جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۱
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه:

ایرانیان خارج از کشور باید چهره اسلام واقعی را ترویج کنند/ ماجرای سانسور سخنرانی شهید مطهری

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 405903
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وظیفه مسلمانان است که چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهند، گفت: اقشار ایرانی خارج کشور از اساتید و دانشجویان و تجار همه موظفند چهره اسلام واقعی را ترویج کنند.
ایرانیان خارج از کشور باید چهره اسلام واقعی را ترویج کنند/ ماجرای سانسور سخنرانی شهید مطهری
به گزارش جهان، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب جمعه امروز تهران طی سخنانی در خطبه دوم نماز جمعه، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با طرح این سئوال که دشمن در گذشته چه طرحی برای کشور داشت و امروز چه طرحی دارد؟ اظهار داشت: دشمن بنا داشت اسلام را بردارد تا با ملت غرق شهوت شده و او تمام منابع را ببرد و این کار را هم کرد. رضاخان به دستور بیگانه با مظاهر اسلام مانند حجاب و مساجد و عزای سیدالشهدا(ع) جنگید، به این امید که اسلام را برچیند و بعد هم هلاک شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن خواست سراغ اصل اسلام برود و نمونه‌های زیادی در این مورد وجود دارد، تصریح کرد: سخنرانی‌های حسینه ارشاد در روزنامه‌های وقت اعلام می‌شد، شهید مطهری گفته بود که "من اعلام کردم دو شب در حسینیه ارشاد پیرامون کتاب سوزی در ایران و مصر سخنرانی دارم". چرا که برخی در جراید آن وقت نوشتند که اسلام نه تنها تمدن خود را به ایران آورد بلکه تمدن‌های گذشته را هم از بین برد و در ایران کتاب‌سوزی کرد. استاد مطهری خواست بگوید این مطالب دروغ است اما متوجه شد که روزنامه‌ها در مورد سخنرانی ایشان در این موضوع، اطلاع رسانی نکردند. روزنامه‌ها گفتند از بالا دستور دادند که این دو جلسه سخنرانی را اطلاع رسانی نکنید. ایشان به این فکر افتاد که مطالب خود در خصوص این موضوع را در کتاب خدمات متقابل چاپ کند و در آن کتاب بنویسد، اما چاپخانه به ایشان گفت این را در کتاب هم نمی‌نویسیم. دلیل این بود که می‌خواستند بگویند اسلام، ایران را زمین زده است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: جنگ با انقلاب به دو صورت است. گروه‌هایی درست کردند و گفتند اینها مسلمان هستند؛ مانند داعش، اما در حقیقت تروریست هستند، مردم را می‌کشند. روش دوم چاپ مطالبی و کتاب‌هایی علیه پیامبر اکرم(ص) بود که این روزها شاهد آن بودیم، این کارها برای این بود که اسلام را زشت نشان دهند و اسلام هراسی ایجاد کنند تا دنیای یهود و مسیحیت هم به پیامبر(ص) توجه نکنند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به جنایت اخیر داعش در آتش زدن خلبان اردنی گفت: آنها در تمام سایت‌ها نوشتند که ما این عمل را به حکم آیه ۱۲۶ سوره نحل و بر اساس قرآن انجام دادیم، آن آیه در جنگ احد نازل شد. پیامبر اکرم (ص) وقتی بالای بدن پاره پاره حضرت حمزه آمدند، برایشان تاسف‌آور بود، گفتند اگر بر قریش مسلط شوم، هفتاد نفر را در برابر شهادت حمزه خواهم کشت اما آیه آمد که تو حق این کار را نداری، ولی اگر صبر کنی در عفو لذتی است که در انتقام نیست.

وی خطاب به تروریست‌های داعش، تاکید کرد: شما می‌گویید ما انتقام گرفتیم. در حالی که این شما بودید که کودک و پیر و مریض را و همه را تکه تکه کردید. مسلمانان از خود دفاع می‌کنند. شما آن وقت آیه شریفه را مصادره کرده‌اید، خلبان اردنی آمده شما را در مقابل جنایات‌تان کیفر کند. این کار وحشیانه را کدام دین و وجدان می‌تواند با آن مبارزه نکند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و غرب گفت: پیام رهبری سیاسی نبود برخلاف اینکه خواستند آن را سیاسی کنند و نخواستند که به مسیحی و یهودی بگویند که مسلمان شوید. این دعوت به اسلام هم نبود و عملی بود که خداوند به پیامبر فرمان داده بود مبنی بر اینکه "تذکر بده و خداوند تذکر را در دل‌ها نافع قرار می‌دهد"، ایشان هم به جوانان غرب که به فطرت نزدیک‌ترند و هنوز پیر نشدند تذکر دادند، خواستند اینها بدانند که واقعیت به استناد قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) چیست.

وی افزود: جوانان اروپا و غرب بعضا در عیاشی هستند، اما برخی می‌خواهند بدانند مطلب چیست. جوانان غرب ببینند قرآن چه می‌گوید و اسلام چقدر به انسان ارزش داده و خشن نشان دادن اسلام، روشی است که سیاستمداران جهان مطرح کرده‌اند. جوانان باید سراغ کتب اسلامی بروند و سیره پیامبر(ص) را بخوانند. رهبری به عنوان فقیهِ مومن و مسلمان تکلیف شرعی خود را نسبت به جهان انجام دادند.

آیت‌الله امامی کاشانی خطاب به اقشار مختلف مسلمانان در غرب ادامه داد: مسئله‌ای که رهبری گفتند به عنوان تکلیف یک مسلمان بود. اساتید و دانشجویان و تجار همه این اقشار وظیفه دارند که کتب نفیس اسلامی را تهیه به دست جوانان آمریکا و اروپا بدهند. از هر کشوری که هستید وظیفه دارید چهره واقعی پیامبر را نشان دهید.

وی افزود: آنچه انقلاب را پیروز کرد، ولایت فقیه و انسجام ملت و معنویت و تقوا بود. باید به تقوا و خداپرستی باز گردیم و به حقوق توجه کنیم. دستگاه‌های متصدی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما که این مسئولیت را دارند، توجه کنند که مبادا حرکاتشان طوری باشد که در جامعه معنویت و تقوا را تضعیف کند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ایران با این انسجام به تعالی بالایی رسیده است که استکبار این طور به اسلام طمع کرده، بنابراین باید به این توجه کرد که به خاطر این عظمت و انسجام، وزارت خارجه ما می‌تواند این طور با طرف مقابل صحبت کند و بگوید از حقوق ملت ایران ذره‌ای عقب نشینی نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: پرتاب ماهواره ملی فجر به فضا، بسیار ارزشمند است و نقطه اوج جهان اسلام و جمهوری اسلامی و دانشگاه‌های ما را نشان می‌دهد و همه مسلمانان باید به دنبال آن حرکت کنند.

امام جمعه تهران در خطبه‌های نخست نماز جمعه امروز با اشاره به روش امام عصر (عج) در مکاتبات ایشان تصریح کرد: "محمد بن ابراهیم مهزیار اهوازی" در زمان امام عسگری زندگی می‌کرد. پدر او وکیل امام یازدهم بود و وقتی که این پدر به سفری می‌رفت، پولی را نزد فرزند خود محمد امانت گذاشت تا به دست امام زمان (عج) برسد، امام عسگری وفات کردند و امام عصر (عج) امام دوازدهم و مالک اموال بودند که باید اموال به ایشان بازمی‌گشت. محمد با خود گفت، پدرم نگفتند که اموال را به چه کسی بدهم. من هم شک دارم که این فرزند در غیبت باشد، با خود گفت این پول‌ها را در عراق خانه تهیه می‌کنیم، اگر کسی حجت داشت و به ما گفت، ما هم پول را به او ارسال می‌کنیم.

وی ادامه داد: نامه‌ای به محمدبن ابراهیم می‌رسد که حضرت در آن فرموده بودند که پدرت پولی نزد تو گذاشته و امام تمام جزئیات را نوشته بودند؛ خود محمدبن ابراهیم هم این اطلاعات را نداشت و لذا به خودش لرزید و به قاصد گفت هر چه تهیه کردم را ببر. به فکر رفت و بسیار افسرده و سرافکنده شد. در همین فاصله نامه دیگری به وسیله عثمان بن سعید به او رسید و نوشته بود ما تو را به جای پدرت منصوب به وکالت کردیم، تقوا داشته باش. این برای او بسیار عجیب بود چرا که قبلا تردید داشت.

امامی کاشانی با طرح این سئوال که چه شد که این تردید به این مقام تبدیل شد؟ توضیح داد: فرموده‌اند ما این رحمت را برای کسانی که تقوا دارند قرار می‌دهیم. محمدبن ابراهیم در بین راه توجه کرد و سعادت خود را ساخت. من و شما هم این طور هستیم اگر راه درست رفتیم و راه غلط را عوض کردیم و سرمان را از شرمندگی بلند نکردیم و سرافکنده شدیم اینطور دست ما را می‌گیرند. اگر اهل گناهیم باید گناه را رها کنیم و پیش خدا شرمنده باشیم.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حضرت آیت الله ، بنده چگونه در آلمان اسلام را تبلیغ کنم وقتی خود دولت ایران رفتار و منشی دارد و از آن با کمال شجاعت دفاع هم می کند؟ آلمانی ها قسم حضرت عباس بنده و شما را باور کنند یا دم خروس دولت ایران (در این مورد خاص خود جناب آقای وزیر ارشاد اسلامی) را؟
جوابیه وزارت ارشاد اسلامی:
"... این موضوع شامل انتشار آلبوم "تو را ای کهن بوم دوستت دارم" نیز می‌شود که آلبومی با هم‌خوانی استاد محسن کرامتی، استاد برجسته آواز و ردیف‌دان موسیقی دستگاهی ایران، از هنرمندان خوشنام و متعهد موسیقی ایران و خانم نوشین طافی می‌باشد."
بنده اینجا بگویم که خانم نوشین طافی در آن مجلس آوازه خوانی دارد تبلیغ اسلام ناب محمدی می کند و آن وزارتی هم که یه ایشان مجوز داده است "ارشاد اسلامی" است؟ به ینده اینجا نمی خندند؟
رباه خواری ، مجالس آوازه خوانی و رقاصی با مجوز حکومت ایران ، فیلم و سیمنای آنچنانی در ایران چه جای تبلیغ اسلام برای بنده ایرانی مقیم خارج می گذارد. به محض اینکه بنده یک کلمه حرف بزنم ، می گویند چرا شما که اینقدر اسلام را خوب بلد هستید و "ناب" آنرا هم می شناسید ، چرا آنرا اجرا نمی کنید؟ یا اجرای خانم نویشن طافی همان "اسلام ناب" است که شعارش را می دهید؟ پرسش آلمانی ها از شما این است که چرا اول جلوی خانه خودتان را آب و جارو نمی کنید و بعد سراغ اوپا و آمریکا نمی آیید؟
حسین
Netherlands
ایرانیان خارج از کشور باید چهره اسلام واقعی را ترویج کنند
این امر در سطح فرد انجام می شود ، اما در مقابل کار طراحی شده و سازمان یافته که فرقه ها از یک سو و غربیها از سوی دیگر ارائه میدهند جوابگو نیست.
یا علی مددی
مهردادبابصیرت و متفکر و اسلام شناس
شما خودت چند تا سفربه آفریقا و آمریکای لاتین و ژاپن و چین رفته ی تا اسلام را به مردم دنیا معرفی کنی
هم آنها هم ما باید ترویج کنیم
خدایا شکرت از این همه نعمت
درود بر امام جمعه معتدل تهران حضرت آیت الله امامی کاشانی
Germany
حالا شما چرا چهره واقعي اسلام را در داخل كشور ترويج نميكنيد؟!!
مارال
Germany
لازم نیست ما ترویج کنیم. ...
نمازجمعه حج فقرا است
Iran, Islamic Republic of
"ایرانیان خارج از کشور باید چهره اسلام واقعی را ترویج کنند"

بهتر است به جاي حساب باز كردن روي ايرانيان خارج از كشور روي خارجي هاي حقيقت طلب حساب باز كرد
حاج علی
حاج آقا امامی عزیز با اینکه ارادت قلبی به حضرتعالی دارم اما قابل توجه شما عزیز دل که الان در کشور عزیزمان اسلام بقدری به خطر افتاده که باید تمام روحانیون بسیج شوند واز جلد سیاست بیرون بیایندوفکری به حال این اسلام بکنند.من رفقایی در این هیئت ها داشتم که نمازشون قضا نمی شد ولی متأسفانه الان اسلام برایشان بقول خودشان دست و پاگیر شده .پس در وحله اول بیایید اسلام را به تأسی از قران ونهجالبلاغه و...در داخل کشور به طور صحیح اجرا کنیم آنوقت خارجی ها ناخواسته جذب این اسلام میشوند.