جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

واکنش صهیونیست‌ها به پاتک حزب الله

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۲
کد مطلب: 406918
شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در برنامه‌ای به عملیات گسترده نیروهای مقاومت در استان‌های قنیطره و درعا پرداخت و رسیدن ارتش سوریه به مرز با سرزمین اشغالی را بسیار خطرناک توصیف کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پس از آن که روزنامه السفیر از آغاز ضد حمله مثلث، سوریه، حزب‌الله و ایران در جبهه‌های جنوبی سوریه و در استان‌های درعا و قنیطره خبر داد، اکنون نگرانی زودهنگام محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی آشکار شده است.

در صورت بازپس‌گیری و پاکسازی کامل جولان و استان قنیطره، ارتش سوریه و حزب الله لبنان در مرز سرزمن اشغالی و رو در روی نیروهای رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

شبکه دو تلویزیون اسرائیل، تصریح کرد: ارتش سوریه و حزب‌الله از سه روز پیش عملیات ویژه‌ای را ضد نیروهای مسلح در جولان، جهت سیطره بر استان قنیطره آغاز کرده‌اند.

این شبکه در ادامه افزود: این وضعیت سؤال مهمی را پیش روی ارتش اسرائیل قرار می‌دهد، اینکه آیا اسرائیل می‌پذیرد تا نیروهای حزب‌الله در مرز جولان مستقر شوند؟

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی شدید از حضور نیروهای مقاومت در جولان گفت: در صورت حضور حزب‌الله در این منطقه، ما علاوه بر حزب‌الله با نیروی دیگری به نام «نیروی مقاومت مردمی» مواجهیم، که در اصطلاح ما یعنی یک نیروی عملیاتی. [حزب‌الله سعی دارد این نیرو را در جولان علیه اسرائیل ایجاد کند.]

بنا به گفته این شبکه صهیونیستی، اگر ارتش سوریه و حزب‌الله در از بین بردن نیروهای مسلح مخالف، موفق شوند و به مرزهای ما برسند، در این صورت ارتش اسرائیل آرزو می‌کند این آخرین اتفاقی باشد که می‌افتد.

ارتش سوریه با همراهی رزمندگان حزب‌الله دیروز (چهارشنبه) توانست پیش‌روی‌های بسیاری در استان‌های درعا و قنیطره را به انجام برساند.

همچنین در کمین حزب‌الله در مسیر تروریست‌های جبهه النصره، ۲۰ تکفیری نیز کشته شدند.

ارتش آزاد نیز در پی شکست‌های متعدد از ارتش سوریه و رزمندگان حزب‌الله در «کفر شمس» در استان درعا، مجبور به عقب نشینی از این منطقه شده است.

در عملیات‌های ارتش سوریه، بسیاری از ساکنان محلی با دادن اطلاعات، در این پیشروی‌ها سهیم بوده‌اند.

السفیر پیش از این در گزارشی نوشته بود: به نظر می‌رسد این حمله سوری نوعی (اقدام) «پیشگیرانه» نیز باشد زیرا اطلاعات درز پیدا کرده حاکی از آن است که اطلاعات اردن ۴ روز پیش به «تیپ اول» متشکل از ۳۷ گردان مسلح وابسته به اتاق عملیات امان و به فرماندهی سرتیپ «زیاد الحریری» دستور داده به سمت مثلث «نامر ـــ قرفه ـــ خربه غزاله» پیش روند و مسیر راهبردی «درعا-دمشق» را قطع کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *