جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

با تلویزیون خود سفارش غذا بدهید!

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 406329
با راه اندازی سرویس جدید تلویزیون تعاملی به زودی امکان تماشای برنامه‌های درخواستی رادیو و تلویزیون، تماشای برنامه‌های روزهای قبل صداوسیما، چت، ارسال ایمیل، پرداخت قبوض و سفارش خرید کالا از طریق گیرنده‌های معمولی تلویزیون فراهم می‌شود.
به گزارش جهان، مهندس لهراسبی، مدیر عامل اپراتور تلویزیون تعاملی «به سیما» گفت: مراحل فنی راه اندازی تلویزیون تعاملی، قریب پنج سال است که مبتنی بر دانش جهانی و نیروهای متخصص بومی انجام شده و در حال حاضر مراکز مخابراتی در هفت استان کشور برای ارائه این سرویس تجهیز شده‌اند و منتظر آخرین هماهنگی‌ها بین مخابرات و صدا و سیما برای ارائه عمومی این سرویس هستیم.

وی با بیان این‌که سرویس تلویزیون تعاملی در حال حاضر به صورت آزمایشی فعال است، عنوان کرد: رسانه به سیما از طریق تلویزیون، خدماتی را به مشترکان خود ارائه می کند که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تنها بخش کوچکی از آن هستند. قابلیت‌هایی مثل «ماشین زمان» و اطلاعات همراه محتوا، مشترکان این سرویس را قادر می کند برنامه های پخش شده از شبکه های مختلف را به سادگی در هر زمان دلخواه تماشا کنند و علاوه بر این با در اختیارداشتن اطلاعات جامع و متنوعی از محتواهای صدا و تصویر بدون مراجعه به مرجعی دیگر از طریق همین سامانه به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

لهراسبی، ایمنی بالا و فراگیر بودن را مهمترین ویژگی‌ فناوری «آی پی مدیا» عنوان کرد که شرایط ارائه سرویس های متنوع را در یک بستر مبتنی بر IP فراهم می کند که بر روی شبکه تلفن از طریق ADSL و با پهنای باند ۲ مگابیت و همچنین در شبکه تلفن همراه ایرانسل (LTE) قابل دسترسی است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله امکانات سیستم «آی پی مدیا»، ارائه اینترنت باند پهن است که با استفاده از مرورگر اینترنت ویژه و صفحه کلید مجازی تعریف شده در این سیستم امکاناتی مشابه یک دستگاه رایانه را از طریق تلویزیون فراهم می کند. در بخش دیدنی‌ها و شنیدنی های درخواستی این سیستم، قسمت عمده‌ای از آرشیو بزرگ صدا و سیما شامل تعداد بسیار زیادی فیلم و سریال در ژانرهای مختلف وجود دارد که گذشته از محتوای اصلی فیلم، اطلاعات جالبی را در خصوص فیلم و عوامل آن در اختیار قرار می دهد. مشترکان می توانند هر یک از صدها فیلم ، سریال، برنامه ورزشی، مستند، سخنرانی و کتاب های صوتی و قطعات موسیقی را انتخاب و از طریق نمایشگر تلویزیون تماشا کنند.

وی تصریح کرد: با استفاده از سرویس ابررسانه «به سیما»، خدمات عمومی متنوع از قبیل نقشه شهرها، خدمات دولت الکترونیک، پرداخت قبوض، آگاهی از وضعیت ترافیک، مرکز نرم افزار و رسانه اجتماعی محله، خدمات آموزش الکترونیکی نظرسنجی و رای گیری از طریق دکمه‌های دستگاه کنترل تلویزیون، چت تلویزیونی رایگان با دیگر مشترکان ارسال ایمیل (TV-MAIL) سفارش غذا (رستوران تلویزیونی)، خرید بلیت مترو، اتوبوس، هواپیما و قطار و ده‌ها خدمت دیگر برای مشترکان فراهم می‌شود.

لهراسبی، بانکداری الکترونیک (TV-BANKING) با قابلیت انجام امور مختلف بانکی مثل نقل و انتقال پول بین کارت های عضو شبکه شتاب و پرداخت قبوض را از دیگر قابلیت‌های تلویزیون تعاملی «به سیما» عنوان کرد.

مدیر عامل اپراتور تلویزیون تعاملی درباره هزینه های استفاده از این سرویس فراگیر گفت: تمام شهروندان می توانند با خرید یک دستگاه کوچک (IP MEDIA BOX) و به وسیله سیم کارت تعبیه شده در آن یا خط تلفن منزل از خدمات متنوع این ابررسانه بهره مند شوند. هزینه استفاده از این سیستم هم در حال حاضر حداکثر حدود ۲۰ هزار تومان در ماه پیش بینی شده که غیر از این مبلغ بابت اتصال به تلفن هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مم
United Kingdom
اولش هزینه اش بیست هزارتومان است بعدا که گرفتارش شدیم خدا می داند