جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
"مقام معظم رهبری روز گذشته پاسخ رجزخوانی آمریکایی‌ها را دادند"

تاکید زاکانی بر توافق هسته‌ای یک مرحله‌ای

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 406516
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری حامل این پیام بود که چون دشمن به دنبال بهانه‌جویی است باید توافق «شفاف» و «یک مرحله‌ای» باشد.
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی اظهار داشت: سخنان ایشان در این دیدار حامل پیام‌های مهمی بود که راه و روش را به تیم مذاکره‌کننده نشان داد.

وی افزود: نخستین پیام این بود که ما با اصل مذاکره مخالفت نداریم اما اگر منافع ملی و دستاوردهای ما در نظر گرفته نشود و با توافق بدی که دستاوردهای هسته‌ای ما را بخواهد از بین ببرد و بخواهد عزت و جایگاه برتر ایران اسلامی را مخدوش کند، مخالفیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: البته آمریکا نیز گفته ما یک توافق بد نمی‌کنیم که این‌یک امر عقلی و درست است که ما نیز به دنبال توافق بد نباشیم. البته باید توجه داشت که توافق خوب آن‌ها این بوده که ایران را از همه‌چیز محروم کنند و مجدد یک تهاجم جدیدی را در عرصه‌های مختلف برای ما ایجاد کند.

وی گفت: این درحالی است که توافق خوب ما توافقی است که عین شفافیت بتوانیم از تمام مزایای انرژی صلح‌آمیز استفاده کنیم و ناظران نیز بتوانند نظارت متعارف داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نکته دوم فرمایشات مقام معظم رهبری این بوده که دشمن به‌دنبال بهانه‌جویی است لذا باید توافق شفافی انجام بگیرد، تاکید کرد: این توافق شفاف باید در یک مرحله انجام گیرد. نباید این‌گونه شود که ما تعهداتمان را بپذیریم و با کلی‌گویی زمینه‌ای ایجاد کنیم که دشمن بهانه‌جویی کند.

زاکانی در ادامه سخنانش اظهار داشت: براساس گفته مقام معظم رهبری طرف مذاکره‌کننده نباید فکر کنند که ما دست‌ بسته هستیم و آن‌ها هر چه بگویند ما باید گوش دهیم بلکه آن‌ها باید بدانند ما امکانات و شرایطی در داخل کشور داریم که اگر به آن‌ها توجه شود، راه‌های برون‌رفت از آن برایمان میسر می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات دیروزشان پاسخ رجزخوانی آمریکایی‌ها را دادند و فرمودند که ملت ایران در ۲۲ بهمن پاسخ شما را خواهند داد. باید فرمایشات دقیق ایشان که راهگشایی جدی برای تیم مذاکره‌کننده داشت را به‌حق دنبال کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بحث هسته‌ای به‌عنوان یک مؤلفه قدرت، زمینه رشد جهشی در تکنولوژی و زمینه ثبات در انرژی زمینه آن شد که نظام اسلامی به‌دنبال به‌دست آوری این تکنولوژی باشد، خاطرنشان کرد: باوجود تمام فشارها که دشمنان در ۳۶ سال گذشته اعمال کردند، توانستیم این فناوری را کسب کرده و آن را نیز بومی کنیم. همچنین در این مدت توانستیم عناصری که صاحب درک و فهم هستند را در میان دانشمندان تکثیر کنیم.

زاکانی بابیان اینکه نظام سلطه به دو دلیل با ما مخالفت می‌کند، گفت: نخستین دلیل آن بوده که آن‌ها با اساس نظام اسلامی مخالفت می‌کنند و می‌دانند که ما فعالیت غیر صلح‌آمیزی انجام نمی‌دهیم؛ در واقع نظام سلطه می‌خواهد با بهانه‌گیری‌ها یک وحدت جهانی علیه ما ایجاد کند. همان کاری که سال ۸۲ موفق شد بخش‌هایی از آن را انجام دهد که حتی گروه‌های غیرمتحد هم علیه ما بیانیه دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سرفصل دوم علت مخالفت این است که نظام اسلامی نباید تا الآن نیز وجود می‌داشت. تمام تلاش و خواست آمریکا، نفی نظام اسلامی است اما حالا این نظام اسلامی وجود دارد و توانسته با تمام جنایاتی که آن‌ها انجام داده‌اند به یک توفیقات جدی دست یابد و نیز اصل این دستاوردهای ایران را دارای جایگاهی می‌کند که به‌هیچ‌وجه برای آمریکا قابل‌تأمل نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *