جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۱۰

پیغام رسمی صهیونیست‌ها به ایران

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 405205
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به قنیطره، از کانالی رسمی اعلام کرد که تصمیم ندارد، این ماجرا را ادامه‌دار کند و یا تب آن را بالا ببرد.
پیغام رسمی صهیونیست‌ها به ایران
به گزارش جهان، علاءالدین بروجردی در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران از برخی کشورهای دوست مانند روسیه پیامی از جانب رژیم صهیونیستی برای خودداری از تشدید اوضاع پس از عملیات قنیطره دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: ما از یک کانال رسمی این پیام را دریافت کردیم که آنان اظهار علاقه کردند، تصمیم ندارند این ماجرا را ادامه‌دار کنند و یا تب آن را بالا ببرند؛ بنابراین انتظار دارند که طرف مقابل به همین صورت عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: این واقعیت از یک کانال رسمی به یک مقام مسئول در وزارت خارجه ما منعکس شده است؛ البته منظور من روسیه نیست، اما یک کانال رسمی است که این امر را از طریق وزارت امور خارجه به ما منتقل کردند .

تلاش صهیونیست‌ها برای آرام‌سازی اوضاع پس از عملیات شبعا


بروجردی درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای آرام سازی اوضاع پس از عملیات مزارع شبعا گفت: تجربه پنج جنگ سال های ۲۰۰۰، ۲۰۰۶، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ برای عدم پاسخگویی کافی است؛ باید گفت که در این پنج جنگ منصفانه‌ترین قضاوت آن است که رژیم صهیونیستی نمی خواهد این شکست برای ششمین بار در منطقه تکرار شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: قطعا هرگونه عکس العمل آنها موجب عکس العمل شدیدتر مقاومت خواهد شد و این می‌تواند بشکه باروت را منفجر کند و تبدیل به جنگ گسترده ای شود.

وی افزود: فکر نمی‌کنم که رژیم صهیونیستی چنین تصمیمی اتخاذ کرده باشد، زیرا نتایج آن مشخص است که تکرار شکست‌های گذشته خواهد بود.

مذاکرات ۱+۵ مانع پاسخ مقاومت نخواهد بود


بروجردی در خصوص ادعا و پیش‌بینی برخی طرف‌ها مبنی بر اقدام ایران در آرام‌سازی اوضاع پس از عملیات قنیطره به خاطر مذاکرات هسته‌ای، گفت: مذاکرات هسته‌ای ما با گروه ۱+۵ که آمریکا یکی از آنهاست، قطعا منهای هر مساله دیگری است؛ این اصل است و با وجود آنکه طرف مقابل بارها اظهار علاقه کرده است نسبت به مسائل منطقه صحبت کند، ما هیچ تصمیمی برای گره زدن مسائل و مذاکرات هسته ای با هر مساله دیگری در منطقه به ویژه مساله فلسطین نداریم.

وی افزود: این دو مساله کاملا مجزا است؛ لذا این تصور کاملا غلط است که برخی گمانه زنی می‌کنند که ممکن است ما در ارتباط با جنایت‌های رژیم صهیونیستی به دوستانمان اعم از حزب الله، جهاد اسلامی یا حماس در منطقه توصیه خاص کنیم که مذاکرات ما دچار مشکل نشود؛ این امری واهی و غیر واقعی است؛ بنابراین هر یک مسیر خود را می‌پیماید.

صهیونیست‌ها آتش را در جولان روشن کردند؛ خودشان هم پاسخگوی پیامدهای آن باشند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در پاسخ به سؤالی در خصوص ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر احتمال گشوده شدن جبهه جولان علیه رژیم اشغالگر قدس و نصب سکوهای پرتاب موشک در این منطقه، اظهار داشت: من فکر می کنم که جبهه جولان را خود رژیم صهیونیستی فعال کرد.

بروجردی با اشاره به اقدام نابخردانه و غیرمنطقی صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن هفت چهره ای که در جولان حضور داشتند، گفت: آنان بالاخره در خاک سوریه حضور داشتند و حضور آنان با توجه به نوع رابطه ما و حزب الله با سوریه خیلی طبیعی بود. ولی عملا آنان (صهیونیست‌ها) آتش جنگ را روشن کردند و طبیعتا باید پاسخگوی پیامدهای احتمالی آن هم باشند؛ بنابراین هر تحول دیگری هم بخواهد در این منطقه اتفاق بیفتد، باید صورت حساب آن را به پای رژیم صهیونیستی نوشت.

پاسخ پشیمان کننده به رژیم صهیونیستی در صورت اشتباه محاسباتی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین رابطه تأکید کرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران، این پروندۀ جنایت رژیم صهیونیستی را همچنان باز نگه خواهد داشت.

بروجردی خاطرنشان کرد: ما پیوسته حامی مقاومت بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود و معتقدیم تنها زبانی که رژیم صهیونیستی متوجه می شود، همین زبان اقتدار و پاسخ قاطعانه و مقابله به مثل است؛ وگرنه اگر آن ها در مقابل خود فضایی باز ببینند، هر روز جنایتی تازه مرتکب خواهند شد.

وی ادامه داد: از ۳۶ سال قبل که پرچم رژیم صهیونیستی به زیر آمد و سفارت آنان در تهران بسته شد و در اختیار برادران فلسطینی قرار گرفت و پرچم فلسطین در خیابان فلسطین امروز بر افراشته شد، عملاً این مقابله شکل گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: صهیونیست‌ها منافع نامشروع تعریف شده‌ای را که با نظام شاه در ایران داشتند، از دست دادند و پس از آن، دشمنی خود را آغاز کردند؛ این دشمنی فعال از همان زمان تا امروز وجود داشته است.

بروجردی تأکید کرد: این امر به این معنا نیست که سیاست ما ورود به یک جنگ در منطقه است؛ بلکه سیاست ما مدبرانه است و ما از همه تدابیر لازم برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده می کنیم و این امر بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: بارها در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌ایم که اگر دچار اشتباه محاسبه‌ای شود، قطعا آمادگی کامل را برای یک مقابله جدی و پشیمان کننده با این رژیم داریم و این، سیاست رسمی ماست.

بروجردی همچنین در خصوص سفر اخیرش به لبنان برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای حزب الله در قنیطره گفت: هدف اصلی از این سفر شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنرانی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ایشان مانند همیشه با شجاعت و صراحت مواضع رسمی را اعلام کرد که به نظر من فضا و صفحه‌ای جدید در ارتباط با مواضع عملی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به وجود آورد؛ رژیمی که به هیچ یک از اصول و ضوابط بین المللی و انسانی پایبند نیست و نمونۀ آن، کشتار کودکان و زنان در غزه بود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی ناجوانمردانه و وحشیانه شماری از عزیزان را در قنیطره به شهادت رساند و حادثه‌ای تلخ را رقم زد، اما قدرت‌نمایی حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی و پاسخ در این فاصله کوتاه، در واقع ضرورتی بود که با تشخیص حزب الله انجام شد و امیدوار هستیم که بتواند پیام لازم را به کسانی که این جنایت را در قنیطره مرتکب شدند، رسانده باشد.

ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط صهیونیست‌ها را فراموش نکرده‌ایم

بروجردی در ادامه گفت: صرفنظر از بحث مقاومت، ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را دشمن ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم و هیچ کسی هم ترور دانشمندان هسته ای ما را فراموش نکرده است؛ جنایتی که بر اساس همه تحقیقاتِ به عمل آمده، کار آن ها بود.

وی اضافه کرد: در همین عملیات قنیطره هم یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسید؛ ما به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور داریم و آن را در جهان اعلام هم کرده ایم.

آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد تروریسم هستند/ اقدام حزب الله در شبعا، عکس العمل بود نه عمل

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص خبر روزنامه واشنگتن پست در خصوص دست داشتن "سی آی ای" و "موساد" در ترور شهید "عماد مغنیه" خاطرنشان کرد: در جهان امروز، آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد تروریسم هستند.

بروجردی افزود: این اعتراف موجب می شود، بسیاری از کشورهایی که فکر می‌کنند آنچه می‌گوییم تبلیغاتی است به این باور برسند و بدانند تروریسم دولتی که بدترین شکل تروریسم است و در واقع رژیم‌ها در پشت سر آن قرار دارند، مهمترین مرکز آن در جهان امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام حزب‌الله عمل نبود، بلکه عکس‌العمل بود؛ یعنی شبعا در برابر قنیطره و مسأله بعدی این است که (این عملیات) در سرزمین لبنان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مزارع شبعا سرزمین لبنانی است و حق دفاع مشروع هر ملتی در سرزمین خودش را در برابر متجاوزین و اشغالگران دارد و این، یک اصل شناخته شده بین المللی است؛ بنابراین اقدام حزب الله از بُعد مقررات بین المللی قابل اعتراض نیست.

بروجردی درباره دیدار با دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما این افتخار را همیشه در سفر به لبنان پیدا می کنیم که خدمت دبیرکل محترم حزب الله برسیم؛ طبیعی است که تحولات جدید در منطقه به خصوص اقداماتی که اتفاق افتاد و زوایای مختلف آن و همچنین پیامدهای احتمالی آن از مسائلی بود که مطرح شد و بقیه مسائلی که در منطقه به خصوص در بعد مسائل امنیتی و تحرک تکفیری ها در عراق و سوریه وجود دارد، از مسائلی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سفر سردار سلیمانی به لبنان پس از عملیات قنیطره


وی همچنین در خصوص سفر سردار قاسم سلیمانی به لبنان گفت: احترامی که ما در فرهنگمان در جمهوری اسلامی ایران و همینطور برادران حزب الله به فرهنگ شهادت و شهید می گذاریم، بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ این که سردار قاسم سلیمانی برای ادای احترام به شهید بزرگوار «عماد مغنیه» و «جهاد» فرزند برومند ایشان به لبنان بروند، امری بسیار طبیعی است و باز بسیار طبیعی است که در اینگونه سفرها ملاقات‌ها و دیدارهایی صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بنابراین با توجه به تحرکی سردار سلیمانی در منطقه دارند و به خصوص در مقابله با جریان تروریستی تکفیری، به نظر من این حضور خیلی طبیعی است.

موضوع ریاست جمهوری لبنان کاملا داخلی است/ آینده روابط ایران و عربستان

بروجردی در ادامه، در خصوص فرایند سیاسی لبنان و خلأ ریاست جمهوری در این کشور اظهار داشت: همیشه توصیه ما این بوده که اولا این مسأله کاملا داخلی است و ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران ندارد و دوم اینکه اگر ما بتوانیم هرکمکی بکنیم، با پیشنهاد دولت لبنان آماده کمک هستیم.

وی در خصوص تحولات اخیر در عربستان پس از درگذشت پادشاه و آینده روابط دو کشور گفت: وزیر خارجه ما آقای دکتر ظریف برای شرکت در مراسم در عربستان حضور یافت و این امر بعد از سفر معاون وزیر خارجه و ملاقات وزیر خارجه ما با همتای عربستانی در نیویورک، سومین گامی بود که برداشته شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تهران منتظر تصمیمات ریاض در این زمینه است.

بروجردی اظهار داشت: البته می تواند وضعیت به همین صورت ادامه یابد، ولی اگر طرف مقابل که اصولا در پاسخ به این اقدامات جمهوری اسلامی ایران باید به جمع‌بندی برسد، تصمیمی بگیرد، این امر می‌تواند منشأ صفحه جدیدی در روابط دو کشور باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فدایی رهبر
Iran, Islamic Republic of
غلطهای زیادی خاک کشور فلسطین اشغال شده را توبره رژیم کودک کش صهیونیست می کنیم.
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد...
Iran, Islamic Republic of
عالم محضرخداست
Finland
جان هر کی دوس داری دیگه یه چیز جدید بگو

همه میدونیم عالم محضر خداست

اصن عربی بگو تنوع بدی
آزادی اسرای ایرانی ربوده شده در لبنان را که به اسرائیل منتقل کرده اند را پی گیری کنند البته همراه با تسلیح کرانه باختری .
اگه کار دیگه ای داشتی بگو
علی اصغر کوثری
خوب اقلا رئیس مجلس و برخی نمایندگان فعال شدن تا جای خالی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه را که منفعل اند را کمی جبران کنند.
شما شروعش کردی ولی پایانش دست شما نیست
حسين
Iran, Islamic Republic of
غلط كردند بايد تقاص شهيد سردار الله دادي را خيلي قوي بگيرند.
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل چه بخواهد و چه نخواهد باید نابود شود
يا اسرائيل لعنتي دست از بلاد اسلامي بردارد يا اينكه سياست عليه وي با شدت بيشتري ادامه يابد....