جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
مادلین آلبرایت:

آمریکا باید به اوکراین سلاح ارسال کند

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۴۰
کد مطلب: 406303
وزیر خارجه اسبق آمریکا با متهم کردن روسیه به اقدامات تحریک آمیز در بحران اوکراین خواستار کمک نظامی به کی یف برای مقابله با جدایی طلبان شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «مادلین آلبرایت» ابراز امیدواری کرد کشورهای غربی و روسیه بتوانند راهی مسالمت آمیز برای حل بحران اوکراین پیدا کنند. وی طی مصاحبه با هفته نامه اشپیگل با بیان اینکه اوکراین حق دارد از خود در برابر حملات جدایی طلبان دفاع کند خواستار کمک نظامی آمریکا به کی یف شد.

آلبرایت که سال گذشته در جریان انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به این کشور سفر کرده است گفت در این کشور مردم برای کسب استقلال و آزادی خود کشته شده اند. وی افزود: کسی در اوکراین خواستار جنگ نیست اما وقتی کسی از بیرون کشور را مورد حمله قرار دهد، ملت حق دارد از خود دفاع کند.

وی در پاسخ به این سوال که آمریکا چه نوع سلاح هایی باید به کی یف بدهد اظهار داشت: به عنوان مثال سلاح های ضدزرهی و سلاح هایی که بتواند با سلاح های وارد شده از روسیه مقابله کند. وی مدعی شد روسیه در قبال بحران اوکراین مسئولانه عمل نکرده است و از این رو آمریکا نیز باید به کمک کی یف برود.

آلبرایت در بخش دیگری از این مصاحبه روس ها را مسئول آغاز درگیری ها در شرق اوکراین دانست. به گفته وی هر چند اوکراینی ها خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا هستند اما باید بتوانند روابط مناسبات کارآمدی نیز با همسایه شرقی خود داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *