چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱

نافذ عزام: عملیات شبعا مقاومت را تقویت کرد

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 404581
عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که عملیات جنبش حزب الله در مزارع شبعا بار دیگر نشان داد که اسرائیل دیگر نمی تواند هر کاری می خواهد انجام دهد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم خبرداد، شیخ «نافذ عزام» در اظهاراتی به رادیو القدس گفت که اسرائیل جنایت بزرگی در القنیطره مرتکب شد و گمان می کرد که این جنایت مانع آن می شود تا حزب الله از خود دفاع کند اما عملیات مزارع شبعا امور را به روال طبیعی خود بازگرداند و تاکیدی بر این بود که اسرائیل رژیم متجاوز است.

وی اشاره کرد که تمام اعراب و فلسطینیان به این عملیات که درسی برای همه گروه های مقاومت بود، افتخار می کنند.

حزب الله روز گذشته طی یک عملیات قهرمانانه چند خودروی نظامی اسرائیل در مزارع شبعا را هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از سربازان اسرائیلی شد.

شیخ نافذ عزام همچنین پاسخ حزب الله به جنایت اسرائیل را ستود و افزود که رفتار حزب الله با درایت بود و این درسی برای همه گروه ها مقاومت است و این عملیات نیز در نقطه ای انجام شد که جزء اراضی اشغالی لبنان است و به همین دلیل واکنش اسرائیل نیز محدود شد.

وی در خصوص اینکه عملیات حزب الله مقاومت را تقویت کرد، اظهار داشت: عملیات شبعا مقاومت را تقویت نمود و تاثیر مثبت برای مقابله با هر گونه تجاوز اسرائیل داشت و حزب الله الگوی خوبی را ارائه کرد و امید را در دل همه احزاب منطقه و تمامی مظلومان زنده نمود و آنها دریافتند که می توانند اقداماتی انجام دهند.

تخریب ساختمان های متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری

بولدوزرهای رژیم صهیونیستی امروز پنج شنبه نیز چند ساختمان متعلق به فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری را به بهانه نداشتن مجوز تخریب کردند.

شاهدان عینی گفتند که بولدوزرهای رژیم صهیونیستی به همراه کامیون ها و خودروهای نظامی همچنین یک خط لوله آبرسانی در دست احداث به طول هزار متر در روستای عاطوف واقع در شرق استان طوباس( شمال کرانه باختری) به سمت روستای یزرا در الاغوار شمالی را تخریب کردند.

در شهر الخلیل نیز بولدوزرهای اسرائیلی یک گاوداری به مساحت یک هزار متر واقع در منطقه واد الریشه در غرب شهرک اذنا و یک انبار مواد و ابزارهای کشاورزی را تخریب نمودند.

به موجب توافقنامه اسلو دوم که در سال ۱۹۹۵ بین تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل به امضا رسید، کرانه باختری به ۳ منطقه اعم از الف، ب و ج تقسیم شد.

مناطق الف ۱۸ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد و تحت سیطره امنیتی و اداری تشکیلات خودگردان قرار دارد، مناطق ب ۲۱ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد و تحت اداره شهری فلسطینی و امنیتی اسرائیل است.

مناطق ج نیز ۶۱ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد و تحت سیطره اداری و امنیتی اسرائیل است و به همین دلیل اجرای هر گونه اقدامات فلسطینی در آن نیازمند موافقت مقامات اسرائیلی است.

شیخ رائد صلاح: روزهای سختی در انتظار مسجد الاقصی است

رهبر جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی ۴۸ گفت که ارتش صهیونیستی خود را برای تخریب مسجد مبارک الاقصی آماده می کند.

شیخ "رائد صلاح" افزود: اکنون درخواست صهیونیست های تندرو برای تخریب مسجد مبارک الاقصی اوج گرفته است.

وی تاکید کرد که فلسطینیان آماده جانفشانی برای دفاع از مسجد مبارک الاقصی و مقابله با طرح های صهیونیستی هستند.

وی بازدید دبیر کل سازمان همکاری اسلامی از مسجد الاقصی را یک اشتباه خواند و گفت که این اقدام به نفع اسرائیل تمام می شود.

تیراندازی قایق های جنگی اسرائیل به سمت ماهیگیران فلسطینی در غزه


قایق های جنگی اسرائیل بامداد امروز پنج شنبه در سواحل شمال غرب شهر غزه به سمت قایق های ماهیگیری فلسطینیان تیراندازی کردند.

شاهدان عینی گفتند که قایق های جنگی در ساعات اولیه صبح امروز به صورت پراکنده به سمت ماهیگیران فلسطینی تیراندازی کردند.

این نخستین بار نیست که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به بهانه عبور قایق های ماهیگیری فلسطینیان از مساحت مجاز ( ۶ مایل) برای صید ماهی فلسطینیان، آنها را هدف تیراندازی قرار می دهد و این اقدام نیروی دریایی اسرائیل نیز در راستای نقض توافقنامه آتش بس غزه صورت می گیرد.


عضو دفتر سیاسی حماس: ما امروز نسل پیروزی و آزاد سازی را تربیت کرده ایم

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که اردوهای پیشگامان آزاد سازی پیام ویژه ای برای جهانیان دارد و آن اینکه مقاومت به حمایت از ملت فلسطین در برابر توطئه ها ادامه می دهد.

خلیل حیه در سخنرانی خود در مراسم پایان اردوهای پیشگامان آزاد سازی خاطر نشان کرد که ما به جهانیان اعلام می کنیم که این جوانانی که امروز در اردوهای پیشگامان آزاد سازی شرکت کرده اند، نسل آتی مبارزان فلسطینی هستند و این تقدیر ماست که همه باید برای تحقق پروژه آزاد سازی فلسطین سلاح به دست بگیریم.

وی ضمن نثار درود به گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس که مسئولیت برگزاری این اردوها را بر عهده داشتع تصریح کرد که ما نسل جدید فلسطین را به جای فرهنگ همکاری امنیتی با فرهنگ مقاومت تربیت می کنیم.

حیه همچنین در پایان به مقاومت اسلامی لبنان که جنبش حزب الله لبنان نماینده آن است، درود فرستاد و گفت:«ما همه یکپارچه در سنگر مقاومت و پشت گردان های قسام ایستاده ایم تا هدف پیروزی و آزاد سازی را تحقق بخشیم.»

وی با تمجید از عملیات دیروز چهارشنبه جنبش حزب الله لبنان علیه نظامیان صهیونیستی در مزارع شبعا تصریح کرد:«حزب الله بینی رژیم صهیونیستی را به خاک مالید.»

این رهبر جنبش حماس همچنین تاکید کرد که همه تفنگ ها باید به سمت دشمن اصلی که همان رژیم صهیونیستی است نشانه رود و همه طرف های جبهه مقاومت با اتحاد زیر پرچم واحد، به تحقق هدف اصلی که همان نابودی این رژیم است کمک کنند.»

صهیونیست ها چند مسئول امنیتی فلسطین را توقیف کردند

یک منبع امنیتی فلسطین امروز پنج شنبه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر چند مسئول امنیتی فلسطین را به مدت چند ساعت در چند ایست نظامی واقع در ورودی های شهرهای شمال کرانه باختری توقیف کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر مستقر در گذرگاه زعتره واقع در جنوب نابلس «عز الدین فتحی ابراهیم عویجان» سرباز فلسطینی را برای مدت بیش از یک ساعت توقیف کردند و همچنین پلیس اسرائیل نیز سرهنگ «علی القیمری» رئیس پلیس استان جنین را در گذرگاه زعتره توقیف کرده و پس از مداخله طرف فلسطینی وی را آزاد کردند و از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی سرگرد «احمد شاکر محمود شتیوی» از ساکنان کفر قدوم را بازداشت کرد.

نیروهای اشغالگر اسرائیل طی چند روز گذشته به چند روستای فلسطینی یورش برده و شروع به بازرسی از منازل افراد و افسران نیروهای امنیتی فلسطین کردند.

حمایت جنبش حماس از عملیات حزب الله در مزارع شبعا

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با صدور بیانیه ای کوتاه حمایت خود از عملیات جنبش حزب الله لبنان علیه گشتی های ارتش صهیونیستی در منطقه مزارع شبعا را اعلام کرد.

این جنبش طی بیانیه ای تصریح کرد که «این جنبش حمایت خود از عملیاتی که جنبش حزب الله مسئولیت آنرا بر عهده گرفته است و نیز دیگر عملیات های مقاومتی علیه رژیم اشغالگر قدس را اعلام و تاکید می کند که جنگ واقعی ما با رژیم صهیونیستی است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *