کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش عضو تیم هسته‌ای به تحریم‌ بیشتر

16 بهمن 1393 ساعت 8:08

عضو ارشد تیم هسته‌ای ایران طی نشست خبری در مسکو گفت در صورت تحریم‌های جدید آمریکا، ایران به یقین برنامه‌های هسته‌ایش را پیش برده و سانتریفیوژهای بیشتری نصب خواهد کرد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، «حمید بعیدی نژاد» عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران امروز چهارشنبه طی نشست خبری سفارتخانه ایران در مسکو در زمینه آینده مذاکرات ایران و گروه«۱+ ۵ »گفت ،در صورت تحمیل تحریم‌های جدید، ایران تعداد سانتریفیوژهایش را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس» بعید نژاد در این زمینه گفت: «به طور طبیعی این مسئله مایه نگرانی همه است. این مسئله بازگشت به وضعیتی است که هیچکس مایل به رسیدن بدان نیست و نفعی برای هیچ طرف ندارد.»

وی در ادامه اظهار داشت: «در صورت تحریم‌های جدید آمریکا، ایران به یقین برنامه‌های هسته‌ای خود را پیش خواهد برد و سانتریفیوژهای بیشتری نصب خواهد کرد.»

این دیپلمات ایرانی همچنین درباره وضعیت فعلی مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت این گفت‌وگوها به مرحله‌ای «حساس و مهم» رسیده است.

بعید نژاد همچنین با اشاره به تمایل تهران در افزایش سطح همکاری با مسکو گفت: «ما در این مرحله تصمیم به افزایش همکاری با روسیه داریم.»

وبگاه روسی «اسپوتنیک» نیز با اشاره به جزییات نشست خبری امروز سفارتخانه ایران در مسکو نوشت: مقام ارشد تیم مذاکره کننده ایران اظهار داشت که همه تلاش‌هایش را جهت رسیدن به چارچوب سیاسی برای حصول توافق هسته‌ای در ماه مارس بکار خواهد رفت.

به گزارش اسپوتنیک، بعیدی نژاد گفت که هنوز مکان دور بعدی گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با گروه ۱+ ۵ معین نشده است.


کد مطلب: 405686

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/405686/واکنش-عضو-تیم-هسته-ای-تحریم-بیشتر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com