جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳۵
۱۴۲
روشنگری درباره پرونده آقازاده متهم در خانه ملت؛

افشاگری توكلی از رشوه ۵.۲ ميليون دلاری استات اویل به مهدی هاشمی

سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 405370
نماینده تهران در مجلس گفت: شرکت استات اویل در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به فرزند رئیس‌ جمهور سابق ایران ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کرد تا وی به این شرکت برای انعقاد قراردادی در پارس جنوبی کمک کند.
افشاگری توكلی از رشوه ۵.۲ ميليون دلاری استات اویل به مهدی هاشمی
به گزارش جهان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت:‌ امروز می‌خواهم مطالبی را در رابطه با پرونده مهدی هاشمی به اطلاع ملت شریف و نمایندگان برسانم، البته نتیجه محاکمه به تصمیم قاضی دادگاه بستگی دارد و همه باید تسلیم قانون باشیم، ولی حق مردم می‌دانم که یکی از مهمترین اتهامات این فرد را بدانند و آگاه باشند که در پرونده استات اویل، بیگانگان چه کرده‌اند و ما که ادعای اسلامیت داریم چه کردیم، این اطلاعات از اسناد رسمی دولت نروژ، دولت آمریکا، بانک جهانی و یا از داخل گرفته شده است.

وی افزود: در ژوئن ۲۰۰۲ مطابق خرداد ۸۱ و ژانویه ۲۰۰۳ شرکت ملی نفت دولتی نروژ دو نوبت به یک کارمند رسمی دولت که فرزند رئیس‌ جمهور سابق ایران و مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت بوده است مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار پرداخت می‌کند تا وی به استات اویل برای انعقاد قراردادی در پارس جنوبی کمک کند و مشارکت بعدی در صنعت اقتصادی نفت را برای آن تصویب کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استات‌اویل می‌پذیرد که تا ۱۰ سال بعد نیز سالانه یک میلیون دلار یعنی جمعا ۱۵.۲ میلیون دلار به طرف ایرانی پرداخت کند، بعد از یک سال مذاکرات فشرده بین دو طرف توافق می‌شود و برای پنهان‌کاری و پولشویی قرارداد به ظاهر بین شرکت هورتن به مدیریت عباس یزدان‌پناه و استات‌اویل منعقد شود.

توکلی تصریح کرد: عباس یزدان‌پناه دوست دیرینه دوران دبیرستان و دانشگاه مهدی هاشمی بود. این قرارداد در ظاهر برای دادن مشاوره به استات اویل در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۲ در لندن با حضور مهدی هاشمی امضا می‌شود. در نهایت در پایان سال ۲۰۰۲ استات‌اویل موفق به انعقاد قرارداد با شرکت ملی نفت ایران می‌شود.

وی افزود: بر خلاف روش معمول شرکت نفت بدون تشکیل شرکت مشترک ایرانی و نروژی و بدون برگزاری مناقصه قرارداد بسته می‌شود. در حالیکه تشکیل شرکت مشترک برای انتقال فناوری و مناقصه برای دستیابی به حداقل قیمت حیاتی بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: البته متهم اصلی نروژی پرونده در اعترافات خود تصریح می‌کند که هیچ دلیلی ندارد که مقامات وزارت نفت برای انعقاد این قرارداد تقاضای رشوه کرده و یا از رشوه پرداختی سهمی گرفته باشند و این موجب خوشحالی است.

توکلی خاطرنشان کرد: یکسال بعد در ۶ اکتبر ۲۰۰۳، ۱۵ شهریور ۸۲ یک روزنامه نروژی قرارداد را افشا و افکار عمومی را از آن آگاه می‌کند و موجی از اعتراض برمی‌خیزد. ۴ روز بعد از اطلاع‌رسانی روزنامه نروژی هیأت مدیره استات‌‌اویل قرارداد را متوقف می‌کند و روز بعد از آن دولت نروژ نهاد مسئول تحقیق و تعقیب جرایم اقتصادی و زیست‌ محیطی نروژ را مأمور رسیدگی به این قرارداد می‌کند.

وی ادامه داد: مدیر امور بین‌الملل استاداویل تعقیب و بازداشت می‌شود. مدیرعامل و رئیس هیات مدیره نیز استعفا می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۹ ماه بعد در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۴ دادگاه حکوم جرم می‌دهد و طی آن به دلیل پرداخت رشوه استاداویل به پرداخت ۲۰ میلیون کران و مدیر امور بین‌الملل به پرداخت ۲۰۰ هزار کران محکوم می‌شود و نماد استاداویل برای مدت‌ها از تابلوی بورس اروپا و آمریکا حذف می‌شوداز تابلوی بورس نروژ اروپا و آمریکا حذف می‌شود.

توکلی خاطرنشان کرد: در آمریکا کمیسیون بورس و اوراق بهادار که به منزله دادگاه رسیدگی به اقدامات شرکت‌هایی که در بورس سهمی هستند عمل می‌کند به ماجرای استاداویل و پرداخت رشوه رسیدگی می‌کند زیرا استاداویل با داشتن سهام در بورس آمریکا پذیرفته بود که قوانین مالی ضد فساد آمریکا را رعایت کند و در ۱۳ اکتبر ۲۰۰۶ ۲۱ مهر ۸۵ رای خود را صادر می‌کند. در حکم ۱۲ صفحه‌ای دادگاه ماجرا به تفصیل شرح داده شده است. از سیر مذاکرات مهدی هاشمی نقش واسطه‌گری شرکت هورتن رشوه‌های داده شده و منافع مورد انتظار استات اویل سودآوری قرارداد فاسد منعقد شده و حواشی آن یاد می‌کند. دادگاه مذکور جرم استات‌اویل را پرداخت رشوه و عدم انعکاس درست و دقیق پرداخت‌های غیرقانونی مذکور در اسناد خویش می‌شمارد.

وی افزود: دادگاه آمریکا حکم می‌کند که استات‌اویل باید برای دوره‌ای سه ساله نهاد مشاوره‌ای مستقلی را که آمریکا با انتخاب آن مخالف نباشد استخدام کند تا روش‌های کنترل داخلی آن را بررسی کند. استات‌اویل موظف می‌شود تمام توصیه‌های اسرائیل را برای گردش کار شرکت به طوری که تکرار این قبیل اقدامات به ما را منتفی سازد بپذیرد و تمام هزینه‌های مشاوره را نیز بپردازد.علاوه بر آن استات‌اویل باید ۲۱ میلیون دلار جریمه به خزانه‌داری آمریکا پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بانک جهانی بیانیه مشترک بین آمریکا و استات‌اویل را که در آن تمام اطلاعات سابق‌الذکر است در سال ۲۰۰۶ منتشر می‌کند. سرانجام در سال ۲۰۰۹ پس از آنکه استات‌اویل طی سه سال تمام تعهدات خود را در قبال دادگاه آمریکایی ایفا کرد پرونده هورتن به وسیله آمریکا بسته می‌شود اما در ایران چه گذشت؟

توکلی خاطرنشان‌ کرد: در پایان در تاریخ ۸۲/۸/۲۴ وزیر نفت ایران به وزیر اقتصاد وقت می‌نویسد به دنبال انتشار مطالبی در روزنامه‌های نروژ در اواخر شهریور هیأتی از طرف این وزارتخانه به نروژ رفت و با وزیر نفت، دادستان عمومی نروژ و مدیران ارشد استات‌اویل شرکت استات‌‌اویل طی جلسات طولانی گفت‌وگو کرد.

وی در این نامه می‌نویسد: بر اساس اظهارات مدیران استات‌اویل نقش مهدی هاشمی قطعی است و در انتها اعلام می‌کند که پرونده به طور کامل در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

وی افزود: وزیر اطلاعات وقت در گزارشی به رئیس‌جمهور می‌نویسد که ۹ ملاقات بین مهدی هاشمی و استات‌اویل در ایران و خارج از کشور انجام شده است. از قول مهدی هاشمی نقل می‌کند که من می‌خواستم نروژی‌ها را تشویق کنم که در پارس جنوبی فعال شوند و این ماجرا را نروژ و آمریکا برای لطمه زدن به رفسنجانی ساخته‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: وزارت اطلاعات همچنین مدعی می‌شود که ماجرا به این دلیل به مهدی هاشمی ارتباط داده شده که فساد درآمدی استات‌اویل پوشانده شود در حالیکه نروژ پنجمین کشور جهان از حیث سلامت مالی است. باید پرسید شرح وظایف مدیرعامل سازمان بهینه‌‌سازی سوخت چه ربطی به قراردادهای نفتی خارجی دارد که مهدی هاشمی حداقل ۹ بار در داخل و خارج از کشور با استات‌اویل ملاقات می‌کند.

توکلی خاطرنشان کرد: پس از گذشت ۱۲ سال از ابتدای ماجرای استات‌اویل و ۶ سال از پایان رسیدگی به فساد و اعمال مجازات‌ها در نروژ و آمریکا رسیدگی قضایی به اتهامات مهدی هاشمی در جریان است. وکلای وی که دادخواست دادستان را بیانیه‌ای سیاسی می‌خوانند و ادعا می‌کنند که اسناد جمع‌آوری شده از طرق قضایی بین‌المللی رسمی از آمریکا و انگلیس معتبر نیست که این دو کشور دول متخاصم با ما هستند.

وی افزود: متهم نیز در دفاعیات خود دادخواست را بیانیه شوم سیاسی می‌خواند و آن را وسیله تسویه حساب با پدرش می‌نامد.

وی اعترافات دیگر متهمان را که چند نفر از آنان از اعضای دفتر خود او بودند تحت شکنجه اعلام می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عباس یزدان‌پناه در دبی به طرز مرموزی به قتل می‌رسد. مهدی هاشمی در دادگاه پس از پخش فیلم اعترافات یزدان‌پناه که در بازداشت‌های قبلی ثبت شده بود با عصبانیت می‌گوید قتل یزدان‌پناه کار مافیایی است و اعترافات او را رد می‌کند.

توکلی خاطرنشان کرد:‌ اداره مبارزه قاطع با کلاهبرداری انگلستان وقتی به درخواست مقامات قضایی نروژ دفاتر یزدان‌پناه در لندن را بازرسی می‌کند اسناد مبادله شده بسیاری بین یزدان‌پناه و یار دیرینه‌اش به دست می‌آورد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده ملت ایران بخشی از اطلاعات ذیربط را گفتم تا ملت به جز اجرای عدالت در برخورد با ضعیف و قوی از هر قشر و جناحی انتظار دیگری ندارد توجه داشته باشد که اگر قاضی دادگاه فردا حکم قاطعی داد دست غوغاسالاران متکی به زر و زور و فاسدان را که به تقطعه قوه قضائیه خواهند پرداخت بخواند و فریب سیاسی‌سازی پرونده را نخورد. خطی که از همان ابتدا متهم و وکلایش در صدد القای آن بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بنده از همه ایرانیان خواهش می‌کنم در مبارزه با فساد متحد شوند زیرا که هر خطری بیشتر از فساد نظام برآمده از خون شهیدان ۲۲ بهمن را به فنا تهدید نمی‌کند.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Nazanin
Germany
جای تأسف داره که تو یه کشوری که ادعای علوی بودن داره, یه همچین فاسد بیت المالی
( پرونده های امنیتیش بماند ) ککشم نمیگزه چه کرده, ی پاپاسی از کارای این مفسد فی الارض اگه یه شهروندی که باباش نفوذ نداشت میکرد, واقعا چی کارش میکردند, این انصاف و عدل علی نیست!
نمایندگان ملت، کجای کار هستید؟
من نمیدانم چرا در این مواقع صدای آقای مطهری وامثال ایشان در نمی آید! مگر اینکه......!
حسین
Netherlands
صدای خیلی ها در نمی اید .....
چون صداش وصله به اوني كه پشت جونيور بهش گرمه!
من هر موقع آگهی رادیاتور....می بینم ،ناخودآگاه یاد م ه و پرونده اش می افتم!!!انشاالله که رسیدگی به آن ختم به خیر به نفع مردم شود.
Iran, Islamic Republic of
تو مشكل داري جان برادر
سرور
باز خدا را شکر کنید آن آقا بالایی بلندگوی توکلی را قط نکرد چون اون هم وصله.
Iran, Islamic Republic of
اونکه اعدام شد
مرجان
دلت خوشه ... علی مطهری را یکی از فرزندان هاشمی بدان نه فرزند مطهری بخوان....خط قرمزش هاشمی است...
Romania
خب تقصیر نداره آقا مطهری دوست گرمابه و گلستان این خانواده بوده چیکار کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه انتظارهایی داری شما !!!!!!!!!
حسن
آی گفتی
سید
مطمئن باشید که توکلی اینجا فقط حرف میزنه وگرنه کار به یه جایی میرسید
United Kingdom
شما خبر را خواندى ،امريكا واسرائيل با اين ترفند جلوى سرمايه گذارى در ايران را گرفتند
اصغری
از اختلاس سه هزار میلیاردی چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اون اختلاسگر هم پشتش به امثال جونيور گرم بود، منتها یکباره پشتش یخ کرد!
آسیاب به نوبت
بزار فعلا این اقا زاده فاسد عادلانه محاکمه بشه تا بعد به اختلاس مورد نظر شما برسیم.البته بعیدمیدونم که پای این اقازاده فاسد و سلسه اشون تو این اختلاسی که گفتید وارد نشده باشه
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داشت ...؟!! هرچیزی سر جای خود!
چرا اینقدر از قافله عقبی.طرف رو اعدام کردن .مه افرید بیشتر از ششماهه که رفت اون دنیا.!لااقل سرچ کن بعد حرف بزن عزیزم!
Iran, Islamic Republic of
يعني قضيه حل شد؟
Iran, Islamic Republic of
اونو اعدامش کردن ببینیم اینو میتونن حکم عادلانه بدن
Iran, Islamic Republic of
خبری نیست فقط نفر اول پرونده اعدام شد. امیداورم در رابطه با این پرونده هم عدالت اجرا شود.
Iran, Islamic Republic of
عمو جون مثل اینکه هنوز خوابی . طرف رو اعدام کردن اما از اون بدتر هنوز زندست و انشاالله به زودی بالای دار باد میخوره البته اگر عدالتی باشه
اختلاس هشتصد میلیارد دلاری دولت پاک دستان چه شد.
چون تهش میرسید به دولت هاشمی و خاتمی فعلا بایکوته
Kuwait
اختلاس سه هزار میلیاردی اختلاسه اما این اختلاس نیست؟! جناب اصغری! اگه واقعا ناراحت فساد هستی اینم فساد اقتصادیه، پس بجای قبیله گرایی ازش انتقاد کن نه چشمپوشی!
مگه دادگاه غیر علنی نبود؟ آیا مهدی هاشمی حق دفاع از تریبون مجلس را دارد؟
نترس.. جوابيه جنيور رو خواهند خواند در مجلس... همانطور كه جحوابش به رسايي رو خوندن

ولي فساد رسوا خواهد شد
ساجده
United States
این موضوعو همه ی مردم میدونن غیر نماینده های مجلس که بعد 12 سال یکی مثل توکلی اومد به بقیه نماینده ها هم گفت خدا رو شکر اینا هم فهمیدن
استناد به گزارشات سازمان موساد وسیا احمقانه است اگر فردا همین دادگاهها وسازمانهای دشمنان انقلاب علیه رهبران نظام اعلام جرم کنند شماها چه پاسخی خواهید داد؟!
سید
سیا و موساد کجا بود داداش؟؟؟؟؟ کشور نروژ یک طرف قضیه است.ثانیا شاهدان که ایرانی اند
Iran, Islamic Republic of
رحیمی رحیمی حمایتت میکنیم...!
آشنا
طلا که پاکه چه منتش به خاکه
خواهشا" طلا رو ديگه خراب نكن!!!!
آیا مجلس اجازه دفاع به مهدی هاشمی را از تریبونش میدهد
حمید
از خواب بیدار شوی مبینی که همین هفته پیش که یکی از نمایندگان از فسادش حرف زد نامه اش خوانده شد ایشان همیشه استثنا هستند ...
تو را خدا به فسادهای عظیم اخیر در دانشگاه آزاد هم رسیدگی شود.
.
_ اشتباه دادم
نعمتی
دوره وزارت زنگنه در وزارت نفت دوره سیاه ... بود...
آفاق
بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه الان نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟هنوز ازراه نرسیده چه افتضاحی در مورد نفت و بنزین به بار آوردن؟!!!!!!!!!
رضا
هر چی بود از دوره ی میر کاظمی بهتر بود
در این پرونده هم ردپای سرپوش گذاشتن از ناحیه وزارت اطلاعات آنروز علنی است.چرا اصلی ترین ارگان که طبق فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری مسئول پیگیری و ریشه یابی مفاسد اقتصادی است همیشه مصون از پیگرد است چرا مجلس یک تحقیق وتفحص اساسی از وزارت اطلاعات بعمل نمیاورد؟!
United States
آقایون خواب که ادعای مبارزه با فساد دارن ، از توکلی یاد بگیرن که تو همه دولت ها ضد فساد حرف میزنه و تفاوتی بین اصولگرا و اصلاح طلب قائل نیست.
وحید
Iran, Islamic Republic of
اشکالی نداره

نوش جونش

چه اشکالی داره وقتی اهل بیت ایشان سند

شش دانگ مملکت رو حق خوشون میدونن این

پولها بابت شکلات پچه هاشون هم نیست

...
مهردادبابصیرت و متفکرونابغه خارچشم جهان نیوز
خداوند احمدتوکلی ..و زاکانی رو از این مجلس نگیره
محمد توکلی گیلوان
وایضا الیاس نادران
صد درصد
United Kingdom
و همینطور دکتر کامران نماینده اصفهان
United States
چرا همینطوری الکی اسم اضافه می کنی؟
خوب از حق مردم در دولت نهم و دهم هم بگید
مگه توکلی کم گفت دروغگو؟
Iran, Islamic Republic of
پشتش گرمه
بنابراین پرونده اش آرام مختومه میشه
United States
سرد می شه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
پرونده اش با شيب ملايم نرمك نرمك طوري مختومه ميشه كه آب از ْآب تكون نخوره مي گي نه ؟ وايسا تماشا كن !!!!!
آشنا
دولت نهم ودهم که بدبخت به جایی وصل نبود هرچی بود ونبود ، درست و غلط روشد دیگه !!!!تازشم روحانی جونتون که گفت والله ،تالله ... تموم شد پس گوش کنید به روحانی متشکرتون !!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
یکی از مشاوران هاشمی سال 88 می گفت به احمدی نژاد فقیرا و بی سوادا و روستایی ها رای دادند . اصلا طبقه پایین حق رای ندارن...
اینم از حق مردم توی دولت نهم و دهم...
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
خب جناب توکلی پشتش گرم بوده و هست ولی انشاالله با همت قوه قضاییه شاخ این غولهایی که مثل خوره به جان مال و دارایی مردم و بیت المال مسلیمن افتاده اند شکسته خواهد شد و این فتح بابی خواهد بود تا به حساب سایرآقازاده ها از ریز و درشت رسیدگی شود.
قوه محترم قضاییه ملت و به ویژه قشر محروم و مستضعف جامعه و این پابرهنه گان انقلاب منتظر تصمیم انقلابی و اصولی و قانونی شمایند!
امیدواریم از این آزمون خطیر و سرنوشت ساز سربلند بیرون آیید.اگر درست عمل کنید ملت پشتیبان شما وانقلاب ونظام باقی خواهند ماند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چرا سراغ دلال هاي زمين و ملك و ماشين و ميوه و ارزاق عمومي نميرويد كه در سايه امنيت جمهوري اسلامي خون مردم را قشر كم درامد را تو شيشه كرده اند .؟؟؟
کیوان
Iran, Islamic Republic of
نه بابا ! فرزند حاجاقا ... نه استغفرالله باز هم ایادی استکبار جهانی و ضد انقلاب دارند سرمایه های انقلاب و منبع خاطرات انقلاب را تضعیف می کنند!!!
بابا اصلاً مقصر احمدی نژاده ......
ما که از چشممون بدی دیدیم از حاج آقا و خانوادش اصلا و ابدا. البته قبول دارم یه زمانی اشتباه کردیم غلط کردیم به ایشان گفتیم عالیجناب سرخپوش
تحلیلمان اشتباه بود همش تقصیر این گنجی از خدا بی خبره و گرنه ارادت ما به حاج آقا که قابل وصف نیست خلاصه این برچسبها به حاج اقا و خانوادش نمی چسبه. ای بیسوادان افراطی خجالت بکشید!!!!!
نظر یک اصلاح طلب روشنفکر طرفدار پروتستانتیزم دینی و طرفدار بیت امام و مخالف هر گونه تحجر و توهم و علاقه مند به تمدن صنعتی غرب - در ضمن آبراهام لینکولن شهید شد به کسی هم مربوط نیست و امام حسین ع کمی انعطاف داشت بهتر بود و از این موضوعات......
درورد بر احمد توكلی كه مردانه در برابر فساد ايستاده است

م.هـ بايد به اشد مجازات برسد
اي كاش همينطور قاطعانه قوه قضائيه پيش برود و در زمينه فساد چين بشود الگوي ما.... هر كسي فساد كرد با اشد مجازات رو به رو شود
United States
قابل توجه بعضی ها
محمد
با سود بیست در صد می شود به عبارت64000000000 شصت وچهار میلیارد تومان بی قابل
مشکوک
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه مگه این دادگاه غیر علنی برگزار نشده چطور توکلی در جریان پرونده قرار داره انگار کاسه ای زیر نیم کاسه هستش
برو وظایف نظارتی مجلس رو بخون ُمشکلت حل شه.
Iran, Islamic Republic of
شما که بلدید
به جای هاشمی فحشش را بکشید به احمدی نژاد و بعد کاریکاتورش را هم بکشید
شما که بلدید جهان جان
Iran, Islamic Republic of
در حکومت اسلامی هستیم ؟؟؟؟آیا متهم تا قبل از حکم دادگاه مجرم می شود ؟ انشاالله اگر خطا کرده اعدام شود . ولی آیا در حکومت شیعه این گونه افشاگری مجاز است ؟ آیا ایشان از تریبون مجلس اجازه دفاع دارد؟ انشاالله پیش وجدان خودمان شرمنده نباشیم .
وقتی اصل پرونده و سوابقش به خطر بیفتد و بوی ماست مالی به مشام برسد افشاگری که هیچ، مجازات مجرم هم از هر واجبی واجبتره.
United States
شجاعت این نماینده تهران تحسین برانگیزه
Iran, Islamic Republic of
عزیز جان از خواب بلند شو . خیلی وقته دم خروس زده بیرون . ضمنا هی نگو مملکت شیعه که اگر حکومت شیعه بود بر اساس حکم امیرالمومنین(ع) منصوبین حکومت باید طوری رسوا بشن که هیچ جایی نتونن سرشون رو بالا بگیرن
Romania
عزیزدل برادر
آقای توکلی یکی از اتهام های وارده به این آقازاده رو برای اطلاع ملت قرائت کرده.
حکم صادر نکرده عزیزدلم، تو رگ گردنت برای خالی کردن جیب این مردم بدبخت هم باد میکنه؟ ؟؟؟؟
موسی
به این آقازاده که رسید شد مملکت شیعه و اسلامی
نترسید دوباره تبعیدش میکنن به انگلیس و اروپا برا سرکشی به وضع دانشگاه آزاد اسلامی بابا.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم دزد خونه خودتو لب پشت بام گرفتی حالا میگی اجازه دفاع بدید بزن تو دهانش که اصلن یک کلمه حرف نزنه
حمید
Iran, Islamic Republic of
رحیمی را زودتر محاکمه کردند که بگویند این اقا زاده هم مجازاتش همین حدود هست.
بشری
چرا وقتی اسم این آقا زاده میاد و خیانتهاش همه باید ساکت شوند و همه بی وجدان هستند ...نامه های دفاعیه ایشون و خاندانشون گاه و بی گاه در مجلس خوانده میشود....اول و آخر مظلوم نمائی هستند....فرزندان هاشمی همیشه استثنا هستند
Indonesia
راستی یکی به اقای مطهری بگوید سئوال احمدی نژاد در خصوص فرزندان آقای هاشمی با این توضیحات مشمول دخالت در فتنه می شود؟؟؟
گروهبان کرسنت ،استات اویل
Iran, Islamic Republic of
من از اقای احمد توکلی نماینده شجاع وفساد ستیز مجلس حلالیت می طلبم که در دوران دولت نهم ودهم با برخوردهای فساد ستیزشان فکر میکردم ایشان از روی لجات وعناد با دولت احمدی نژاد مشکل دارند امروز می فهمم چقدر از مسئه پرت بودم ودر مورد ایشان بد قضاوت کردم خداوند ایشان را حفظ فرماید سایر نمایندگان فساد ستیز اقایان الیاس نادران واقای زاکانی نیز در مجلس قوت قلب ما هستند.
Romania
داداشم حرف دلم رو زدی منم در مورد توکلی زیاد خوش بین نبودم اما الان نظرم در مورد ایشون تغییر کرد
گرچه تنها کسی که بارها براش از ته دل دعا کردم و رای که بهش دادم ...
Iran, Islamic Republic of
آقاي توكلي اگر راست مي گويد
سايتش را از تسلط .... درآورد
راست میگه سایت آقای توکلی پر از اصلاح طلبانی است که در بهترین حالت یکی به میخ میزنند و یکی به نعل....موضع مشخصی ندارد
م
United Kingdom
نظر اطلاعات مهم بود : وزارت اطلاعات همچنین مدعی می‌شود که ماجرا به این دلیل به مهدی هاشمی ارتباط داده شده که فساد درآمدی استات‌اویل پوشانده شود .پس قاعدتا بقیه اش نمی تونه برای مردم عادی کوچه و خیابان که وقت و درامد حداقلی برای سیر کردن شکم خودشون را هم ندارند مهم باشد مگر اینکه قوه قضاییه یک پیگیری بفرمایند
سيد عباد
خدا را قسم ميدهم به حق شيعيان حقيقي كه در اين كشور زندگي مي كنند ا ين اقايان خلافكار را رسوايشان كند انشا الله.
ايمان
Iran, Islamic Republic of
به گفته معصومين ع :حكومت باكفر پا برجامي ماند،اماباظلم هرگز دوام ندارد ...رفتار اين اقازاده مصداق كامل ظلم به جمهوري اسلامي ،به نظام اجتماعي وفرهنگي،ظلم به شعوراين مردم با حجب وحيا است.وزمينه تغيير دررفتار مردم را بسوي فساد ،رشوه ودزدي و.....فراهم نموده ولطمه هاي فراوان به اخلاق مداري وروحيه ايثارگري و..وارد نموده است. لذا اينجا امثال اقاي مطهري و....بويژه عاليجناب گذشته بايد كف گرگي بلكه پس گردني به اين اقازاده بزنند كه از جا بلند نشود وعبرتي براي ديگران ...وووابروي نظام و...فراهم شود .البته قاضي اين پرونده اگر نر نباشد مهم نيست بايد خيلي مرد باشد .
Iran, Islamic Republic of
اگه جمهوری اسلامی تا حالا از پس اینها بر نیومده برای اینکه امثال تو حمایتش کردید . اما حالا ما پشت نظامیم ... هم جلو هاشمی هم امثال تو
الهیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
آمیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین
مریم
Iran, Islamic Republic of
چرا آقای توکلی الان این موضوع را مطرح میکنند.......
دروغ است توسی حساب سیاسی است.
سرور
شما که قرار بود باسواد باشید.تسویه!
حسام
با سلام
بنده موافق اجرای عدالت هستم حال از هر گروه و جناحی باشد. اللهم عجل لولیک الفرج
نوه عمو يادگار
پشتم گرمه پشتم گرومه چه خيالي پشم گرمه
اين ها براي تحت شعاع قراردادن معاون اول دولت پاک است جدي نگيريد. چراسعي داريد قوه قضائيه را تحت فشار قرار دهيد. موضوع ان 170نفر اعلامي از سوي معاون دولت پاک چي شد.. افراد کي بودند. بازي کي بود کي بود من نبودم را نکنيد.
سید
همانطور که قضیه بابک زنجانی برای تحت الشعاع قرار دادن جریان فساد کرسنت ز... بود
امین
نابغه قضیه رحیمی رو هم همین اقای توکلی پیگیری میکردن با شناسمه حرف بزنید.
Iran, Islamic Republic of
توکلی درود و سپاس
United States
کاش این مرد رئیس جمهور می شد
Romania
البته این کار آقای توکلی واقعا ستودن داره و کار بزرگی انجام دادن که وظیفه هر نماینده ملت هست اما کمی با تامل بیشتر در مورد افراد باید تصمیم گرفت
Iran, Islamic Republic of
توکلی پاک دست واقعی
چشمان دشمناش کور
اقاي توكلي فدایییییی داری
احسنت بر دکتر توکلی عزیز
مجید
واقعا اگر هر کس دیگری غیر از این آقازاده بود همینطور آزاد میگشت یا تا بحال 93 بار در ملاء عام اعدام شده بود؟
همه و همه حتی دولت نروژ و دولت آمریکا (دوست جون جونی مهدی جون) و بانک جهانی برای بدنام کردن این آقازاده مدارک زیادی جعا کرده اند (فرمایش وکیل الاغنیا).
ایکاش در نظام اسلامی ما همه در برابر قانون یکسان بودند.
بانکها برای پرداخت 5 میلیون تومان وام 22 درصد پدر جد وام گیرنده و ضامنین را پیش روی وام گیرنده قرار میدهند تا درس عبرت بشه و بدونه هربار باید از خجالت سرافکنده بشه بعد یکنفر اینطور رشوه و رانت توخونش باعث گردن کلفتیش میشه و راست راست راه میره و به ریش مردم و نظام میخنده.
واقعا که....
z
Iran, Islamic Republic of
واقعا پشتش خیلی گرمه، البته هیچ ربطی هم به بابا یادگارندارد.!
Iran, Islamic Republic of
باید مشخص شود که کدام نمایندگان ازرحیمی پول رشوه دریافت کرده اند .....
نادر
این بازی رحیمی بود برای ضربه زدن به اصولگرایان و انتقام از کسانی که اون رو به دادگاه کشوندند و گرنه اگر اسمی بود تا حالا خوانده شده بود و اصلاح طلبان توی بوق میکردند....از پولی که اصلاح طلبان از شهرام جزایری گرفتند و توسط کروبی تایید شد چه خبر ....خوب روش سرپوش گذاشتند که بوی تعفنش در نیاد مردم یادشون نمیره
امینی
هرکس به نظام اسلامی خیانت کند رسوای دنیا و اخرت است خدا انها را رسواتر کند ...
Iran, Islamic Republic of
حالا این پول کجا رفته؟ تو جیب مهدی هاشمی؟
آقای توکلی زدی جاده خاکی که بر قوه قضاییه فشار میآوری
حمید
اتفاقا زدند جاده اصلی....تا قضات ما توی این پرونده سنگین حکم آبکی ندهند...فشار فعلا از جای دیگر است
رهرو ولايت
United Kingdom
باسلام خدمت آقاي توكلي عزيز.خداپدر شماوتمام كساني كه دلسوز نظام ومملكت هستند را بيامرزد.ايننكه شما اشاره كرديد ذره اي در مقابل درياست.اگر فساد اين خانواده نبود حال وروزمملكت مااينگونه نبود.و.....
زنده باد هاشمی که وجودش موجب حیات مخالفینش است...
جو زده نشو روزی از حرف خود پشیمان میشوی
Romania
جهان نیوز و بر و بچه های زحمت کش خسته نباشید، شجاعت شما در حمایت از حق مردم کمتر از شجاعت آقای توکلی نیست
من یه چرخی زدم هیچ جایی جرات نکرده این خبر رو بزنه
دمتون گرممممممممممممممممممم
United States
پنج میلیون دلار اقلاْ شریک و تکنولوژی خارجی را به ایران آورد..... اختلاسهای ۳۰۰۰ میلیاردی آقای خاوری و ۸ر۲ میلیارد دلاری آقای ب.ز. چه چیزی به ایران آورد؟

چرا دیگر خبری از آنها نیست؟
بشری
به اونها هم رسیدگی میشه تو واسه این آفا زاده خودتو نکش حروم میشی
نظر مردم ایران در مورد آق مهدی یک کلمه است : پشتش گرمه ! فردا هم جوابیه آق مهدی از تریبون مجلس پخش خواهد شد
این کامنت را اینجا مینویسم که شاید بخونید
چون توی تمام سایتای مرتبط را جستجو کردم اما جایی پیدا نکردم که مطلبم را به اشتراک بذارم تا شاید جواب خوبی بگیرم
جوانی هستم از گلپایگان
به بهانه دهه مبارک فجر، امسال پرچمهای عجیبی دیدم
پرچمی عمودی که از راست به چپ قرمز ،سفید و سبز بود که اگه به صورت درست توی دست بگیریم یعنی سبز بالا و قرمز پایین ارم مقدس پرجم به سمت راست پرچم خواهد بود
یا پرچمی برعکس مطلب بالا یعنی ارم به سمت چپ
یا پرچمی که یه خورشید منبتی بزرگ تمام پرچم را گرفته و اصلا ارمی نداره و حتی رنگها هم تقریبا محو شدند
یا پرچمهایی که به جای ذکر مقدس الله اکبر خط دارند
لطفا پیگیری کنید
به قول دکتردادکان مگر چقدر به یک نماینده حقوق می دهند که این همه خرج می کنند مگر اینکه بعضی از آنها درامدهایی دیگری از راه نمایندگی کسب می کنند؟
خدا به دادمان برسد. فعلا همه دارند فساد دیگران را برملا می کنند. انگار در این مملکت فساد تا عمق وجود همگان نفوذ کرده است.
برخی می دانستند ولی از ترس پدر ایشان نمی توانستند حرفی بزنند. این مجلس هم آخرهایش هست و به سیم آخر زده ولی خوب می دانند که اتفاق خاصی نمی افتد.
قهرمان
پشتش گرمه به کدخدا
خدا لعنت کند کسانی را که در این مملکت فساد را ریشه ای و نهادینه کردند
ببین چه قدر از مبانی دینی فاصله گرفتیم... اعتماد مردم را با این کاراشون از بین بردن...
دانشجو
بابا ! این ها یک باغ پسته داشتند چاه های نفت و شرکت نفت افتاد توش
فاطمه
کی شما سه تفنگدارومحاکمه کنه (توکلی ،زاکانی ،نادران )شمااین بازی روراه انداختین وجه احمدی نژادوخراب کنیددستتون روشده حناتون دیگه پیشه مردم رنگ نداره بزودی درپیشگاه خداوندحاضرخواهیدشدوجواب این همه ظلموخواهیدداد.
پاسخ فاطمه جان...علیا هستم دختر خوب
Romania
فاطمه جان عزیزم من دو دوره احمدی نژاد مردانه در کنارش بودم و هنوز هم شعارم آینه که احمدی نژاد بی مشایی رو دوست دارم....ولی هرگز قبول ندارم که فعل رحیمی قابل دفاع بود....ولی طبیعتا این سه عزیز به سبب عمق باور پاک شون با تکلیف در مقابل افت های خزیده در پوستین نسل ارزشی ها ایستادن....افت هایی که دیر یا زود دامن انقلاب و بچه های انقلابی رو قطعا می گرفتند....پس با افتخار من سرم رو بالا می گیرم که پرچمدار آن حقیقی باور فساد ستیزی امثال نادران و توکلی وزاکانی ها هستند....شما هم اگر با این دید ببینید قطعا تحسین خواهید کرد....
محمد
جناب آقای توکلی اگر دغدغه نماینده بودن مردم هست فقط لطف بقرماببد بگویید چرا بعد از 10 الی 15 سال که همه این سالها هم حضرتعالی نماینده بودی الان احساس مسیولیت نمایندگی کردی . این پرونده مگه که مربوط به خیلی سال است چرا تا الان سگوت کردی ؟
France
خورشيد از كدام طرف درآمده كه حرفها و اسناد موجود در غرب مستند دادگاه ايران قرار مي گيرد البته شكي نيست اگر كسي كار فاسدي انجام داده بايد مجازات شود ولي توجه شود در غرب حرفهاو اسناد زيادي وجود دارد كه اگر معتبرند بهتر است به آنها هم توجه شود
شهاب
آقا زاده اسناد داخلی رو از بین برده....توی خارج با توجه به همین اسناد متهمین محاکمه شدند و اونها تایید کردند که این کار رو کردند ...حالا توی ایران عده ای میخواهند با استناد به این که اسناد موجود در غرب است و ربطی به ایران ندارد بر کارهای این آقا زاده جنجالی سرپوش بگذارند
صفری
Iran, Islamic Republic of
آقای توکلی مواظب باش شما را هم دونبال نخود سیاه به دبی نفرستند . مثل اون بنده خدا که ....
مجید
Iran, Islamic Republic of
اقایان توکلی ونادران وزاکانی همیشه پشت پرده فساد را افشا میکنند ربطی به امروز ودیروز ندارد قوه قضاییه ازمون سختی دز پیش دارد باید حکم عادلانه بدهد باید بساط فساداز کشور جمع شود
منصور
بنده به عنوان یک فرد ایرانی، بوجود این نماینده محترم افتخار می کنم و افرادی شبیه جناب آقای توکلی بایستی حمایت همه جانبه شوند. همیشه منافقان، بنام اسلام و اسلامیت، آبروی اسلام را بردند و بایستی این افراد اسلام نما و منافق به مردم و کشور، شناسائی و رسوا شوند. ما بدون حسن انجام کار نمی توانیم مملکت خود را بسازیم. اگر کسانی شبیه آقای توکلی در امروز نباشند، انقلاب ما، یک انقلاب بی موردی خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
کی گفته تو نماینده ملت ایران هستی معلومه خوب پرت کردند
حمید
معلومه تو هم خوب داری میسوزی...مردم بهش رای دادند و انتظار هم دارند هر جا فسادی بود صدایش بلند شود...تو چرا ناراحتی
رها
همین که در باره فساد این آقا زاده افشاگری کرده شجاعت میخواد که همه ندارند
واقعا مظلوم تر از خاندان رفسنجانی ها کجا سراغ دارید؟!!!!!!
این چند میلیون دلار هم حقشونه بنده خداها
به هر حال این ها زحمت کشیده اند!!!
حسینی
Iran, Islamic Republic of
تخطئه و نه تقطعه
سیستانی
انچه اقازاده هادرپوشش کمک به نظام انجام داده اند،فقط برای قدرت گیری بیشتراست!احزاب قدرت میگیرندتاصحنه های سیاسی واقتصادی یک مملکت رابه چنگ اورندودرنتیجه پست ومقام بیشتروپول بیشتری کسب کنند!امازیک چیزغافل هستندوان اینکه هنوزخون شهدایی که صادقانه برای ماندن نظام اسلامی برزمین ریخت،هنوزبوی تازگی میدهدوهمانهانیزمدعیان منافق رارسوامیکنند!گفتم،بعدازرحیمی نوبت کسان دیگری میرسدواین پیش بینی خوبی ازکاردرامد!
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما جناب توکلی
امین
الهی بمیرم برای مسئولین سه قوه که با این افشا گری ها چه خطراتی که تهدیدشون نمیکنه...
خیلی به بهبود عدالت امیدوار شدم، خیلی...
(۳۱ ساله امیدوار از تهران)
مرتضی
توجه کردید،سالگرد انقلاب اسلامی مبارک
علی
همون طور که اقای توکلی گفتن باید متحد باشیم
از چینی ها یاد بگیرید مبارزه با فساد را .
یه دختر بدجور انقلابی
Romania
درود خدا بر توکلی....قوه قضائیه حق نداره در مقابل این پرونده و این شخص ذره ای مماشات کنه.....ملت هم بسیار بیشتر ازین ها از مهدی هاشمی می دونه....جنایت های کثیف سال 88 و عصر انتخابات این مرد اصلا کمتر از فساد و رشوه ی استات اویلش نیست....
یه نفر
....

کمتر کسی از ما هست که اطلاعی از اختلاس ها و دزدی های کلان در سالهای اخیر نداشته باشد........