جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۳۰
دم خروس ریخت و پا‌ش‌های میلیونی دانشگاه آزاد بیرون زد؛

ماجرای درآمد ۲۵۸۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد و ده‌ها سوال بی‌جواب از میرزاده و آقایان پشت‌پرده

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 403976
چگونه است که شما در یکصد و دومین نشست هیات رییسه یکی از دستاوردهای این جلسات ۲۰۰میلیونی دانشگاه آزاد را کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان از ۱۰۰درصد به ۹۰ درصد اعلام میکنید؟، اما در تعارضی آشکار در مصوبه شماره ۷۷۵۸۳۸۳ مورخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ حتی شهریه ثابت را هم ۱۵درصد افزایش داده اید؟
ماجرای درآمد ۲۵۸۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد و ده‌ها سوال بی‌جواب از میرزاده و آقایان پشت‌پرده
به گزارش جهان، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در نامه ای به حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: طبق آمارهای موجود سال گذشته حدود ۶۶۰ هزار نفر پذیرش داشتید پس امسال با این آماری که اعلام کردید باید ۸۶۰ هزار دانشجو پذیرش کرده باشید؟ اگر این امر صحت داشته باشد و میانگین پرداختی هر دانشجو در هر ترم را ۱ میلیون و پانصد هزارتومان محاسبه کنیم میزان دریافتی در هر ترم میشود ۳۰۰ میلیارد تومان به عبارت دیگر در آمد ۲۰۰هزار دانشجو در هر سال (۲ترم) حدود ۶۰۰ میلیارد تومان میشود.  این ششصد میلیارد افزایش در آمد را اگر با ۱۹۸۰ میلیارد تومان درآمد سالانه دانشگاه آزاد جمع کنیم در آمد دانشگاه میشود: ۲۵۸۰ (دوهزار و پانصد و هشتاد هزار میلیارد) در سال!  "آنهم فقط از دانشجویان جدید الورود"

متن این نامه به شرح زیر است:

اگر خاطر مبارک جناب رییس باشد در مورخ ۲۶ آذر ۱۳۹۳ در سایت خبری جهانیوز با افشای سندی در خصوص افزایش ۵ میلیونی حقوق ماهانه برخی مدیران در دانشگاه آزاد، سوالاتی از شما پرسیده شد، که در مورخ ۳دی ۱۳۹۳، دانشگاه سعی کرد در یک تکذیبیه عجولانه برای این ویژه پرداخت های کهکشانی توجیحی دست و پا کند.

لذا در یک جوابیه ۳ بندی و عجیب، بصورت ضمنی بر این افزایش ۵میلیونی ماهانه مدیران خاص خود صحه گذاشت، اما نکته قابل تامل آن است که دانشگاه در بند ۲ این تکذیبیه اینگونه آورده بود که:

" در خصوص پرداخت كارانه به مديران دانشگاه اولا پرداخت كارانه در چارچوب ضوابط پيش گفته صورت گرفته و ثانيا در ازای این پرداخت؛ کلیه مواردی چون اضافه كار و "حق جلسه" از لیست حقوقی مدیران دانشگاه حذف شده است و موارد ذکر شده به هیچ فردي پرداخت نخواهد شد"

اما بلافاصله بعد از این ادعا، در مورخ ۲۳ دی ۱۳۹۳ مصوبه ای به شماره ۷۷۹۳۴۴۸ صادر شد و "میزان حق الجلسه" برای مدیران را مبلغ ۲۰۰ هزارتومان تعیین کرد!

ابهام اول:


بنظر میرسد این مصوبه که حق الجلسه را ۲۰۰ هزارتومان تعیین نموده است با بند ۲ تکذیبیه که گفته بود با افزایش ماهانه ۵ میلیون تومان کلیه موارد از جمله "حق الجلسه حذف شده" در تعارض باشد!

ابهام دوم:


جنابعالی در یکصد و دومین جلسه هییت ریسه دانشگاه آزاد که متن کامل آن توسط سایت خبری آنا در مورخ ۲بهمن ۱۳۹۳ منتشر شد: تعداد افراد حاضر در جلسات را بیش از ۵۰۰ نفر اعلام کردید، اگر این تعداد افراد بر اساس مصوبه نفری ۲۰۰هزار تومان حق الجلسه بگیرند ، فقط میزان دستمزد حضور آقایان در جلسات مبلغ قابل توجهی حدود ۱۰۰میلیون تومان میشود!

مضافا آنکه علاوه بر این ۱۰۰ میلیون، در مصوبه ای دیگری به شماره ۴۴۹۳۴۴۸مورخ ۲۳ دی ۱۳۹۳ کلیه واحدها را موظف کرده اید "بدون محدودیت!" کلیه امکانات رفاهی، آموزشی و اداری! را با استفاده از امکانات واحدها در اختیار اعضای هییت امنا قرار دهند، لذا اگر بدون احتساب تورم موجود در کشور هزینه ایاب و ذهاب، اسکان ، پذیرایی و هدایای اهدایی را برای هر نفر حداقل ۲۰۰ هزارتومان محاسبه کنیم میشود ۱۰۰میلیون تومان دیگر علاوه بر ۱۰۰میلیون تومان دستمزد!

آیا بنظر شما ابلاغ اینگونه مصوبات و صرف اینگونه هزینه ها از شهریه های پرداختی دانشجویان مظلوم با توجه به شرایط بد اقتصادی مردم در تعارض با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره مندی از اصول "اقتصاد مقاومتی" نیست؟

ابهام سوم:


آیا این جلسات ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی خروجی قابل لمس و حقیقی داشته است؟ یا صرفا آمار و ارقامی که ارایه میکنید ملاک است؟

آیا بنظر شما نتیجه این جلسات ۲۰۰میلیونی در وضعیت اقتصادی و رفاهی کارمندان و اساتید تغییری به وجود آورده است؟

آیا معوقات و حقوق این عزیزان پرداخت شده است؟

چگونه است که شما در یکصد و دومین نشست هیات رییسه یکی از دستاوردهای این جلسات ۲۰۰میلیونی دانشگاه آزاد را کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان از ۱۰۰درصد به ۹۰ درصد اعلام میکنید؟، اما در تعارضی آشکار در مصوبه شماره ۷۷۵۸۳۸۳ مورخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ حتی شهریه ثابت را هم ۱۵درصد افزایش داده اید؟

مردان اقتصادی شما چگونه محاسبه کرده اند که کاهش ۱۰درصدی وابستگی به شهریه منجر به افزایش ۱۵ درصدی شهریه ها شده است؟!

لطفا شفاف و محسوس گزارش دهید آیا این جلسات ۲۰۰میلیونی در افزایش کیفیت آموزشی و فرهنگی تاثیری داشته است؟


اما جناب ربیس

در مورخ ۱۶ دی ۱۳۹۳ در گفتگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کردید:
موفق شده اید مضاف بر سال های گذشته ۲۰۰هزار دانشجو به تعداد ثبت نام شدگان دانشگاه اضافه کنید!

طبق آمارهای موجود سال گذشته حدود ۶۶۰ هزار نفر پذیرش داشتید پس امسال با این آماری که اعلام کردید باید ۸۶۰ هزار دانشجو پذیرش کرده باشید؟

"هرچند که مستند بشما میگوییم این آمار فقط یک دروغ بزرگ رسانه ای است" اما:

اگر این امر صحت داشته باشد و میانگین پرداختی هر دانشجو در هر ترم را ۱ میلیون و پانصد هزارتومان محاسبه کنیم میزان دریافتی در هر ترم میشود ۳۰۰ میلیارد تومان به عبارت دیگر در آمد ۲۰۰هزار دانشجو در هر سال (۲ترم) حدود ۶۰۰ میلیارد تومان میشود.
این ششصد میلیارد افزایش در آمد را اگر با ۱۹۸۰ میلیارد تومان درآمد سالانه دانشگاه آزاد جمع کنیم در آمد دانشگاه میشود:
۲۵۸۰ میلیارد تومان در سال!


"آنهم فقط از دانشجویان جدید الورود"


ریاست اسبق بازسازی منطق جنگی!

آیا بنظر شما با این در آمدهای نجومی در سال، انحلال ۷۰ واحد دانشگاهی دلیلی غیر از سوء مدیریت خواهد داشت؟

آیا اگر مدیریت عقلایی باشد با این در آمد قابل توجه امکان بهبود وضعیت رفاهی کارمندان و اساتید میسر نخواهد شد؟

آیا با این درآمد ۲۵۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی از دانشجویان جدیدالورود دیگر نیازی به افزایش شهریه ها می باشد؟

جواب همه این سوال ها روشن و شفاف است.

لذا اگر این تحولات صورت نگیرد منطق عقلا می گوید یا در نحوه مدیریت ضعفی وجود دارد و یا اینکه مدیران دانشگاه آزاد اهداف دیگری را دنبال میکنند!

البته هزینه های مازادی که از ادغام واحدها و فروش ساختمان ها حاصل شده است را هنوز محاسبه نکردیم!

باشد مخاطبان فرهیخته و محترم قضاوت کنند!

منتظر پاسخ های جنابعالی هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تبریز هستم و اسناد و مدارک مختلفی سیستمی از این دانشگاه دارم که به وقتش در رسانه ها منتشر می کنم.
Iran, Islamic Republic of
راستی لز پسر آقای دکتر م چه خبر
سلامتی سلام می رسونه
دانشگاه آزاد ضرارهم بدنیست
Iran, Islamic Republic of
بالاخره هزینه ها زیاد است انتخابات پیش رو احزاب اصلاح طلب مانند ح ک ح ا و هزینه های م ه ف ه ی ه و سایر موارد . اصلا به ما چه بیکارید به این مسائل می پردازید .
خدا نگذره ازشون کجای دنیا شهریه ثابت که اسمش روشه رو افزایش می دهند؟
بابا یکی به فکر این دانشجوهای بیچاره باشه
پیام نور سالهاست که هر سال شهریه ثابت رو تغییر میده :)))
میلاد
من که پشیمون شدم دانشگاه ثبت نام کردم آقایون بیان جواب بدن دانشگاهی که پول حرف اول و آخرو می زنه
Iran, Islamic Republic of
این نوع افزایش های حقوق کارکنان که درمورد حق جذب قرار است اتفاق بیافتد نوعی عوام فریبی کارکنان دانشگاه است چرا که حق جذب ما قبلا 30درصد بوده این بخشنامه با نوعی نگرش مرموزانه موافقت کرده است که تا 50درصد افزایش یابد این یعنی درصد افزایش حق جذب کارکنان می شود در جمع 20 درصد وآیا این عوام فریبی نیست که با بوق وکرنا در رسانه ها اعلام می کنند که قرار است 50 درصد افزایش پیدا کند؟؟؟؟لطفا از حوزه ادارای مالی دانشگاه اگر این موضوع غیر از این است پاسخ بدهند.ویا نسبت به اصلاحیه بخشنامه اقدام نمایند که 50 درصد واقعی افزایش جذب صورت گیرد نه اینکه با بازی اعداد وارقام اذهان قشر نیازمند دانشگاه را برنجانند.که به مراتب پایین تر از دانشگاه های دولتی دریافت دارند و فقط وعده سال آتی را به رخ می کشند چرا؟؟؟مگر قبل از عید افزایش ویکسان سازی حقوق کارکنان واساتید را انجام بدهند چه اتفاقی می افتد که به سال بعد نخواهد بود »؟؟؟؟؟ مگر اینکه دنبال فرار ازیکسان سازی به بهانه افزایش تورمی درسال اتی باشن
Iran, Islamic Republic of
سلام این گزارش بسیار دقیق
این جمعیت اشراف خوبی داره
مطالبشون هم کاملا درسته
اما به هرحال دانشگاه هم هزینه داره بالاخره دانشجو وارد بیابان ک نمیشه وارد حیطی میشه که پول آب برق باید بده پول کارمند بده
ولی بازهم مطالبی که این چندوقت این جمعیت زده نشون میده دغدغه مند هستند و خداهم خیرشون بده
محمدرضا صبا
دوز
دیگه همه توش و توانتون رو گذاشتید واسه مچ گیری یاران احمدی نژاد؛ دیگه وقتی واسه رسیدگی به امور دیگه ندارین !!!
داداش
خرج که از کیسه ملت بود
کودتا و فتنه سبز عادی بود
عمار
Iran, Islamic Republic of
من دانشجوی ارشد علوم سیاسی دانشگاه آزاد هستم این پاداش هایی که از پول ما میگیرید حرامتان باد من راضی نیستم
محمد
Iran, Islamic Republic of
ساقیا هوشیار کن مستان پشت میز را
کارمند دانشگاه آزاد
Iran, Islamic Republic of
می خواستم لطف کنید . از زندگی اسف بار کارمندان دانشگاه آزاد با حقوق بی مقداری به کارمندان پرداخت می کنند هم گزارشاتی نیز تهیه فرمایید . تا جناب آقای میرزاده و همراهان شان ... بدانند معاش کارکنان دانشگاه چگونه می گذرد . با تشکر
Iran, Islamic Republic of
این ها که جرم نیست فقط می گردند دنبال کارت هدیه ای که مسئولین دولت آقای احمدی نژاد به قشر مستضعف جامعه اهدائ کرده اند رازیر زره بین برده وبرای آن حکم صادر کرده وآن هم ازنوع سنگینش
حسن
بجان خودم ترم سه كارشناسي تربيت بدني هستم پول ندارم بريزم دانششگاه .حرامتون باد بخوريد...
Iran, Islamic Republic of
من دانشجوی علوم و تحقیقات هستم این پولا چیزی نیست وقتی به اسم محیط زیست کلی پول به جیب میزنند
شرکت محیط افزا برای کیست؟
چراباید رابطه مالی میلیاردی با دانشگاه آزاد داشته باشه
بابا باورکنید سازمان محیط زیستش انقدر پول نگرفته که این دانشکده گرفته
تو رو خدا به مردم رحم کنید
کارمند دانشگاه ازاد جهرم
فروش ساختمان یا زد و بند برای فروش ساختمان.
کارمند دانشگاه آزاد جهرم
رییس و روسا از کوچکترین حق و ناحقی برای خودشان کوتاه نمی آیند ولی به کارمند مفلوک و بیچاره که می رسد به هر بهانه ای از حقوق ناچیزش کسر می کنند بدون اینکه به این نکته توجه کنند که تنها راه درآمد یک فرد شاید همین حقوق دریافتی آخر ماه باشد. این است معنای عدالت.
کارمندان دانشگاه آزاد
به خدا در دانشگاه آزاد ما را استثمار کرده اند تا ساعت 4 عصر بدون نهار نگه مان می دارند.اگر گواهی پزشکی بیاوریم کارانه نمی دهند.بخشنامه های مربوط به کارمندان اجرا نمی کنند. رئیس واحد .... مرخصی خودش را می خرد ولی به کارمندان می گوید پول نداریم مرخصی شما را بخریم.
کارمندان دانشگاه آزاد
این پولها فقط خرج رئیس واحدها واضافه کاری وحق ماموریتشان می شود و وقتی به کارمند می رسند یا میگویند زیادیند یا پول ندارند.
کارمند دانشگاه آزاد
Iran, Islamic Republic of
کارمند دانشگاه آزاد هستم باید عرض کنم با وجود درآمد کلان دانشگاه آزاد و ریخت و پاش های زیاد حقوق کارمندان دانشگاه آزاد در مقایسه با حقوق کارکنان سایر ادارات و همچنین حقوق کارمندان دانشگاههای دولتی و پیام نور خیلی پایین است وضعیت رفاهی و معیشتی کارمندان دانشگاه آزاد حتی درسطح یک کارگر ساده شهرداری هم نیست باوجود سیاست های جمعیتی مقام مظم رهبری حق اولاد کارمندان دانشگاه آزاد حدود 7 هزارتومان است درحالیکه حق اولاد کارگران شهرداری در حدود 50 هزار تومان است . امیدوارم وجدان خفته مسئولین و هیات امنای دانشگاه بیدار شود باتشکر
نمی دونم چرا جهان نیوز کامنت های ما رو منتشر نمی کنه!
کارمند دانشگاه آزاد
آقای شایان فر اعلام کرده است که ازابتدای فروردین سال آینده افزایش حقوق اساتید وکارمندان پرداخت میشود.هیئت علمی 25درصد ولی کارمندان 14درصد پس بدانید این پولها برای چه گرفته اند در دانشگاه آزاد فقط هیئت علمی ها مهمند .بدبخت این کارمندان...
آقای شایان فر کی هستند؟
نده خبر دارم 1 خانواده محترم با داشتن 4 فرزند دانشگاهی که در دانشگاه ازاد جذب شدند و تحصیل کردند هر 4 نفرشون بعد از فا رغ التحصیلی بیکار و مضاف بر ان پدر فلکز ده شون 2 باب مغازه و 1 باب منزل مسکونی داشت که انها را فرو خت و صرف مخارح فرزندانش در دانشگاه ازاد کردو الان ور شکسته و به فقر و فلا کت افتاده الی ایحال اگر فکری به حال بقیه خانوار ها نشود همه گر فتار و به فلا کت می افتند
کارمندان دانشگاه آزاد
ای کاش میشد فیش روئسای واحدها ومعاونین هم لو میرفت یا ماهیانه روی سایت هر دانشگاهی قرار میگرفت تا روئسا بدانند که کارمندان با این حقوق کم باید چه کار کنند.و این قدر به کارمندان فشار نیاورند.
کارمند دانشگاه ازاد
Romania
من یک کارمند دانشگاه آزاد هستم.امسال با مج گیری خبر گذاری شما خوشبختانه دانشگاه آزاد مجبور شد حق جذب ما رو کمی افزایش بده. از طرفی حقوق هیات علمی ها به عناوین مختلف اضافه شده. وحال می بینید در دانشگاه آزاد هی شهریه ها رو افزایش میدهند.از طرفی افزایش حقوق کارکنان رو 15 درصد وهیات علمی ها ر. 25 درصد افزایش می خواند برای سال 94 افزایش بدند.هر یک درصد افزایش اونها معادل دو درصد کارمندان بدبخت دانشگاه است. از طرفی این تبعیض بزرگ رو گردن افزایش حق جذبی می دانندکه دستاویز شده بود که افزایش شهریه ها رو توجیه کنند و بندازند گردن افزایش حغ جذب ما.بایک تیر دو نشان زدند.جرا باید افزایش ما با هیات علمی ها اینقدر فرق کنه.در ضمن هرجا اقای میرزاده میشینه میگه کارمند زیاد داریم.مگر ما خودمان رو استخدام کردیم.ما که امتحان دادیم والبته دیگران رو نمی دانم.بهتر نیست به جای اینکه اقای میرزاده کارکنان رو تهدید کنه .برو دنبال اون مدیری باشه که بی رویه استخدام کرده.ونیکه سوپر مدیرش میدونند و هرروز بهش جایزه میدند.آقای جاسبی رو میگم . برند ازش بپرسند اقای مدیر نمونه چرا اینده نگری نکردی .مگر یکی از شرایط مدیریت این نیست.من یک از حامیان شدید خبرنگاری شما هستم خواهشمندم پیگیری کنید . خبر رو مثل همیشه چاب کنید.تا مایه امیدواری باشه
كارمند دانشگاه آزاد
Iran, Islamic Republic of
ازماست كه بر ماست وقتي كه رئيس بسيجي پيرو ولايت و محبوب جامعه دانشگاهي جناب آقاي فرهاد دانشجو را بي هيچ دليلي و مدركي و تنها بدليل همسو نبودن با سياستهاي استثمارگرانه آقايان بركنار كردند وهيچ صدا واعتراضي از جانب دانشجويان و كاركنان دانشگاه صورت نگرفت از رئيس متكبر و ضعيف كش و ضد كارمند فعلي چه توقعي داريد