جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعتراض به عزاداری مرگ ملک عبدالله در ترکیه

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب: 404062
رئیس حزب دموکراسی خلق ترکیه با اعتراض به اعلام روز عزای عمومی برای مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان در ترکیه از سوی دولت اردوغان گفت: او پادشاه شما بود و ربطی به ما ندارد که عزا بگیریم.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، رئیس حزب دموکراسی خلق ترکیه در کنگره عمومی حزب خود در شهر قونیه با اشاره به اعلام روز عزای عمومی برای مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان در ترکیه از سوی دولت اردوغان گفت: عربستان برای ما مکان مقدسی است و این کشور اماکن اسلامی و مورد احترام ما را در خود جای داده است اما آیا این دلیل می شود که حکومت موجود در آن سرزمین نیز برای ما محترم و مقدس شود؟ آیا ما باید پادشاه سعودی را فردی مقدس به حساب بیاوریم؟ اما ببخشید او ۳۰ زن و ۶۰ فرزند و ۲۰ میلیارد دلار ثروت دارد و حتی توالت خانه اش را نیز با طلا ساخته است. اینها یک روز هم مانند یک مسلمان زندگی نکرده اند و حالا ما باید آنها را به عنوان مقدس قبول کنیم.

«صلاح الدین دمیرتاش» در ادامه گفت: نام اینها پادشاه سعودی است، اما یک بار هم مانند پیامبر زندگی نکرده اند. با ۴۸ هواپیما به مسافرت می روند و به هرکجا که بروند، زنان و فرزندان و لوازم لوکس زندگی خود را همراه خود می برند. خداوند گناهان اینها را ببخشد. حال برای اینها عزای ملی اعلام کرده اند، اما ببخشید باید یگویم که این مساله برای ما عزایی ندارد.

وی با خطاب قرار دادن دولت ادامه داد: این پادشاه ربطی به ما ندارد و او پادشاه شماست. کشور شما ۱۲ ملیون کارگر دارد و میزان مخارج یک شام پادشاه شما مساوی با مخارج یک ماه هزار کارگر کشور ماست. آیا شما خجالت نکشیدید در کشوری که ۱۲ ملیون کارگر و ۱۰ میلیون انسان گرسنه دارد، برای این چنین پادشاهی اعلام عزای ملی کردید؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *