کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظرعجیب مورخ سعودی درباره رانندگی زنان!

23 بهمن 1393 ساعت 4:17

یک مورخ سعودی ممنوعیت رانندگی زنان عربستانی را این گونه توجیه کرد که زنان راننده در کشورهای عربی، اروپایی و آمریکایی مشکلی با مورد تجاوز واقع شدن ندارند!.


به گزارش جهان به نقل از العالم، "صالح السعدون" تاریخ نگار سعودی در گفت وگویی تلویزیونی ادعا کرد: زنان راننده در صورتی که خودروشان خراب شود، مورد تجاوز قرار می گیرند و به همین علت بر خلاف سایر کشورها، عربستان با ممنوع کردن رانندگی زنان، آنها را از این خطر حفظ می کند!

وی افزود: زنان راننده در دیگر کشورها هنگام خرابی خودروشان در جاده ها مورد تجاوز قرار می گیرند و با این مساله مشکلی ندارند.

السعدون در پاسخ به سوال مجری درباره این مقوله که چه کسی به وی گفته است که زنان سایر کشورها با مساله تجاوز احتمالی مشکلی ندارند؟ گفت: این امر برای آنها مهم نیست زیرا تنها متحمل خسارت روحی می شوند اما در عربستان این موضع مشکلات اجتماعی و دینی به بار می آورد!

وی برای حل مشکل رانندگی زنان سعودی پیشنهاد به کارگیری زنان خارجی به عنوان راننده برای زنان عربستانی را مطرح کرد که این پیشنهاد از سوی دولت عربستان و مفتی های سعودی مردود است.

این مورخ سعودی زنان عربستانی را ملکه هایی توصیف کرد که با اشاره انگشتشان، همسر، برادر، فرزند و پدر راننده شخصی آنها می شوند!

خاطرنشان می شود که زنان عربستانی در صورت رانندگی با مجازات هایی چون شلاق و حبس مواجه می شوند.


کد مطلب: 406915

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/406915/نظرعجیب-مورخ-سعودی-درباره-رانندگی-زنان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com