پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آخرین گزارش صندوق جهانی پول درباره ایران

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 406663
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد وضع اقتصادی ایران آشکارا بهبود یافته اما به علت سقوط بهای نفت و تردیدها درباره لغو تحریم ها با چالش رو به رو است.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، تیم‌های صندوق بین‌المللی پول در پایان ماموریت خود در تهران اعلام کردند در ایران از سال گذشته زمینه برای بهبود آشکار وضع کلان اقتصادی با جهش فعالیت اقتصادی و کاهش تورم وجود دارد .

به گفته مقامات ایرانی، میزان تورم که ژوئن ۲۰۱۳ از ۴۰ درصد فراتر رفت به کمتر از ۲۰ درصد و رشد اقتصادی در شش ماهه نخست سال مالی ایران ( مارس - سپتامبر ) بعد از رشد منفی دو درصدی در سال قبل به چهار درصد رسیده است.

طبق گزارش صندوق بین المللی پول، ایران که چهارمین ذخایر نفت جهان را دارد در همین حال احتمال دارد بر اثر سقوط بهای نفت با مشکل رو به رو شود.

صندوق بین المللی پول با اشاره به تردیدهای مرتبط با وضع ژئوپلتیک اعلام کرد سقوط شدید بهای جهانی نفت مهمترین چالشی است که چشم انداز اقتصادی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد .

صندوق بین المللی پول سال ۲۰۱۴ رایزنی های خود را با ایران از سر گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *