جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
در پی مرگ شاه عربستان

شاه اردن ۴۰ روز عزای عمومی اعلام کرد

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 403357
انتشار خبر مرگ پادشاه عربستان سعودی بیانیه‌ها و واکنش‌های سران کشورهای مختلف عربی را به دنبال داشت.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری روزنامه الریاض عربستان سعودی، خبرگزاری رسمی اردن با انتشار خبر مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان اعلام کرد دفتر پادشاهی اردن با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز ناراحتی و تأسف عمیق از این حادثه، ۴۰ روز عزای عمومی در اردن اعلام کرد.

شیخ الازهر نیز با صدور بیانیه‌ای مرگ شاه عربستان سعودی را تسلیت گفته و نوشت که هیچ ‌کس نمی‌تواند مواضع وی در قبال امت عربی و اسلام را که در راستای ایجاد جامعه عربی- اسلامی همراه با همبستگی و محبت و همکاری بود را فراموش کند.

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نیز در بیانیه‌ای مرگ عبدالله بن عبدالعزیز را به خاندان حاکم عربستان و ملت این کشور تسلیت گفت.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی ضمن تسلیت مرگ ملک عبدالله ۳ روز عزای عمومی در فلسطین اشغالی اعلام کرد.

بنا به اعلام خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) وی مواضع مبنایی و حمایت نامحدود شاه عربستان از فلسطین و ملت آن را ستود.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت مرگ شاه عربستان سعودی تصریح کرد که ملت مصر مواضع تاریخی ملک عبدالله بن عبدالعزیز در قبال مصر و ملت آن را که ناشی از حکمت و ایمان وی به ضرورت هم‌بستگی عربی بود را فراموش نخواهد کرد.

گفته می‌شود عبدالفتاح السیسی سفر خود به سوئیس برای حضور در کنگره اقتصاد جهانی در دافوس را به علت مشارکت در تشییع جنازه ملک عبدالله رها کرده است.

تلویزیون رسمی عربستان سعودی بامداد امروز جمعه اعلام کرد دفتر پادشاه عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در ساعت یک بامداد (به وقت محلی) امروز جمعه درگذشت.

براساس این بیانیه، شاهزاده سلمان ولیعهد نیز به عنوان پادشاه جدید معرفی و با وی بیعت شد.
علاوه بر این، شاهزاده مقرن نیز به عنوان ولیعهد جدید اعلام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *