جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۷
۷۲

انتقاد شدید آیت‌الله سبحانی از وزارت ارشاد/ آقای وزیر مگر تو اهل فتوا هستی؟ استغفار کنید

پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب: 405828
حضرت آیت‌الله سبحانی از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز برای تک خوانی بانوان به شدت انتقاد کرد و گفت: این گله را به گوش این آقا برسانید، آیا تو اهل فتوا هستی؛ ما مجلس، قانون، شورای نگهبان داریم که باید این‌ها صحبت کننده نه تو.
انتقاد شدید آیت‌الله سبحانی از وزارت ارشاد/ آقای وزیر مگر تو اهل فتوا هستی؟ استغفار کنید
به گزارش جهان، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب (پنج شنبه شب) در دیدار شهردار تهران از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز برای تک خوانی بانوان به شدت انتقاد کرد.

وی افزود: بنده بسیار گلایه‌مند هستم که فرزند یک روحانی فتوایی درباره تک‌خوانی بانوان می‌دهد؛ یعنی تمام مشکلات ما حل شده و تنها این مشکل باقی مانده است که دختری بیاید و تک خوانی بکند؟ چقدر برای ما زننده است؛ این فتوا به کشورهای همانند امارات و دیگر کشورهای عربی می‌رود و بر می‌گردند می‌گویند که این‌ها دروغ می‌گویند و ادعا می‌کنند که اسلامی هستند؛ ولی نمی‌‌دانند که این حرف یک نفر است حرف نظام نیست.

حضرت آیت‌الله سبحانی خطاب به حاضران تأکید کرد: این گله را به گوش این آقا برسانید که آیا تو اهل فتوا هستی؛ ما مجلس، قانون، شورای نگهبان داریم که باید این‌ها صحبت کننده نه تو؛ جای گله است، ایشان از این کار استغفار کند، یعنی حرفش را پس بگیرد، معصوم نیست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 41 سوره حج، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه افراد دانست و گفت: 22 بهمن یکی از مصادیق این آیه است؛ خدا در این روز همه چیز را به مؤمنان و متدینین داد.

وی افزود: در نظام سابق برای افتتاح یک مدرسه اسلامی باید بسیار تلاش می‌کردیم؛ ولی خدا در 22 بهمن سال 57 همه امکانات کشور را در اختیار متدینین، علما، دانشمندان و مسلمانان قرار داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مجاهدت‌های امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام و انقلاب اسلامی را نعمت الهی دانست و بیان داشت: هر نعمتی در کنار خود نیاز به شکر دارد؛ شکر انقلاب این است که نظام خود را تحت اصول اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت صدقه حفظ کنیم.
 
وی تصریح کرد: اگر شکرگذار نباشیم و کوتاه بیایم خدا این نظام را از ما می‌گیرد؛ متأسفانه امروز در جامعه مشکل بی حجابی و بد حجابی حل نشده است؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ دولت، قدرت و ثروت داریم که باید اسلام را پیاده کنیم.

آیت‌الله سبحانی در ادامه با تأکید بر این‌که اکنون گلدسته و گنبد شناسنامه مسجد شده است، خواستار توجه شهرداری‌ها نسبت به این موضوع شد و بیان داشت: مساجد دارای گلدسته و گنبد باشند؛ چرا که افراد غیر ایرانی مسجد را به همراه گلدسته و گنبد می‌شناسند.

وی یادآور شد: وقتی مسجدی گلدسته و گنبد نداشته باشد، افرادی که از کشورهای دیگر می‌آیند خیال می‌کنند که ما نسبت به ساخت مسجد بی اعتنا هستیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود به شهردار تهران توصیه کرد: کوشش کنید در هنگام تخریب منازل مسائل دینی را رعایت کنید؛ بدون رضایت افراد دست به تخریب نزنید، البته فرد نیز نباید بسیار پرتوقع باشد.
منبع:رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسنت ...
Romania
با این حرفها چیزی حل نمیشه،دین ومذهب در دل وخون ملت ایران هستش نیازی به فتواو...نیست به فکر اقتصادومعیشت مردم باشین که هرگاه فقر وارد شود حیا خارج میشود
پس به خاطر فقر و گرسنگیه که مردم میرن دنبال این چیزا!!!! اگر وضع معیشتشون درست بشه و سیر بشن میرن دنبال نماز شب و دعای کمیل و ...
سینا
Finland
باسلام
متاسفانه بازار دروغ و تهمت اینقدر زیاد شده که یک مرجع و یک روحانی شاخص و والامقام را هم تحت تاثیر قرار می دهند. با اینکه مسئولین وزارت مذکور بارها گفته اند که مجوزیبرای تک خوانی خانمها از سوی این وزارت خانه صادر نشده اما می بینیم که گزارشهای کذبی خدمت حضرت آیت الله سبحانی داده اند که ایشان چنین نگران شده اند. متاسفانه عده ای به دلیل باندبازیهای سیاسی چنین شایعات و دروغهایی را به دولت نسبت می دهند.
آقایان جهان نیوزیها اگر انصاف دارید این مطلب را حذف نکنید
سرور
اینکه بگوییم ایشان بدون تحقیق...
United States
بدون تحقیق؟؟؟
هرچی مخالف حرف شماست بدون تحقیقه؟؟؟
سرور
متاسفانه سایت جهان نظر مرا کامل درج نکرده است.من گفتم مگر می شود یک مرجع عالیقدر بدون تحقیق سخن بگوید.
Iran, Islamic Republic of
شما از خارج نظر میدی از کجا میدونی ؟ ........
جعفرلو
آقا سینای عزیز !
این وزیر زبون داره! روزنامه داره! رادیو و تلوزیون هست دو کلوم نطق بفرماین و بگن که : چنین مجوزد نداده و یا نخواهند داد ! مگه ازشون کم میاد که شما بجاش کامنت مدذاری برادر !
ای کاش علمای محترم همین قدر هم برای تجمل گرایی و ثروت اندوزی واختلاف طبقاتی در جامعه واکنش نشان میدادند
عرشیا عرش نشین
قربان رهبر عزیزم برم که با تیز بینی و با بصیرت مثال زدنی هنوز که این اتفاقات نیفتاده بود امسال را سال فرهنگ خواند و حتی به نمایشگاه کتاب تهران اردیبهشت ماه هم نرفت و با این اقدام نمادین زنگ خطر را به صدا در آورد و اعتراض خود را به نوعی راجع به وزارت ارشاد و به تعبیر درست تر وزارت ضلال نشان داد و امروز میبینیم که مردان بزرگی چون مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی و مصباح یزدی و آقای سبحانی و صافی گلپایگانی صریحا هشدار میدهند و نسبت به این قرشمال بازی های وزارت ارشاد موضع شدید میگیرند و آقای روحانی بداند که هر ضربه ای که به نظام به خاطر اهمال و اقدامات شائبه داروزارت ارشاد بخورد و هر ثلمه ای به این انقلاب واردشود قطع به یقین درپرونده او نوشته میشود ودرپیشگاه عدل الهی باید پاسخگو باشدوسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
یا علی علیه السلام
دیدم برخی سایتهای مریض خواسته اند از این فتوای آقا استفاده کنند برای توجیه کار اشتباه که :
" اگر صدای زن (چه به صورت تک خوانی و یا همخوانی با زنان و یا با مردان ) به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صدای او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسده ‏ای هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد، اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت بکند، جایز نیست"
بنظر توجه به نکاتی لازمه :

فتوای رهبری اولا با قید ذکر شده است که مفسده نداشته باشد که شکل کار وزارت ارشاد اینجور نبود ،
ثانیا در مورد امور فردی ذکر شده است و نه اجتماعی چه بسا نظر ایشان در مورد امور فرهنگی اجتماعی متفاوت باشد آن چنان که حضرت آقا در استفتائات خودشان در شماره1145 چنین می فرمایند :
" ترویج موسیقی با اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی سازگار نیست"
پس مسئولین با استناد به این فتوا نمی توانند کار خود را توجیه کنند .
Iran, Islamic Republic of
صدای زن برای مرد همیشه مفسده انگیز هست،...
عرشیا عرش نشین
ان شا الله در نمازجمعه تمامی امام جمعه ها در سراسر ایران رویه شاذ دولت اعتدال در حیطه وزارت فرهنگ و ارشاد را تخطئه کنند و نمازگزاران بعد از نماز تظاهرات کنند و صدایشان را به گوش اسرائیل و امریکا و انگلیس برسانند و روز شنبه مجلس شورای اسلامی ایشان را اسیضاخ و عزل کنند و طلاب و بسیجیان و دانشجویان حزب اللهی و خانواده معزز شهدا هم یقه دولت را بگیرندو به فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر صاحبان قدرت و کارگزاران نظام عمل کنند و گرنه به گفته حضرت امیر با ترک این فریضه که به نظرم از منظر اسلام از اوجب واجبات است اشرار و آدم های سفله بر مسلمانان چیره میشوند و دیگر هرچه مردان صالح دعا کنند دعایشان مستجاب نمیشود
سید علی خامنه ای
ما آنچه باید بکنیم انجام میدیم و آنچه باید گفت گفتیم و خواهیم گفت من جان ناقابلی دارم جسم ناقصی دارم اندک آبرویی دارم که این رو خودشما به ما دادید همه این ها رو کف دست گرفتم و در راه اسلام و در راه انقلاب فدا خواهم کرد......
Japan
لطفا" دزدی از بیت المال.....گوش زد نمایید.
United States
اونم به جاش
خدا کند مراجع همیشه اینطوری موضع بگیرند مخصوصا برای مفاسد اقتصادی
مجیداعتمادی
ازآقای علی جنتی بعید بود دست به این اقدام بزند ولی کاری که شده حداقل توقعی که هست عذرخواهی نموده وتکرار نگردد
ای علی جنتی ...بشو نیست که نیست.
هر دم از این دولت 11...میرسد
واقعا روز به روز باید به حال این ملت و مملکت تاسف خورد...
جنتی. میگه مجوز ندادیم شما میگید داده
نوشین طافی
پاسخ وزارت ارشاد
... این موضوع شامل انتشار آلبوم "تو را ای کهن بوم دوستت دارم" نیز می‌شود که آلبومی با هم‌خوانی استاد محسن کرامتی، استاد برجسته آواز و ردیف‌دان موسیقی دستگاهی ایران، از هنرمندان خوشنام و متعهد موسیقی ایران و خانم نوشین طافی می‌باشد.
https://www.youtube.com/watch?v=TeEWnyo0wBM
درستش اینه که یه عده ای برن تو سیستان و بلوچستان کشته بشن که یه عده ای یگه ای توی شمران مشغول غارت و عیاشی خودشان باشند. این وضع مملکت ایران است بعد از سی چند سال پس از انقلابی که برای ایجاد حکومت اسلامی شده است. هنوز هم می گویید انقلاب پیروز شده؟ اگه می گید بله ، خوب بازهم ادامه بدید!
مرتضی
فتوای صریح حضرت آقا اینه که تکخونی زن اگر با غنا و مفسده همراه نباشه ایرادی نداره. پس بیخودی شلوغش نکنید. وزیر بیچاره هم همینو گفته دیگه
کاش تکذیبیه دولت و وزارت ارشاد رو هم منتشر میکردید که مجوز تک خوانی زن ، دروغی بیش نیست
...چه به روز جوونا داره میاد
نیمآ
Iran, Islamic Republic of
آیا وقت آن نرسیده است که این آقای وزیر استیضاح شود؟ نمایندگان مردم در مجلس به چه کاری مشغول هستند؟ منتظرند فرهنگ این مملکت به کجا برسد تا قانع شوند ایشان را استیضاح کنند؟ واقعا متاسفم!
به نظرم یه ذره دیر شد
علی
کو گوش شنوا؟
رضا
Romania
وقتی افراد دارای سمت و پست در ابتدای دولت یازدهم رو دیدم گفتم این دولت برای مقابله با فرهنگ اسلامی و ایرانی گام بر میدارید ولی شما جهان نیوزی ها سانسور کردید و بنا رو بر صحت گذاشتید و که ان شالله گربه اس
ولی حالا...
آقایان ارشاد حتی جرات گردن گرفتن اقداماتشان را هم ندارند
اشکال تک خوانی خانم ها چیه؟ صدای خوب نعمت خداوند است و اگر در راه مناسب استفاده شود چرا باید حرام باشد؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
درسته اين حرف را آقاي هاشمي رفسنجاني هم زده بود كه انسان بايد از زيبايي ها بهره برد خب صداي دلنشين زن خواننده هم يك ي از مظاهر زيبايي است كه خدا آفريده اينطور نيست !؟!؟!؟
منم موافقم ولی کو گوش شنوا...
ali
بارهم شرمنده ایم امام زمان
وای بر ما
United States
نه همه مشکلات ما موی دخترا و خوندن اوناست.
ما هستیم ای شهید
بله .این بزرگترین مشکلات کشور اسلامی است پس برای چی انقلاب کردیم واین همه شهید دادیم خانم یا آقای بی فکر
حضرت آیت ا... سبحانیدرود بر شما
خود شما چقدر از موسیقی سر رشته داریدکه درباره اش نظر می دهید؟
Iran, Islamic Republic of
خدایا این پسر .. را مانند هدایت کن....
خدایا چه کنیم از دست این وزیر...
نه عزیزم به نظرم از چشم شما فقط همین یک مشکل مانده که زنان نباید بخوانند و بقیه مشکلات هیچ
حمید
نمیشه که بشینید تا مشکلات حل شود پس امر به معروف و نهی از منکر چی میشه. وزیر دولت اگر نمیتونه مشکلی رو حل کنه به مشکلات اضافه نکنند
یونس
Latvia
دیگه رهبری و مراجع عظام تقلید باید چگونه اعتراض خودشونو به رواج بد حجابی و بی بندو باری و بی مبالاتی مشهود در جامعه بیان کنند ؟ واقعا تو این مملکت چه خبره ؟ چرا دستگاههای مسئول و ناظر خصوصا دستگاههای اطلاعاتی ، امنیتی و قضایی در برابر این دهن کجی ها سکوت کرده اند ؟ وقتی حاکمیت و عوامل مسئول در انجام وظایف و مسئولیتهاشون کوتاهی و تعلل میکنند خود محوری ها و خودکامگی ها بصورت اسید پاشی ، تعرض به بدحجابان ،قتلهای زنجیره ای و.... بروز و ظهور پیدا میکند .این تذهبون ؟
سیدحسین
درود بر علمای محبوب و مراجع عظام شیعه که با بصیرت انقلابی همه عرصه ها را عالمانه رصد می کنند.
کریمی
ما همه این سخنان را در خصوص وزارت ارشاد حرف دل میدانیم و خواستار این هستیم که ای کاش همه مراجع عظام و شخصیتهای اهل تریبون و خانواده معظم شهدا ...... این گونه گلایه ها را ادامه دهند تا انشاله نتیجه خوبی بدهد
مجتبی
واقعا برای دولت تدبیر متاسفم که از مراجع عظام تقلید هم کارت زرد گرفت
روحانی مچکریم!
دوست
خدایا چجوری باید به اقایون بفهمونیم جنگ فرهنگی خیلی تلفات بیشتری داری اینا هنوز فک میکنن جنگ زمانی شروع میشه که تیر در بدن
نمیدونم اینا درس نخوندن ؟اصلا قدرت تحلیل دارن؟یا نیروی دشمنن دارن ملت و میزنن ؟
خدا عاقبت همه رو ختم بخیر کنه
اون یکی اصلا نمیدون که ایران موشک داره هی عشق اروپا داره ۲۴ ساعت اروپاست بابا یکم بیا ایران به ما هم سر بزن اینم که اینطوری
حبیب
خداروشکر ک مرجعیت عزیز با هیچکس حتی آقازاده ها و خود آقاها هم تعارف ندارند
United States
كليد دوزخ رو با خود آوردند
Iran, Islamic Republic of
اين وزير بنده خدا ، قبلاً چند بار تكذيب كرده ، چرا كسي به گوش آيات عظام نميرساند اين مطلب را كه يكي بعد از ديگري خط و نشان نكشند ...
یاعلی مدد
حضرت آیت الله سبحانی دامت برکا ته اگر مراجع تقلید در هر زمینه ی مشکلات کشور اقتصادی ویا تهاجم فرهنگی از دوره خاتمی شروع شد . ....
م
United Kingdom
تربیت کردن جامعه اول از خانواده شروع می شود
رها
پس با این منطق پسر نوح خوب تربیت نشده....نه عزیز من جامعه هم تاثیر گذاره
حسین
اولا اگر فتاوای فقها را در این خصوص منتشر می کردید بهتر میشد قضاوت کرد.
ثانیا چرا حضرات آیات در این موضوع سطح پایین، بدون داشتن اسناد و مدارک متقن و در یک فضای غیر شفاف، با این تندی برخورد میکنند. مگر خدای متعال در سوره حجرات نهی نفرموده است:
یا ایها الذین آمنوا إن جاءکم فاسق بنبإ فتبینوا ...
مملکت دولت داره....
حمید
دولت خودشو زده به خواب
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
وقتی وزیر فرهنگ! و ارشاد اسلامی! دغدغه اصلی خود را معیشت و اوضاع اقتصادی دانسته و تاکید دارد که وظایف وزارت ارشاد به عنوان متولی فرهنگ و امور فرهنگ مردم به بخش خصوصی واگذار شود دیگر چه انتظاری می توان داشت ... نمایندگان محترم سازش ناپذیر مجلس به هوش باشند! وضعیت نا بهنجار حجاب را در یابید.
Iran, Islamic Republic of
ببخشید الان روشنفکر و دانشمند واندیشمند حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی جناب آقای علی مطهری دقیقا کجا تشریف دارند؟!!!!!!
اگر دوره رییس جمهور قبلی بود چه می کردند؟!
آقای مطهری به فرموده امیرالمونین علی (ع) حق را با افراد آن نمی سنجند بلکه افراد را با تراوزی حق و باطل می سنجند!
رفته خونه هاشمی گل بچینه
Iran, Islamic Republic of
بعد گل رو می بره واسه ...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این وزیر ضد ارشاد ما هر کاری که دلش می خواهد انجام می دهد ....
Iran, Islamic Republic of
عزیزم قانون برایش اصلا مهم نیست هدفش فقط به صحنه آوردن فراریان و ضد دینان است.
حنانه
ای کاش حداقل وزیر یک فرد روحانی نبودی!!!!!!!!!
علی
....کسی دیگر دردولت ها به حرف ..گوش نمی کند متاسفانه.
Iran, Islamic Republic of
مراجع تقلید تشکر
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه همه مشکلات کشورحل شده است به غیرازتک خوانی بانوان بیچاره .
بانوان که با این کار بیچاره تر میشوند.
United States
منم به سهم خودم تشکر می کنم
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
خدایا از دست این...وپسر به خداوند پناه میبریم
United States
یا علی مدد مرجع انقلابی