جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بازگشت مربی محبوب به تبریز

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 407089
تیم فوتبال تراکتورسازی امروز در شرایطی به میهمانی تیم صبای قم می رود که این دیدار یک میهمان ویژه به نام "تونی اولیویرا" برای سرخپوشان تبریز خواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، به دنبال برکناری رسول خطیبی از هدایت فنی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، مسئولان این باشگاه طی پنج روز گذشته با گزینه های مختلفی مذاکره کردند اما به نظر می رسد گزینه نهایی سرخپوشان برای جانشینی خطیبی جوان، مربی ۶۸ ساله پرتغالی خواهد بود.

مذاکره با تونی اولیویرا از سوی مدیران باشگاه تراکتورسازی در حالی به صورت جدی از روز یکشنبه آغاز شده بود که بلیت این مربی برای چهارشنبه شب رزرو شده و وی بامداد امروز جمعه وارد ایران شده است. البته مسئولان باشگاه تراکتورسازی به صورت قطعی نام اولیویرا را به عنوان سرمربی جدید تیمشان اعلام نکرده اما با این حال و با توجه به شنیده ها، حضور این مربی در تبریز قطعی شده و وی بازی امروز تیم تراکتورسازی برابر صبا را از نزدیک در قم شاهد خواهد بود.

اما با احتمال نزدیک به قطعیت انتخاب اولویرا به عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی، دیگر گزینه هایی که مسئولان این باشگاه در طول چند روز گذشته با آنها وارد مذاکره شده بودند، اعم از فرهاد کاظمی، علی دایی و منصور ابراهیم زاده را دیگر باید از ردیف شانس های سرمربیگری تراکتورسازی خارج کرد.

این در حالیست که طی روزهای گذشته احتمال بازگشت رسول خطیبی به نیمکت تراکتوری ها نیز به گوش می رسید اما رزرو اتاق در هتل پارس تبریز برای تونی اولیویرا و انتشار عکسی از وی به همراه پسرش در فرودگاه، تا حدود زیادی به همه این احتمالات پایان داد و اکنون باید منتظر حضور سیبیلوی پرتغالی در راس کادر فنی تیم تراکتورسازی بود.

تونی اولیویرا با ۶۸ سال سن، یکی از مسن ترین مربیانی است که تا کنون سرمربی تیم تراکتورسازی شده است. در صورتیکه وی فردا به عنوان سرمربی تراکتورسازی معرفی شود، برای سومین بار خواهد بود که سکان هدایت این تیم محبوب را به دست می گیرد.

پیش از این، تونی اولیویرا در فصل ۹۲-۹۱ (لیگ دوازدهم) از همان ابتدای فصل برای اولین بار هدایت تیم تراکتورسازی را به دست گرفت و این تیم را نایب قهرمان کرد اما این عنوان در حالی نصیب تراکتوری ها شد که در فاصله دو هفته مانده به انتهای فصل، سرمربی پرتغالی از کار برکنار شد.

سرمربی سابق تیم فوتبال بنفیکا اما در اواسط فصل گذشته (لیگ سیزدهم) و پس از برکناری مجید جلالی از هدایت تیم تراکتورسازی، برای دومین بار روی نیمکت این تیم نشست و حاصل کار او، ادامه مسیر تیم در جاده قهرمانی جام حذفی بود.

با این حال مسئولان وقت باشگاه تراکتورسازی از تمدید قرارداد با تونی صرفنظر کردند و رسول خطیبی جانشین وی شد. مربی جوانی که توانست نتایجی مقبول و راضی کننده کسب کرده و محبوب هواداران شود.

اکنون اما پس از برکناری خطیبی، تونی اولیویرا برای سومین بار به تبریز می آید تا نفر اول کادرفنی تراکتورسازی شود. این مربی پیش از این در مجموع دو مقطع حضور خود در تراکتورسازی ۵۴ بار روی نیمکت این تیم نشسته که حاصل آن ۲۴ برد، ۱۵ تساوی و ۱۵ باخت بوده است.

"آنتونیو ژوزه کنسیسائو اولیویرا" ملقب به تونی، ۹۷۸ روز پس از اولین حضور خود در تیم تراکتورسازی که به بیستم خرداد ۹۱ برمی گردد، امروز بار دیگر به تبریز می آید تا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، برای سومین بار رسما سرمربی این تیم محبوب شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *