جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

شرکت‌های غیر مجاز تولید مواد غذایی

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۰
کد مطلب: 406296
سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی وزارت بهداشت اسامی ۱۵ واحدتولید غذایی را به علت جعل اسناد بهداشتی غیر مجاز اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایکنا، به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ایفدونا)، مهندس محمد هاشمی، سخنگوی این سازمان اعلام کرد: واحدهای تولیدی مواد غذایی که نامشان در ذیل می‌آید به علت جعل اسناد بهداشتی اداره کل فراورده‌های غذایی، آرایشی‌ و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: جوپرک با نام تجاری ارغوان طبیعت، آدامس دراژه با طعم دارچین با نام تجاری اونیا، پیراشکی مخصوص با نام رنگارنگ، بامیه سنتی، قلمی با نام تجاری کوثر تهران، غیر مجاز و تقلبی هستند.

هاشمی گفت: همچنین آرد نخود چی- حبوبات- ادویه جات با نام تجاری شعله، بستنی با نام تجاری توتک، محلول زعفران با نام تجاری معراج، عرقیات سفارش شرکت سنوس ایرانیان- تولید صنایع تقطیری ساغر با نام تجاری لحظه ها و بیکینگ پودر با نام تجاری زرناز تقلبی و غیر مجاز هستند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با نام بردن از آبلیموهای ترش با نام های تجاری دستچین، گلدست، نوش آگین و حاسب به عنوان دیگر محصولات غیر مجاز گفت: این آبلیموهای ترش پس از پایش سطح عرضه توسط کارشناسان اداره کل فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان و با تعامل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران و پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی غیر مجاز شناخته شده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از کسانی که محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند خواست، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاهترین زمان ممکن اقدام شود.

همچنین شماره تلفن۶۶۴۰۵۵۶۹ آماده دریافت مکانهای عرضه فراورده های غیر مجاز فوق الذکر می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *