چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

دعوت رسمی پوتین از السیسی به روسیه

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 406713
رئیس جمهوری روسیه رسما از همتای مصری خود برای سفر به مسکو دعوت کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از شبکه الجزیره خبر داد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه که در مصر به سر می برد رسما از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری این کشور برای بازدید از مسکو دعوت به عمل آورد.

پوتین دقایقی پیش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با السیسی گفت: بحث های امروز ما به همکاری های اقتصادی، تجاری و علمی مربوط بود. ما در مورد سرمایه گذاری در زمینه های مختلف رایزنی کردیم و کمیته دو جانبه روسی-مصری پیگیر همکاری ها خواهند بود.

وی افزود: تقویت مبادلات علمی و انسانی دو کشور از دیگر محورهای مذاکرات ما بود. به برقراری ثبات سیاسی مصر تحت حاکمیت السیسی کمک می کنیم.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: بحث های مبسوطی در مورد تحولات خاورمیانه و جهان کردیم. مبارزه با تروریسم از جمله این مباحث بود. همچنین در مورد درگیری ها در سوریه صحبت کردیم و موارد مطرح شده در دیدارهایمان با رهبران مخالفان سوری را به اطلاع السیسی رساندم.

وی با اشاره به توافق دو طرف برای همکاری در زمینه احداث نیروگاه هسته ای افزود: در صورت نهایی شدن این توافقات، روسیه نیروگاه برق هسته ای در مصر ایجاد می کند. پوتین در پایان از دولت مصر به خاطر میزبانی صمیمانه اش تشکر و ابراز امیدواری کرد بار دیگر با بازگشت ثبات به مصر، روابط دوستانه دو کشور گسترش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *