام داره که با همین کار کوچک یعنی نام گذاری فرزندان قدمی برای همسر پیلمبر عظیم الشان اسلام برداریم
متيني
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۱۶
سلام. حركت ارزنده و قابل تقديري بود. تلاش براي زنده نگاه داشتن نام اين بانوي بزرگ يك فريضه ي فراموش شده بين ما بود. سپاس از حجت الاسلام مرادي كه بار ديگر توجه ما را به اين موضوع جلب كردند. ياعلي
مينو
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۷:۲۴
سلام..بسيار عااالي بود اطلاع رسانيتون...به اميد روزي که ياد بگيريم زود قضاوت نکنيم در مورد مردم...تشکر.
پیراسته فر
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۷:۳۲
خیلی جالب بود.
تشکرمیکنیم ازاین حاجی "هموطن"عزیز ونیزازحاج آقا مردادی ئدکترحداد وخانواده محترمشان ،ماهم به آقای دکترحدادعادل تبریک میگویم برای این نوه اش"خدیجه خانم"انشاءالله همیشه سلامت باشند.
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۷:۴۶
بسیار خوب. آیا ده میلیون برای آگهی در قالب تبریک به یک شخص لازم بود و آیا در قالب صدها فعالیت فرهنگی و مصاحبه و سخنرانی که آقای مرادی دارد اینکار ممکن نبود؟
بل سولت لكم أنفسكم أمراً
لعنت بر مداهنه گران و کسانی که مداهنه را تئوریزه می کنند.
صدیقه
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۴۴
نان مادرم خدیجه بود.سعادت می خواهد کسی نام دخترش را خدیجه بگذارد .توفیقی می خواهد ازجانب خدا ورسولش (ص9)
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۱۹
هر اسمی یه دوره و زمانی داره.....الان اسم خدیجه برای یه دختر بچه خیلی سنگینه
الهام
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۲:۰۹
یعنی چی دقیقا؟
نظرتون در مورد وزن اسم سوفیا چیه ؟
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۴۱
سلام
به نظرم حرکت هوشمندانه ای بوده است
بر زبان آوردن و شنیده شدن نام"خدیجه" بیش از تیراژ آن روزنامه بوده است و قطعا هزینه ای که برای آن شده در مقابل تاثیر آن کم بوده است
زهره
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۲:۱۸
سلام
باتشكر از توضيحات روشنگرانه تون
دوستدار مادر مهربان مومنین
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۳:۱۶
سلام
سلام و درود خدا بر ام المومنین خدیجه کبری که در روزگار غربت و مظلومیت پیامبر مهربان اسلام با تمام وجود از ایشان حمایت و دفاع کرد و تمام ثروتش را برای تبلیغ و ترویج اسلام عزیز خرج نمود.
حقیقتا این بانوی بزرگ در میان ما بسیار غریب هستند و بر ما لازم است از هر اقدامی برای قدرشناسی از ایشان دریغ نکنیم؛ بی شک همه ی ما مدیون آن مادر مهربان هستیم.
هادی.00013
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۰:۰۲
تا می تونید کارهای یک دیگر را توجیح کنید
از سمنان
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۰:۰۶
من هم بخاطر قضاوت اشتباهم حلالیت می طلبم
ماه من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۰۶:۲۹
دیسلایک رو من اشتباهی دادم, ببخشید,
لایک برادر, لااااایک
ماه من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۰۶:۳۴
من نام زیبا و فرهیخته و باکلاس "خدیجه" را میپسندم.
حرکت شهاب مرادی قابل ستایش است.
احمد
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۱:۱۸
هر دو حرکت زیبا بود هم شهاب مرادی و هم روشنگری این شهید گمنام ( البته شهید در اینجا به معنای گواه است)
دوستدار خدیجه کبری
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۹:۵۳
حرکت پسندیده ای انجام شد. ایشان فضای رسانه را خوب می شناسند و همچنین مخاطبین را.
خداوند به ایشان خیر دهد.
سلام بر حضرت خدیجه کبری
مائده آسمانی
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۰:۱۹
سلام
از حضرت خدیجه(س) همسر پیامبر مهربانی ها میخواهم کمکم کنند که در راه بزرگداشت و تکریم نامشان قدم های بلندی بردارم.
یا حضرت خدیجه(س) دوستتان دارم و ما غیر از شما کسی نداریم.
محمودی کیا
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۱:۰۷
نه به کامنتهای اینستاگرام و نه به کامنتهای اینجا، خدا رو شکر که افرادی که به ایشون و نیت خیرشون بی احترامی کردند ، متوجه اشتباهشون شدند. بیشتر احساس میکنم این مخالفتها از روی حسادت و دشمنی است، یک عده ای که منتظر یک فرصت هستند تا کنایه بزنند و عیبجویی کنند. ولی الحمدالله که فالورزهای صفحه ی ایشان از مرز 100 هزار نفر هم گذشت و این نشان می دهد این مخالفتها آسیبی به چهره ی مردمی حاج آقا نمیزنه.
حسین
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۵:۰۱
به روزنامه همشهری پیشنهاد میکنم مبلغ این اگهی را برای ترویج و اشاعه فرهنگ اهل بیت علیهم السلام هزینه نماید.
حسین
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۶ ۲۳:۰۱
تبلیغ بسیار نو و جدید و خوبی بود.
یک لحظه مقایسه کنید سیل آگهی های تسلیت همین روزنامه رو با این پیام آقای مرادی.انصافا تاثیر و فایده ی کدام بیشتری؟
اول کمی فکر کنیم بعد در مورد دیگران قضاوت کنیم.
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۰۰:۵۸
سلام من هم اسم خديجه را مي پسندم اسم پر ابهتي است
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۰۰:۵۸
سلام و صلوات خدا بر ام المومنين خديجه كبري
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۰۹:۳۶
جانم فدای نام زیبایت ای حضرت خدیجه سلام الله علیها
رضا ت.
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۱۵:۱۳
خدا حفظشون کنه.
نامم خدیجه است در روز وفات ام المومنین خدیجه کبری (س)
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۱۷:۱۴
سلام
واقعا احسنت وجای تبریک به حاج آقا مرادی دارد
خدیجه
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۲:۵۰
سلام
کار آقای مرادی بسیارزیبا و قابل تقدیر است.
خدا حفظشون کنه و در مسیر ترویج نام مادر مهربانیها یاریشان نماید...

باشد که همه ما آن طور که شایسته است با حضرت خدیجه(س) آشنا شده و محب واقعی ایشان و فرزندانشان باشیم.
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۱:۵۸
سلام استادشادی دل پیامبر مهربانی به واسطه ترویج نام عزیزترینش ومونسش برشماو موافقان این حرکت مبارک خدااحفظتان کند
قاسم
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ ۱۰:۳۲
عذر بدتر از گناه
غلام
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۶:۵۷
به فرض اینکه نیت ایشان خالصانه هم باشد نمی توان ان را ترویج مبانی اسلام نامید بلکه ترویج یک اسم است چه فرق داره طرف اسمش چه باشه مهم اینه که عملش چطور باشه این فقط یک کار اشتباه و توجیه ان توسط جناب حداد عادل عذر بدتر از گناه است
زيبا کشاورز
۱۳۹۴/۰۳/۱۷ ۱۴:۲۹
سلام
نام خديجه را بسيار ميپسندم.
از آقاى مرادى بابت تلاش هاشون جهت ترويج اين نام تشکر ميکنم.
به آقاى صالحى بابت انتخاب اين اسم تبريک ميگم و براى فرزندشون آرزوى بهترين ها رو دارم.
آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۷ ۱۴:۳۵
احسنت ب این کار خدا پسندانه. خدا آقای مرادی رو اجر بده.
قدم نورسیده این کودک خوشنام هم مبارک باشه.
زهرا کشاورز
۱۳۹۴/۰۳/۱۷ ۱۵:۱۸
سلام
کاملا موافق حمايت ايشان از نام حضرت خديجه هستم و اين نام زيبا را بسيار ميپسندم