پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۹
۲

تجمع ضد فساد دانشجویی/ هشدار درباره مماشات با مهدی هاشمی

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب: 404710
دانشجویان و مردم انقلابی ظهر امروز پس از نمازجمعه تهران مبارزه با مفاسد اقتصادی را فریاد زدند و ضمن قدردانی از مسئولان دستگاه قضایی به خاطر رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی، خواستند به پرونده مهدی هاشمی قاطعانه رسیدگی شود.
تجمع ضد فساد دانشجویی/ هشدار درباره مماشات با مهدی هاشمی
به گزارش جهان به نقل از فارس، دانشجویان و مردم انقلابی ظهر امروز پس از نمازجمعه عبادی و سیاسی تهران مبارزه با مفاسد اقتصادی را فریاد زدند و ضمن قدردانی از مسئولان دستگاه قضایی به خاطر رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی، از این دستگاه خواستند تا به پرونده‌های مفاسد اقتصادی مخصوصا پرونده مهدی هاشمی عادلانه، قاطعانه و انقلابی رسیدگی کنند و از فشارهای گروه‌ها و باندهای ثروت و قدرت نهراسند.

بنابراین گزارش دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی مانند «زالوی اقتصادی سزای تو اعدام است، ملت انقلابی آماده قیام است»، «حرف حساب یک کلام، محاکمه والسلام»، «فساد در حکومت خیانت است به امت، هرکه کند تخطی شود رسوای ملت»‌ و با سر دادن شعارهایی مانند « مرگ‌بر مفسد اقتصادی»، «عدالت علی‌وار اجرا باید گردد، مفسد اقتصادی رسوا باید گردد»‌، «علی‌علی شعار ماست،‌عدالت افتخار ماست» از مسئولان دستگاه قضایی خواستار رسیدگی به مفاسد اقتصادی علل‌الخصوص رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی شدند.

* قوه قضائیه بدون هراس از فشار باندهای قدرت و ثروت به پرونده مهدی هاشمی رسیدگی کند

میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این تجمع گفت: اخیرا خبرهایی شنیدیم که برخی از باندهای قدرت و ثروت به قوه قضاییه برای تخفیف در مجازات شخصی که کمترین گناهش خسارت ده‌ها میلیارد دلاری در پرونده کرسنت به جمهوری اسلامی ایران است، فشار می‌آورند.

دیانی ادامه داد:‌ برای ما دانشجویان و همه مردم تخلفاتی که مهدی هاشمی در پرونده‌های نفتی دارد روشن است و اگر قوه قضاییه بخواهد مماشعاتی در این پرونده انجام دهد و آن‌گونه که لازم است برای تخلفات مهدی هاشمی حکم نکند قطعا مردم نسبت به جمهوری اسلامی بی‌اعتماد می‌شوند و تحقق آرمان عدالت برای آنها کم‌رنگ خواهد شد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ما از قوه قضاییه می‌خواهیم قاطعانه حکم مهدی هاشمی را صادر کند و از فشارهای باندهای ثروت و قدرت نهراسند.

دیانی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه بداند که مردم و دانشجویان تا زمانی که قاطعانه بر مبنای عدالت رفتار کند پشت این نهاد ایستاده‌اند.

وی در خاتمه اظهار داشت: ما منتظر حکم عادلانه، قاطعانه و انقلابی برای مهدی هاشمی هستیم و به اعتراضات خود تا تحقق این مسئله ادامه خواهیم داد.

* مماشات با مهدی هاشمی باعث باز شدن راه فساد و جری شدن مفسدان می‌شود

دانشجویان و مردم انقلابی در ادامه با قرائت قطعنامه‌ای به تجمع خود پایان دادند.

متن این قطعنامه به شرح زیر است:

ریاست محترم قوه قضائیه

جناب آیت‌الله املی لاریجانی

سلام علیکم؛

جنبش دانشجویی مسلمان بر مبنای صداقت و عدالتخواهی چند جمله‌ای با شما سخن می‌گوید:

در ابتدای امر بر خود لازم می‌دانیم از دستگاه محترم قضایی بابت برخورد قاطع و بی‌ملاحظه با محمدرضا رحیمی تشکر کنیم. این اقدام اگر چه دیر، اما خوب بود و آن را به فال نیک می‌گیریم تا بعد از این شاهد تعمیم آن به سراسر جامعه به خصوص مدیران و کارگزاران متخلف در سراسر کشور باشیم.

و اما...

چند وقتی است که عدالتخواهان در سراسر جامعه و به خصوص جنبش دانشجویی دچار نوعی تردید درباره برخورد محاکم قضایی با پرونده آقازاده مفسد شده است.

این تعبیر از آنجا شروع شد که زمزمه‌های مماشات با مهدی هاشمی با این همه فساد آشکار و پنهان در قراردادهای اقتصادی که تنها یک فقره آن می‌تواند ده‌ها میلیارد دلار به جمهوری اسلامی خسارت بزند، به گوش می‌رسد. می‌دانیم که قوه قضائیه به خاطر محاکمه این آقازاده فراری تحت فشار باند ثروت و قدرت قرار دارد، اما عدم برخورد با آن قطعاً باعث دلسردی همه کسانی می‌شود که برای این انقلاب زحمت کشیده‌اند و خونها داده‌اند.

مماشات با مهدی هاشمی باعث باز شدن راه فساد و جری شدن مفسدان می‌شود که دست‌اندازی به بیت‌المال ملت را به قدر توان بر خود واجب می‌دادند.

عدم برخورد با مهدی هاشمی قطع به یقین موجب دلسردی و بی‌اعتمادی به نظام و ناکارآمدی در امر اجرای عدالت خواهد شد که خسارت ناامیدی ملت در این امر جبران‌ناپذیر خواهد بود.

در پایان ضمن تشکر مجدد از شما به واسطه برخورد با رحیمی می‌خواهیم چکش عدالت را بر دیکتاتوری فساد بکوبید تا همه بفهمند جمهوری اسلامی در اجرای عدالت بر احدی تعارف ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
مماشات با مهدی رفسنجانی دهن کجی به عدل و قوانین خداوند است.
هموطن
جدا"که باعث دلسردی مردم ..میشود