جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
در نامه ناظران مجمع به کفاشیان مطرح شد

تخلف قانونی فدراسیون فوتبال + سند

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 403958
مجمع عمومی فدراسیون فوتبال درحالی در ششم دی ۹۳ برگزار شد که بر اساس اعلام ناظران مجمع، روند برگزاری این مجمع برخلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال بوده و عملا تخلف قانونی رخ داده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ماده ۲۹ اساسنامه فدراسیون فوتبال مقرر می‌دارد «۱- مجمع عادی باید هر سال یک بار تشکیل گردد. ۲- هیات رییسه باید تاریخ، محل و دستور جلسه مجمع را حداقل ۳۰ روز قبل از تاریخ مجمع تعیین نماید. ۳- دعوتنامه رسمی و کتبی مجمع باید حداقل ۲۱ روز قبل از جلسه برای کلیه اعضاء ارسال گردد. به همراه این دعوتنامه دستور جلسه، گزارش عملکرد رئیس فدراسیون، گزارش مالی، گزارش حسابرسی و دیگر موارد مربوطه برای اعضا ارسال خواهد شد»، اما بر اساس اعلام ناظران مجمع عمومی فدراسیون فوتبال مجمع عمومی برگزار شده در ۶ دی ۹۳ فاقد وصف بند ۳ ماده مذکور بوده و در این راستا تخلف محرز قانونی رخ داده است.
نامه ناظران مجمع به کفاشیان

ناظران مجمع عمومی فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای به علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال با تذکر قانونی به وی در خصوص تخلفات مشهود در برگزاری مجمع عمومی این فدراسیون، دقت نظر در اجرای دقیق اساسنامه فدراسیون فوتبال در برگزاری مجمع را خواستار شده‌اند و نسبت به عدم رعایت این مواد و تبعات حقوقی و قانونی آن هشدار دادند.



متن کامل نامه ناظران مجمع عمومی فدراسیون فوتبال خطاب به علی کفاشیان، به این شرح است:

«جناب آقای کفاشیان

ریاست محترم فدراسیون فوتبال

با سلام و احترام، با آرزوی موفقیت تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا و تشکر ویژه‌ از حضرتعالی از زحمات که در جهت تجهیز و آماده سازی تیم ملی (متحمل شدید)، همانطور که استحضار دارید لحظاتی قبل از شروع مجمع عمومی فدراسیون فوتبال (سالیانه) بدون اطلاع قبلی و ارائه دستور به اعضای مجمع اقدام به تشکیل مجمع فوق العاده به منظور انتخاب بازرس مستقل سال مالی ۹۳- ۹۲ گردید که این موضوع مغایر با ماده ۲۹ بند ۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال که به تایید فیفا و هیات محترم وزیران رسیده است، می‌باشد. همان طور که در مقررات موصوف قوانین و مقررات تشکیل مجمع فوق‌العاده ملاحظه می‌فرمایید صراحتا قید گردیده که برگزاری مجمع فوق العاده بایستی با دستور جلسه مشخص حداقل ۲۱ روز قبل از تشکیل جلسه به صورت کتبی به اعضای مجمع ابلاغ گردد. از آنجایی که عدم رعایت این امر می‌تواند تبعات حقوقی و قانونی در مراجع ذیصلاح داخلی و خارجی (فیفا) را به دنبال داشته باشد، مراتب جهت استحضار حضرتعالی و هیات رییسه به منظور جلوگیری از تبعات متصوره و اتخاذ تصمیمات قانونی تقدیم می‌گردد.

امضاء: ناظران مجمع عمومی (سالیانه) فدراسیون فوتبال مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هموطن
United States
کجای فوتبالمون درسته که حالا مجمعش درست باشه؟؟؟ فساد توی فوتبال بیداد میکنه!!!!! بیت المال هم که حیف و میل میشه!!!