جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

خودکفایی ایران در تهیه پلاسما

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 405860
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، از خودکفایی کامل کشورمان در تهیه پلاسما به‌ عنوان یکی از فرآورده‌های خونی، خبر داد.
به جهان به نقل از مهر، دکتر علی اکبر پورفتح الله گفت: سازمان انتقال خون واسطه میان ایثارگرترین افراد که اهدا کنندگان خون بوده و نیازمندترین افراد که بیماران در مراکز درمانی هستند، است.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های تالاسمی و هموفیلی به مرحله مادر و پدر شدن رسیده اند، افزود: با پیشرفت علم و تکنولوژی امروز شاهد تولد فرزندان مبتلا به این بیماری ها نیستیم و در صورت متولد شدن چنین نوزادانی این امکان وجود دارد تا با تزریق خون بیشتر در مراحل رشد کودک، جلوی تغییر چهره او را بگیریم.

پورفتح اله گفت: به سبب مستند سازی، کیفی سازی و آزمایش های مکرر خون و فرآورده های خونی در کشور، خون و فرآورده های آن در اقصی نقاط ایران به طور یکسان و با کیفیت عالی به نیازمندان تزریق می شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به جمع آوری ۱۵۰ هزار لیتر پالاسما از سراسر کشور، ادامه داد: این میزان پالاسما نتیجه تبدیل ۷۵۰ هزار واحد خون بوده است که با ارسال به معتبرترین مراکز اروپایی به فرآورده های خونی تبدیل و جهت استفاده بیماران به نقاط مختلف کشور ارسال می شود.

وی افزود: بیش از ۴۰ میلیون اهدا کننده خون در کشور وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *