کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شایعه‌سازی برای توقف مبارزه با فساد؛

چه کسانی مانع افشاگری فساد فوتبال هستند؟

15 بهمن 1393 ساعت 18:56

فساد ورزش که بیشتر آن در رشته فوتبال وجود دارد تنها به اهالی فوتبال ختم نمی‌شود، متاسفانه برخی از اهالی رسانه هم در این راه همگام با مافیای فوتبال حرکت می‌کنند


سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: بدون تردید حمید رسایی یکی از مردان پرتلاش مجلس شورای اسلامی است که چندی است برای افشای مفاسد گسترده فوتبال فعالیت می کند و  به همین دلیل به نظر می‌رسد، عده ای که منافع خود را در خطر می‌بینند دست به کار شده و به دنبال ساختن شایعاتی برای وی هستند تا مانع افشاگری وی شوند.

فساد ورزش که بیشتر آن در رشته فوتبال وجود دارد تنها به اهالی فوتبال ختم نمی شود، متاسفانه برخی از اهالی رسانه هم در این راه همگام با مافیای فوتبال حرکت می کنند و طبیعتا برای حفظ منافع خود سنگ اندازی می کنند.

دو روز پیش آقای رسایی دست به افشاگری جالب زد و در قسمتی از حرفهای‌اش گفته بود: در سال ۹۱-۹۲ مبلغ ارزی در حساب این شخص، ۱۶ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۲-۹۳ به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است، در حالی که مطابق بند ۴ ماده ۷۱ اساسنامه و ماده ۲۷ آیین نامه مالی و معاملاتی این کار تخلف است.

افشاگری این بحث و موارد دیگر طبیعتا برای خیلی از افرادی که منافع خود را در معرض خطر دیدند، چندان خوشایند نبود، به همین جهت به شیوه های کثیف و به دور از جوانمردانه روی آوردند و دست به شایعه سازی زدند...

حمید رسائی اعتقاد دارد که مشکل اصلی در فدراسیون فوتبال، ویژگی‌های مدیریتی و اخلاق شخصی آقای کفاشیان است که آسیب‌هایی را به این بخش از ورزش پرطرفدار کشور وارد کرده و متأسفانه وزارت ورزش به جای اقدامات قانونی که می‌تواند برای اصلاح این وضعیت انجام دهد، دست روی دست گذاشته و نظاره‌ گر این وضعیت است، درحالی که طبق اساسنامه مجمع فدراسیون فوتبال باید به این اشکالات رسیدگی کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی دو ماه پیش با جضور در برنامه ورزش از نگاه دو اظهار داشت: یکی از وظایف کمیسیون رسیدگی به عملکرد دستگاه هاست. سال گذشته حوادثی رخ داد که افکار عمومی را نیز درگیر کرد و کمیسیون اصل ۹۰ نیز خود را ملزم دانست که پرونده های مورد نظر را بررسی کند.

وی افزود: در همین راستا به مکاتبات با فدراسیون فوتبال هم نیاز بود که همکاری های آنها تنها در جهت منحرف کردن و پاسخ ندادن به ما بود و همین روند را کند می کرد.

آری ناگفته‌ها زیاد است‌، مطمئن باشید اگر دوباره شاهد چنین حرکاتی ناجوانمردانه و ساختن شایعات برای انسانهای شریف باشیم‌، پرده ها را کنار می زنیم و اسامی مافیای رسانه‌ای را هم اعلام می کنیم...

به هر روی پرونده فساد فوتبال تقریبا آماده است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد بزودی مافیای فوتبال معرفی شده و به سزای اعمال خود می رسند...


کد مطلب: 405652

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/405652/کسانی-مانع-افشاگری-فساد-فوتبال-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com