کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح اولین کارخانه زباله سوز کشور

16 بهمن 1393 ساعت 9:18

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بهره‌برداری از اولین کارخانه زباله‌سوز در کشور هفته آینده آغاز می‌شود.


به گزارش جهان به نقل از فارس، مجتبی عبداللهی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص کارخانه زباله‌سوز گفت: هفته آینده این کارخانه به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت کارخانه‌های زباله‌سوز باید میلیاردها تومان هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه قانون اجازه ساخت زباله‌سوز در شهر را نمی‌دهد، گفت: فقط اجازه ساخت در حاشیه شهر را می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگر سخنانش در خصوص درختکاری در تهران گفت: امسال ۵ میلیون اصل درخت در تهران کاشته می‌شود و عمده آنها زیتون است.

به گفته عبداللهی ۳ هزار اصل درخت با بن ۱۵ تا ۲۰ سال است که ۲ هزار اصله را در خیابان ولیعصر و هزار اصله درخت دیگر را در جاهای مختلف من‌الجمله تپه‌های عباس‌آباد می‌کاریم.

به گفته عبداللهی این درختان با بن بالا را از اصفهان وارد کرده‌ایم.

عبداللهی با اشاره به محله نظامی شهید شهران‌فر گفت: در این مکان چند صد هکتاری فضای سبز ایجاد می‌کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص کاشت درخت در منطقه جماران گفت: ۲۰۰ هکتار در کوهپایه جنوبی البرز و ۱۳۰ هکتار در حصارک کن، ۷۰ هزار هکتار در ولنجک و ۷۰ هکتار در مجموعه هزار وی ک شهر درخت می‌کاریم.

عبداللهی در خصوص پارک جنگلی قوچک گفت: این پارک را از سازمان مراتع تحویل گرفتیم، هزار هکتار است و برای روز طبیعت آماده خواهیم کرد.

وی همچنین در بخش دیگر سخنانش در خصوص فضاسازی برای ۲۲ بهمن گفت: آماده‌سازی جایگاه سخنرانی، ایجاد المان‌های گل لاله و ماشین‌های انقلاب از جمله فعالیت‌های شهرداری بوده است.

وی همچنین در خصوص زباله‌های بیمارستانی گفت: طبق قرارداد شهرداری از وزارت بهداشت بابت هر کیلو از زباله‌های بیمارستانی صد تا ۵۰۰ تومان دریافت می‌کند. این در حالی است که روزانه ۹۰ تن زباله بیمارستانی در تهران جمع‌آوری می‌شود و مشکل اصلی با بیمارستان‌ها نیست بلکه با کلینیک‌ها که عمل جراحی سرپایی انجام می‌دهند.

عبداللهی اضافه کرد وزارت بهداشت در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و ما بنا داریم با کار مشترک سه‌جانبه اقدامات مؤثری انجام دهیم.


کد مطلب: 405695

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/405695/افتتاح-اولین-کارخانه-زباله-سوز-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com