چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲

شاه‌کلید روحانی به قفل هفت در بسته اصفهان

پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 405675
حسن روحانی رئیس جمهور امروز در صحبت‌های خود از باز شدن هفت قفل بسته از جمله آلودگی هوا، پروژه های عمرانی،خشکی زاینده‌رود، کمبود منابع آبی،سرمایه‌گریزی،گردشگری،درمان در اصفهان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، صبح امروز حجت‌الاسلام حسن روحانی در سیزدهمین سفر استانی خود به همراه کابینه دولت یازدهم به دیار نصف‌جهان رهسپار شد و امروز چهار دیدار رسمی در اصفهان داشت.

وی در ابتدا در پاویون فرودگاه هدف سفر خود را تشریح و سپس در جمع مردم اصفهان به سخنرانی پرداخت.

پس از دیدار مردمی رئیس‌ جمهور به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران رفت و پس از آن در جمع سرمایه ‌گذاران حاضر و در نهایت در جمع روحانیون و طلاب سخنرانی داشت که خلاصه‌ای از صحبت‌های رئیس‌ جمهور در چهار دیدار در ادامه می‌آید.

رئیس‌جمهور در ابتدای ورود خود به اصفهان مورد استقبال ویژه مسئولان استانی از جمله امام جمعه،استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که به نظر می‌رسد استقبال بسیار خوبی از رئیس‌جمهور ایران در دیار نصف‌جهان صورت گرفت و دوباره مهمان‌نوازی مردم اصفهان این بار توسط مسئولان به اثبات رسید.

رئیس‌جمهور در بدو ورود خود به اصفهان، ضمن ابراز خرسندی از اینکه در ایام فرخنده دهه فجر در اصفهان است، اصفهان را یکی از شهرهای تاثیرگذار و سازنده‌ای در توسعه کشور عنوان کرد.

وی معتقد است: اصفهان مرکز کشور از نظر راه‌های مواصلاتی و ارتباطی، قطب کشاورزی، صنعت، فناوری و علم و دانش محسوب می‌شود و به همین دلیل پیش از اینکه به اصفهان سفر کند در تهران با حضور وزرا جلسات متعددی به منظور بررسی مباحث مهم برای این استان پهناور مطرح کرده‌ است.

*نصف جان امروز در میدان امام (ره) رگ حیات گرفت

روحانی امروز در جمع مردم اصفهان، لفظ بسیار جالبی را در وصف اصفهان به کار برد و گفت: اصفهان اگر هم نصف جهان هم نباشد، نصف جان ایران است.

وی افزود: هیچ کجای دنیا اصفهان و میدان امام شما نمی‌شود و اصفهان به عنوان نماد تمدن اسلامی و حکومت یکپارچه ایران امروز قطب کشاورزی، فناوری نوین، دانشگاه، حوزه، اندیشمندان ما است.

*تصویب مدیریت یکپارچه آب به تصویب دولت رسیده است


رئیس‌جمهور امروز به وضعیت آب در اصفهان اشاره کرد و افزود: در دولت یازدهم جلسات متعدد شورای عالی آب تشکیل شده و در این شورا مدیریت یکپارچه حوزه‌های آبریز به تصویب رسیده است.

وی از در دست اجرا بودن سامانه دوم آب شرب اصفهان خبر داد و گفت: دولت با تمام توان اجرای کامل آن را به صورت جدی دنبال می‌کند چرا که این اقدام برای تامین آب شرب قابل اطمینان ۵ میلیون نفر در این استان انجام شده است.

روحانی خطاب به وزیر نیرو گفت: زاینده‌رود نباید خشک بماند و با تلاش وزارت نیرو تا پایان سال ۹۴ سامانه آب‌رسانی چهار شهرستان به پایان می‌رسد.

وی در جمع مردم اصفهان تاکید کرد: حفاری تونل سوم بعد از ۲۰ سال پایان یافته و آب در این تونل ۲۳ کیلومتری با استفاده از پمپاژ و به صورت موقت جاری شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای رفع مشکل آب در سراسر کشور باید دست به دست هم دهیم و الگوی آبیاری تغییر دهیم،افزود: ما دچار یک خشکسالی ممتد هستیم و سالیان دراز امکان دارد خشکسالی منابع آبی موجود کشور ادامه یابد.

*زاینده‌رود مظهر تمام ایرانی‌هاست نه فقط اصفهان

وی با بیان اینکه باید الگوی کشت در سراسر کشور از جمله اصفهان تغییر کند، گفت: باید استفاده از مخازن آب نیز تغییر کند و تلاش دولت نیز بر این مبنا است که به تدریج از پساب فاضلاب هم استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه با بهینه‌سازی آبیاری در سراسر کشور و به ویژه اصفهان باید زاینده‌رود زنده و زاینده بماند، تصریح کرد: زاینده‌رود فقط مظهر تمدن اصفهانی‌ها نیست بلکه مظهر تمدن تمام ایرانی‌هاست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما به حول و قوه الهی در راستای تامین منابع آبی تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: در این راستا به وزارت نیرو و استاندار اصفهان دستور می‌دهم اگر آب زاینده‌رود به اندازه کافی هم نباشد، نباید خشک شود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان اشاره کرد و گفت: این خط باید سریع‌تر راه‌اندازی شود و برای این منظور ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار منابع برای آن تامین کرده‌ایم که با تکنولوژی جدید و سرعت ۳۰۰ کیلومتر عملیاتی خواهد شد.

*رئیس‌ جمهور آمار هوای ناسالم اصفهان را دارد


روحانی همچنین با اشاره به آلودگی هوا تصریح کرد: وضعیت هوا امسال نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر است، اگرچه هنوز نسبت به حد مطلوب فاصله داریم، اما امسال ۴۰ روز هوای ناسالم کمتر نسبت به سال گذشته در اصفهان داشته‌ایم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در زمینه آثار تاریخی در اصفهان بیان کرد: بودجه ۴۰ میلیارد تومانی برای مرمت این آثار در نظر گرفته‌ایم.

*خبر خوش رئیس‌ جمهور برای دو سال آینده اصفهان


روحانی گفت: ۲۸ پروژه مهم با ۶۵۱ میلیارد تومان برای اصفهان در نظر گرفته‌ایم که همه در دو سال آینده عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمهور اشاره‌ای به سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش مناسب با توجه به فرصت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: باید در بخش‌های دیگری که امکان کارایی و بهره‌وری بیشتری است حرکت کنیم که از جمله این مسیرها حرکت به سمت فناوری‌های نوین و علوم هایتک است.

وی با تاکید بر اینکه امروز به جای سرمایه‌گذاری روی فولاد و صرف صنعت‌های قدیمی باید بر روی فناوری‌های نوین و علوم نو و جدید سرمایه‌گذاری صورت گیرد، تصریح کرد: باید با پر کردن فاصله خلاء میان وضعیت موجود و ایده‌آل در عرصه صنعت قدیمی که سخت و دشوار است به سمت فناوری‌های نوین که از فاصله کمتری نسبت به جهان برخوردار است، گام برداریم و مشکلات خود را کاهش دهیم.

*دولت و مردم باید به هم اعتماد کنند


روحانی افزود: هیچ سرمایه‌ای بالاتر از سرمایه اجتماعی نیست و دولت به مردم اعتماد کرد و مردم هم به دولت اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه در آغاز دولت یازدهم با تورم ۴۰ درصدی مواجه بودیم که امروز به همت و تلاش خود مردم و دولت شاهد تورم ۱۶ درصدی هستیم، اضافه کرد: همچنین رشد منفی در ۶ ماهه نخست سال ۹۲ که منفی ۱.۹ بود با تلاش مسئولان و صبر مردم در سال ۱۳۹۳ به نقطه صفر و مثبت تبدیل شد.

روحانی با اشاره به زیبایی‌های میدان نقش جهان گفت: دین، علم و بازار، ‌هنر و اقتصاد و زیبایی را در این اثر تاریخی می‌بینیم و با هر مسئله اصفهان بحث یک استان و می‌توان در اصفهان افتخار کل ایران و افتخار دنیای اسلام و تمدن اسلامی را مشاهده ‌کرد.

وی اضافه کرد: اصفهان امروز گریبانگیر مشکلاتی است و با اینکه مرکز علم و فناوری است، اما مشکل دارد و با این همه فرهیخته و دانشمند و استعداد و عالم این سئوال مطرح است که چرا مشکل دارد و برای حل آن باید نخبگان به میدان بیایند.

رئیس‌ جمهور با اشاره به مشکل رودخانه زاینده رود اظهار کرد: زاینده‌رود رودخانه مهم اصفهان و کشور است و همه کشور به آن توجه دارند.

* قول داده‌ام مسئولان کشوری مسئله تامین آب اصفهان را دنبال کنند


رئیس جمهور ایران تاکید کرد: از روزهای اولیه بر سرکار آمدن دولت، شورای عالی آب پس از مدت‌ها تشکیل شد و مسائل مربوط به آب در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود مشکلات آب در تمام کشور اضافه کرد: برای حل این مشکل دولت یک قدم پا پیش گذاشته و بعد از مدت‌ها خشکی، آب در رودخانه زاینده‌رود جاری شده است و همچنان که قول داده‌ام مسئولان کشوری وظیفه دارند این مهم را دنبال کنند.

روحانی با بیان اینکه اصفهان در بخش گردشگری و فناوری‌های نو باید پیشرفت کند، اظهار کرد: اصفهان دیگر جای توسعه صنایع فولادی نیست و اصفهان باید به کریدور علم و فناوری کشور تبدیل شود.

وی در دیدار با طلاب و روحانیون افزود: ما باید تلاش کنیم به دنیا بگوییم دین با خشونت فاصله دارد و یکی از تهمت‌های غرب این است اسلام را به عنوان دین خشونت معرفی کرده‌ است.

رئیس‌ جمهور ادامه داد: این گروه‌های افراطی ارتباطی با قرآن، دین و پیغمبر ندارند به عنوان دین و اسلام فرد را در ملاءعام شلاق می‌زنند برای اینکه به نماز جماعت نیامده و ما امروز موظف هستیم اسلام ناب را معرفی کنیم.

وی گفت:ملت عزیز ایران باید بدانند که یارانه نقدی دوران موقتی دارد و برای این وضع شده که حامل‌های انرژی به نرخ واقعی برسد تا به قشر آسیب‌پذیر کمک شود و شرایط ما شرایطی بشود که این قشر روی پای خودشان بایستند.

روحانی با اشاره به اینکه اساس کار این است که رونق اقتصادی را درست کنیم تا فقر برچیده شود و وضع مردم خوب شود، اضافه کرد: اساس اسلام این است که معنویت و مال در کنار هم باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Seychelles
دولت همه چیز را فدای به به چه چه مردم می کن!!!
سرور
عجب! فحش جدیدی نداده است.