پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۴

تخصیص 3 هزار میلیارد‌ پول بیت‌المال برای ساختمان سازی!

يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 406172
عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: براساس برخی شنیده ها، حدود دو الی سه هزارمیلیارد تومان منابع مالی که سازمان اقتصاد اسلامی از منابع صندوق های قرض الحسنه کشور برداشت کرده، هزینه ساخت ساختمان توسط این سازمان شده است.
تخصیص 3 هزار میلیارد‌ پول بیت‌المال برای ساختمان سازی!
به گزارش جهان، هادی قوامی در گفت و گو با خانه ملت درباره عملکرد سازمان اقتصاد اسلامی گفت: بر اساس برخی شنیده ها صندوق قرض الحسنه سازمان اقتصاد اسلامی سه درصد از منابع صندوق های قرض الحسنه کشور را که به عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی بوده را برداشت کرده است که این اقدام به عبارتی یعنی اینکه سه درصد منابع ذکر شده دیگر نزد بانک مرکزی نیست.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت برداشت مذکور خلاف قانون و مقررات است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: برداشت سه درصدی از منابع صندوق های قرض الحسنه کشور باعث ایجاد محدودیت در منابع مالی صندوق های قرض الحسنه خرد برای ادامه فعالیت می شود این در حالی است که صندوق های قرض الحسنه عملکرد غیر ربوی دارند و باید این منابع را برای ارائه وام قرض الحسنه به اقشار نیازمند در اختیار داشته باشند.

قوامی گفت: مطلوب این است سازمان اقتصاد اسلامی سه درصد منابع برداشت شده را در اختیار صندوق های قرض الحسنه قرار دهند.

وی افزود: زمانی که موضوع برداشت از صندوق های قرض الحسنه را در شورای پول و اعتبار پیگیری کردم بانک مرکزی اعلام کرد منابع مذکور در اختیار ما نیست.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار یادآور شد: شنیده شده که، حدود دو الی سه هزارمیلیارد تومان منابع مالی حاصل از برداشت سه درصدی که سازمان اقتصاد اسلامی انجام شده صرف ساخت ساختمان شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر روز خبري جديد از انحراف مالي
روح الله خمینی
Iran, Islamic Republic of
عالم محضرخداست
meti
طبق تفسیر بعضیا در محضر خدا فساد مالی اشکال ندارد.
س ح ح
یک نمونه دیگرش را هم اخیرا شهردار اصفهان اعلام کرده که بناست برای ساخت سالن سران در اصفهان 1000 میلیارد تومان هزینه کنند. لابد معنای ساده زیستی و دوری از اشرافی گری و حفظ بیت المال فرق کرده ما نمی فهمیم؟!!!!!!!!!!!