پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
وزیر بهداشت:

سونامی سرطان در کشور نداریم

پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب: 405794
وزیر بهداشت در خصوص بیماران سرطانی گفت : دولت اقدامات خوبی برای حمایت از این بیماران انجام داده اما باید اقدامات گسترده‌تری را برای حمایت از بیماران صعب العلاج انجام دهیم.
دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : انجام بیش از ۵۰۰۰ پیوند مغز استخوان در کشور یک رکورد بی رقیب است و در حال حاضر رتبه سوم دنیا در پیوند مغز استخوان هستیم و ۲۵ سال است که این کار در کشور ما صورت می‌گیرد و در حال حاضر همکارانم در حال ساخت مراکزی برای پیوند مغز استخوان در اقصی نقاط کشور هستند تا بیماران برای مداوا مجبور به مسافرت به کلان شهرها نباشند.

اقدامات حمایتی از بیماران صعب العلاج گسترده‌تر می‌شود
وزیر بهداشت در خصوص بیماران سرطانی گفت : دولت در تامین داروهای بیماران سرطانی و حمایت از این بیماران اقدامات خوبی انجام داده و امکان بیمه شدن بیماران سرطانی را فراهم کرده اما معتقد هستیم این اقدامات کافی نیست و هنوز برخی از بیماران ناتوان قادر به پرداخت همین ۱۰ درصد هزینه های درمان هم نیستند و باید اقدامات گسترده‌تری را برای حمایت از بیماران صعب العلاج انجام دهیم که امیدواریم با تصویر بودجه از طرف مجلس محترم شورای اسلامی این اقدامات عملیاتی شود.

وی در ادامه از تلاش‌های خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران برای ترغیب بیمه‌ها به ارائه خدمات بهتر نیز تشکر کرد.

سونامی سرطان در کشور وجود ندارد اما نمی‌توان به آمارها اعتماد کرد
دکتر هاشمی در ادامه گفت : چیزی به اسم سونامی سرطان در کشور نداریم اما به آمارهای منتشره در خصوص این بیماری هم نمی‌توان اعتماد کرد، چراکه سیستم ثبت مبتلایان به سرطان در کشور سنتی است و برخی از مبتلایان به سرطان که بیماری آن‌ها هنوز تشخیص داده نشده به آمار بیماران سرطانی اضافه نشدند.

وی افزود در حال طراحی سامانه ای هستیم تا میزان مبتلایان به سرطان را در سراسر کشور به طور دقیق ثبت کنیم و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم به اهدافمان در مورد حمایت از بیماران صعب العلاج برسیم.

وزیر بهداشت اعلام کرد : در دهه مبارک فجر خبرهای خوش دارویی نیز خواهیم داشت.



انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ايران در رديف رتبه‌های برتر در پيوند مغز استخوان بيماران سرطانی در دنيا
تدوین و اجرای برنامه‌های مداخله‌ای برای بهینه سازی الگوی تغذیه‌ای در کشور
مقایسه آمار‌های بین‌المللی ابتلا و مرگ با سرطان در ایران و جهان + فیلم
سونامی سرطان در کشور وجود ندارد
ورود ۱۰۰ هزار مورد سرطان جدید در سال
سونامی سرطان در انتظار ایرانیان ۲۰ سال آینده
منتخب پربازدیدهای پزشکی در هفته گذشته
ادامه این سبک زندگی مساوی با ۳ برابر شدن سرطان است
برچسب ها: وزیر بهداشت ، سرطان ، اقدامات ، مالیات ، سیگار
Bookmark and Share
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *