کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خشم اسرائیل از حکم دادگاه بین المللی

7 بهمن 1393 ساعت 22:48

مقام‌های رسمی اعلام کردند که بسیاری از حامیان دادگاه بین‌المللی کیفری با درخواست اسرائیل برای قطع منابع مالی این دادگاه، مخالفت خواهند کرد.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مقام‌های رسمی در مصاحبه با رویترز تصریح کردند که بسیاری از حامیان دادگاه بین المللی کیفری، با درخواست تل آویو برای قطع منابع مالی دادگاه مخالف هستند. اسرائیل این درخواست را پس از آن مطرح کرده است که دادگاه بین المللی کیفری قصد دارد در خصوص جنایات جنگی اسرائیل در اراضی فلسطینی، تحقیق کند.

دادستان های دادگاه بین المللی کیفری ماه جاری تصمیم گرفتند تا در خصوص هر نوع جنایت جنگی اتفاق افتاده از ژوئن در اراضی فلسطینی تحقیق کنند. این مساله موجب خشم مقام های اسرائیلی شده است. تحقیق دادگاه بین المللی کیفری می تواند زمینه لازم برای طرح اتهام علیه مقام های این رژیم را فراهم کند.

آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل پیش از این اعلام کرده بود که تل آویو امیدوار است تا با رایزنی با کشورهای عضو دادگاه بین المللی کیفری، منابع مالی مورد نیاز آن را قطع کند.

وی در ادامه افزود: ما از دوستان خود در کانادا، اسرائیل و آلمان خواهیم خواست تا تامین مالی این دادگاه را متوقف کنند. این دادگاه نماینده هیچ کسی نیست. این دادگاه یک نهاد سیاسی است. چند کشور دیگر هم هستند که تصور می کنند هیچ توجیهی برای وجود چنین دادگاهی وجود ندارد.

بخش زیادی از بودجه ۱۴۱ میلیون یورویی این دادگاه توسط اقتصادهای پیشرفته اروپا و آمریکای شمالی تامین می شود. بیش از نیمی از بودجه این دادگاه توسط ۷ کشور تامین می شود.

سخنگوی دادگاه بین المللی کیفری در این باره تاکید کرد: انتظار می رود همه کشورهای عضو به همکاری کامل خود با دادگاه ادامه دهند و بر اساس تعهدات خود عمل کنند.


کد مطلب: 404263

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/404263/خشم-اسرائیل-حکم-دادگاه-بین-المللی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com