جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

نظر باهنر درباره ائتلاف با اصلاح‌طلبان

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 403929
جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با حضور حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین، جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین شب گذشته با حضور حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ضمن محکومیت مجدد اقدام موهن نشریه فرانسوی در جسارت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) از حجت الاسلام آقاتهرانی به عنوان استاد اخلاق نام برد و از وی دعوت کرد تا در خصوص اخلاق سیاسی برای اعضای شورای مرکزی این تشکل سخن بگوید.

در ادامه حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی با اشاره به بحث مقامات در سیروسلوک گفت: حال موقتی است لکن اگر این حال ادامه پیدا کند و انسان بر آن ثابت باشد، به مقام تبدیل می‌شود.

وی افزود: ۶ مقام که هر سالک در مسیر سیر و سلوک نیاز دارد شامل معرفت( چرا که انسان بی معرفت نمی تواند خودسازی کند و این معرفت سه شاخه دارد، انسان شناسی، هستی شناسی و خداشناسی)، ایمان (یعنی باور دل و باید دانست که جایگاه ایمان دل آدمی است)، ثبات(یعنی بر راه راست پابرجا بودن)، صدق (که در دو شاخه راستی گفتار و راستی کردار جلوه می‌کند)، انابه (یعنی بازگشتن و مراجعه کردن، به عبارت دیگر هرجایی که اشتباه رفتی به مسیر درست بازگردی و اخلاص (یعنی عمل بنده فقط برای خدا باشد) می‌شود.

در ادامه این جلسه باهنر در خصوص وحدت اصولگرایان سخنانی ارائه داد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری لزوم وحدت اصولگرایان را در مقابل رقیب جدی خود یعنی اصلاح طلبان ضروری دانست و گفت: اصولگرایان هیچ وقت نمی‌توانند با اصلاح طلبان ولو معتدلین آنها ائتلاف کنند بلکه فقط باید با خودشان وحدت داشته باشند.

آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری نیز در این جلسه ضمن تأکید بر اینکه اصولگرایان باید ولایت مدار باشند و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران به نعمت ولایت فقیه است، یادآور شد: باید برروی ولایت به عنوان ستون خیمه انقلاب تمرکز کرد چراکه هرکس از آنجایی راه کج رفت و خراب شد که با ولی امر زاویه پیدا کرد و نقطه وحدت اصولگرایان باید تمرکز روی پیروی از مقام ولایت باشد.

وی افزود: ممکن است اختلاف سلیقه بین ما اصولگرایان پیش بیاید اما باید بیان رهبر معظم انقلاب برای همه ما فصل الخطاب باشد و همه باید پشت سرمقام ولایت حرکت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *