کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا کسی از شکنجه من در آلمان نگفت؟

14 بهمن 1393 ساعت 10:11

یوسف پیرزاده در واکنش به اظهارات نایب‌رئیس مجلس آلمان که ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده بود، این سؤال را مطرح کرد: چرا کسی شکنجه‌شدن من در زندان‌های آلمان را به نایب‌رئیس مجلس آلمان متذکر نشد؟


به گزارش جهان، یوسف پیرزاده تاجر ایرانی که ۱۸ ماه در آلمان زندانی بوده است، در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به اظهارات نایب‌رئیس مجلس آلمان که اخیراً به ایران سفر و نظام اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم کرده بود، گفت: سخنان خانم کلودیا روت که در روزهای گذشته واکنش اصولگرایان و تعدادی از نمایندگان مجلس را به‌دنبال داشته است, جاى ابهام دارد.

وی این سؤال را مطرح کرد: چرا نمایندگان کشور من به رفتار کشور آلمان با اتباع بیگانه به‌خصوص این‌جانب و عدم رعایت حقوق بشر در آن کشور به‌اصطلاح مدعی حقوق بشر اعتراضی نکردند؟

این تاجر ایرانی که ۱۸ ماه در زندان‌های آلمان زندانی بوده و به‌گفته خود تحت شکنجه قرار گرفته است، اضافه کرد: مدارک و مستندات در خصوص نیت‌خوانى و شکنجه روحى و محدودیت شدید و محکومیت غیرقانونى در خصوص این‌جانب توسط دولت آلمان در کمیسیون امنیت ملى، کمیسیون اصل نود و دفتر رئیس مجلس موجود است.

پیرزاده با تأکید بر "عدم‌حمایت دولت از اتباع ایرانی، بیگانگان را گستاخ کرده است"، افزود: معاونت حقوقی ریاست جمهوری باید جوابگو باشد: درخواست این‌جانب در خصوص پایمال شدن حقوق ملى و فردى‌ام در کشور آلمان با توجه به مدارک موجود در چه مرحله‌ای از پیگیری قرار دارد و به کدام نهاد بین‌المللی در این خصوص شکایت شده است؟

وی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: بنده بدون هیچ تخلفی آسیب و خسارت دیده‌ام؛ شما چه حرکتى در خصوص این پرونده کرده‌اید؟ چرا پرونده‌ای که می‌تواند ظلم کشور آلمان را نسبت به یک ایرانى اثبات کند، مسکوت گذاشته شده است و این در حالی است که هیچ یک از مسئولین مربوطه نمى‌توانند درباره این پرونده اظهار بی‌اطلاعى کنند.

این تاجر ایرانی در پایان تأکید کرد: دکتر روحانى عزیز رئیس جمهور محترم به‌عنوان بالاترین مدیر اجرایی و یک حقوقدان بفرمایند: چه‌کسی از حقوق اتباع ایرانى در مقابل بیگانگان باید دفاع کند؟


کد مطلب: 405329

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/405329/چرا-کسی-شکنجه-آلمان-نگفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com