پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عملکرد حزب الله قابل تحسین است

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب: 404468
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حزب‌الله لبنان امروز با حملات پی در پی ضربه شدیدی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که این امر قابل تقدیر و تحسین است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل، با بیان اینکه حزب‌الله از فرماندهی قوی و مقتدر به نام سیدحسن نصرالله استفاده می‌کند، اظهار داشت: پیروزی امروز حزب‌الله لبنان و کشته شدن چند تن از ماموران رژیم صهیونیستی یک اقتدار بزرگ درمنطقه بود که با رشادت‌ها و دلاوری‌مردی‌های حزب‌الله لبنان اتفاق افتاد و این اقدام ترس و دلهره شدیدی در بین رهبران اسرائیلی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اوضاع داخلی کشور ایران در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است، افزود: در شرایط کنونی کشور مسئله اقتصاد از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که باید مجلس و دولت تلاش کنند کشور را از اتکا به درآمد نفتی خارج کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در گذشته دولت اتکای زیادی به درآمد نفت داشته که دولت و مجلس در تلاش هستند با خارج کردن کشور از درآمد نفتی اقتصاد کشور را پویا کنند.

وی با بیان اینکه برای پویایی اقتصاد کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی عزم همه دستگاه‌های اجرایی نیازمند است، گفت: باید در این زمینه همگان تلاش کنند و در این راستا یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس تنظیم راهبردی و دقیق بودجه سال ۹۴ است.

‌نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه تلاش تمام نمایندگان مجلس این است که بودجه سال آینده به نحو اساسی و در راستای توسعه کشور تنظیم شود، افزود:‌ پیش‌بینی می‌شود ۷۱ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت به مسائل توسعه کشور هزینه شود. البته باید درآمد بیشتر نفت در اختیار صندوق توسعه ملی قرار گیرد تا از این طریق تسهیلاتی برای عمران و آبادانی کشور ارائه شود.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه گام‌های موثری برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی برداشته شده است، بیان کرد: نمایندگان مجلس برای حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری از جمله موانع بانکی و گمرکی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

وی با اشاره به عمران و آبادانی روستاها اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی اهتمام ویژه‌ای به آب و راه روستایی دارد که برای تحقق این امر بودجه ویژه‌ای در سال ۹۴ تنظیم و تدوین شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: در مذاکرات هسته‌ای باید خط قرمز و آرمان‌های انقلاب اسلامی توسط تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران رعایت شود‌.

وی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه یکی از نیروهای خوب و انقلابی کشورمان است که باید با رعایت رفتارهای بین‌المللی خود از حقوق ملت ایران در برابر کشورهای۱+۵ دفاع کند.

‌حقیقت‌پور با بیان اینکه ‌عراق در ریشه‌کن کردن گروه داعش اقدامات بسیار اساسی انجام داده است، افزود: مسئولان عراق با فشارهای جدی به گروه داعش در حال ریشه‌کن کردن این گروه هستند؛ در این میان صحبت‌های آمریکا مبنی بر ریشه‌کن کردن گروه داعش در حد حرف است چرا که آمریکا و متحدانش همیشه از گروه داعش حمایت داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *