چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اشرف پهلوی رئیس باند قاچاق تریاک‌+سند

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 405902
در سند ساواک آمده یکی از بازپرسان دادسرای تهران به طور خصوصی به یکی از دوستان خود اظهار داشته والاحضرت اشرف پهلوی بزرگ‌ترین باند قاچاقچیان تریاک و مواد مخدر در ایران را سرپرستی می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حضور نزدیکان پهلوی در شبکه توزیع موادمخدر در خاطرات و اسناد زیادی که از آن دوران به جای مانده، به وضوح دیده می‌شود.

اسدالله عَلَم وزیر دربار، اشرف پهلوی خواهر شاه و فرح دیبا همسر شاه از افرادی هستند که در این زمینه فعالیت موثری داشتند.

در یکی از گزارش‌های ساواک آمده است: «یکی از بازپرسان دادسرای تهران به طور خصوصی به یکی از دوستان خود اظهار داشته والاحضرت اشرف پهلوی بزرگترین باند قاچاقچیان تریاک و مواد مخدر در ایران را سرپرستی می‌کنند و آقای دکتر جهانشاه صالح وزیر سابق بهداری نیز با مشارالیها همکاری و معاونت دارند و به همین جهت دستگاههای قضایی و انتظامی قادر به تعقیب شدید قاچاقچیان و دستگیری مؤثرین آنها نمی‌باشند.

مهدنیا بازپرس سابق گمرک از قول یکی از قاچاق‌چیان معروف تهران اظهار داشته در هر ماه مقدار زیادی تریاک مرغوب ترکیه و کردستان ایران برای تیمسار سرلشکر بختیار می‌‌رسد و ایشان نیز مقداری از آن را به دربار شاهنشاهی و بعضی از رجال تسلیم می‌نمایند.»

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *