پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۹

ابتکار جالب یک روزنامه در سالروز ورود امام (ره)

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 404955
روزنامه همشهری در اقدامی جالب، شماره امروز ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ خود را شبیه روزنامه‌های ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ منتشر کرد.
ابتکار جالب یک روزنامه در سالروز ورود امام (ره)
به گزارش جهان به نقل از مهر، در آستانه سالگرد لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به کشور و سی و ششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، روزنامه همشهری در اقدامی جالب و با یک حرکت ابتکاری، صفحه پیشخوان خود را به طور کامل شبیه نیم‌تای بالای روزنامه‌های اطلاعات و کیهان در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ درآورد.

نصفی از نیم‌تای بالای صفحه نخست شماره امروز ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ روزنامه همشهری به صورت سیاه و سفید کار شده است و این در حالی است که روزنامه همشهری اولین روزنامه تمام رنگی در تاریخ و با تیتر درشت «امام آمد» و تقریباً هم‌اندازه با فونت مربوط به همین تیتر در شماره آن روز روزنامه اطلاعات و همچنین با تصویری از امام که در حال پائین آمدن از پله‌های هواپیمای ایرفرانس در فرودگاه مهرآباد است، کار شده است.



 

روزنامه همشهری همچنین با فریدون صدیقی گزارشگر آن روزهای آن روزنامه اطلاعات که ورود امام خمینی به میهن را پوشش داده بود، در مورد حال و هوای تهران در این لحظه تاریخی به گفتگو نشسته است. صدیقی در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: به دلیل ازدحام جمعیت فقط توانستم از فرودگان مهرآباد به روزنامه زنگ بزنم و بگویم: «امام آمد».


در این بخش از صفحه نخست روزنامه همشهری، همانند آن روزها، لوگوی روزنامه پائین‌تر از تیتر اصلی کار شده است. در این بخش همچنین تیترها، عناوین و مطالب خاطره‌انگیز دیگری از همان روزها مانند «امام هنگام ورود گریه می‌کرد»، «طول جمعیت استقبال کننده ۳۳ کیلومتر بود» و «امام خمینی: فقط قدم اول پیروزی را برداشته‌ایم» که تلفیقی از تیترهای دو روزنامه اطلاعات و کیهان هستند، درج شده است.


البته در همین نیم‌تای بالای صفحه نخست، روزنامه همشهری فضایی را هم به انعکاس و درج اخبار روز گذشته اختصاص داده و آنها را منعکس کرده است که از آن جمله می‌توان به سخنان رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نانو، بازتاب سخنرانی نصرالله در رسانه‌های دنیا، آغاز جشن سینما در ۳۰ سالن پایتخت و ... اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م ه
امام
همیشه در قلب ما هستی
یک نسل سومی
منتظر
عالی بود.....کاش قدر این انقلاب را بدانیم ....فقط غربی ها میدانند که ما چه نعمت بزرگی داریم که با هر وسیله ای در پی نابودی آن هستند....
مرگ بر آمریکا و اسراییل....
Iran, Islamic Republic of
البته نباید رنگ سیاه می زند القای منفی دارد
روژین اسدی
سلام و صلوات خدا بر پیرجماران بر امام امت بر روح الله بر یار صدیق امام زمان
یک طلبه
خیلی بد درحدلیگ ایران
Iran, Islamic Republic of
سالروز انقلاب مبارک
یاد امام و شهدا بخیر
آنچه که مهم است این است که باید کمک کنیم تا پلیدیهای بجا مانده از فرهنگ رژیم سابق(مثل دروغ ، ریاکاری ، اختلاس، رشوه ، بی عفتی،تضعیف مستضعفان، تجمل گرایی،غربزدگی...)از بین برود

وگرنه صرفا چند شعار، بعنوان ذکر خاطره،لطفی ندارد...........
Iran, Islamic Republic of
یادش گرامی