جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۹

عکس/ یادگاری از جهادِ 13 ساله

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب: 404256
عکسی که می بینید، "جهاد مغنیه" را در سن حدود 13 سالگی نشان می دهد. با دیدن این عکس، می توان به درک صحیحتری از مسیری که این جوان رشید، تا رسیدن به سرمنزلِ شهادت طی کرد، دست یافت.
به گزارش گروه مقاومت جهان نيوز، یکشنبه 28 دی ماه 93، شش تن از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، در خاک سوریه، توسط بالگردهای ارتش صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته و به شهادت رسیدند. یکی از این شهیدان، "جهاد" یکی از پسران فرمانده نامدار مقاومت اسلامی، شهید "عماد مغنیه" بود.

"جهاد مغنیه" متولد سال ۱۳۶۷ در بیروت بود و مانند بسیاری از هم وطنان شیعه خود، در نوجوانی به "حزب الله لبنان" ملحق شد. او چهارمین شهید خانواده خود، پس از پدر و دو عمویش به شمار می رود.

عکسی که می بینید، "جهاد مغنیه" را در سن حدود 13 سالگی نشان می دهد. با دیدن این عکس، می توان به درک صحیحتری از مسیری  که این جوان رشید، تا رسیدن به سرمنزلِ شهادت طی کرد، دست یافت. و البته کسانی که با محیط و فرهنگ شیعیان لبنان آشنایی مختصری داشته باشند، می دانند، این مسیری است که اکثریت مردان شیعه لبنانی در آن پا می گذارند. از جمله پسران "سید حسن نصرالله".

"جهاد" نیز گرچه آقازاده بود اما در وادی غیرت، همیشه آقازاده ها هستند که پرچم آزادگی را بر دوش دارند. پدرش، از کودکی وی را با سلاح آشنا کردند و راه و رسم مجاهدت و شهادت را به وی آموختند. و سرانجام او با خون خود، از عهده امتحانِ مکتبی که پدرش از استادانش بود، برآمد و امروز خود در مقام استادی قرار دارد.
شادی روحش صلوات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
یا لیتنا کنا معک
روحش شاد و یادش گرامیباد
قريشي
Iran, Islamic Republic of
ان شا الله ما هم فرزندانمون رو اين طوري بزرگ كنيم.
يا صاحب الزمان
توحید اسلامی
United Kingdom
سلام برادر. با توجه به اینکه رسانه‌‌های جبهه انقلاب استفاده ابزاری داعش از کودکان را موردسوال قرار داده است، این عکس در ذهن مخاطب تداعی‌گر حرکت داعش است، هر چند بچه‌های مذهبی فرق این عکس با عکس های ربوط به داعش را می‌دانند اما در ذهن مخاطب عامه، سریعاً تصویر ذهنی پیشین‌اش از این نوع عکس‌ها- یعنی کودکان داعشی - برجسته می‌شود.
با آرزوی توفیق و هوشمندی رسانه‌ای بیشتر
Iran, Islamic Republic of
کاش تصوبر دیدار او با یار دیرین امام و انقلاب و محبوب قلب ملت ایتالله هاشمی رفسنجانی هم می گذاشتی تا همه بدانند که چه کسانی مومن چه کسانی ظاهر ساز هستند
Iran, Islamic Republic of
ورود کودکان به جنگ چه از سوی داعش باشد و چه از سوی دیگران، کاری نادرست است باید دفاع از حقوق کودک چه در جنگ و چه در صلح را بیاموزیم...
حقوق کودک؟! این نوجوان 13 ساله رفته از حق دفاع کند. برای شما یک داوطلب جهاد با استفاده ابزاری از کودکان مثل هم معنا شده؟!
شقایق
به امید روزی باشیم که کودکان دنیا کلمه اسلحه را نشنوند چه رسد به اینکه در دست بگیرند ، به امید روزی که مفهوم خشم و نفرت را هیچ وقت درک نکنیم و همیشه صحبت از دوستی و محبت و شادی و انسانیت باشه .آمین
خوش خیالید. مفهوم محبت و دوستی تا وقتی شیاطین عالم یعنی استکبار وجود داشته باشد، معنا نمیشود. تا وقتی هم که برای مبارزه با این شیاطین، استدلال های صد من یه غاز بچینیم و از دست به اسلحه شدن بترسیم، این موانع صلح برداشته نمیشود. تا وقتی هم متوجه نشویم صلحی با کفار و مشرکان و منافقان وجود ندارد تا نابودی همه آن ها، با حقیقت آفرینش مواجه نشده ایم.